Vláda se zřejmě postaví proti snížení daně z nafty a benzinu

Poslanci ČSSD zřejmě neuspějí u vlády s návrhem na snížení spotřební daně u nafty o 2,5 Kč na litr a u benzinu o 1,5 Kč. Kabinet podle návrhu stanoviska pochybuje o efektech předlohy. Ministři by ji měli posoudit ve středu, rozhodne o ní parlament.

Podle poslanců ČSSD je spotřební daň z pohonných hmot v České republice neúměrně vysoká a motivuje občany a zejména velkodopravce k cenově výhodnějším nákupům nafty a benzinu v okolních zemích. Pokud by se daň snížila, rozpočtu by to podle sociálních demokratů přineslo tři až pět miliard korun.
 
Vláda ale v předběžném stanovisku označuje za nadhodnocený a nepravděpodobný očekávaný růst spotřeby pohonných hmot o 23 procent. I kdyby nastal, dopad na inkaso spotřební daně by byl podle ministerstva financí nulový. Vláda naopak uvádí možnou rozpočtovou ztrátu při snížení daně až 15,1 miliardy korun.
 
V současnosti je v Česku daň z minerálních olejů u motorové nafty 10,95 Kč za litr, u benzinů Natural činí tato daň 12,84 Kč za litr.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků