Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda na včerejším zasedání odsouhlasila zavedení poplatku za registraci vozidla, které splňuje emisní normu Euro 3. To jsou i některá desetiletá a poměrně moderní auta. Už jsme si zvykli toto opatření pojmenovávat jako ekodaň nebo ekologická daň.

Prozatím je ve hře několik variant, ale jako nejpravděpodobnější se jeví zavedení třítisícikorunového poplatku na Euro 3, za Euro 2 by se platilo pět tisíc korun, za Euro 1 a horší pak deset tisíc. O tom ale ještě vláda rozhodne, stejně tak parlament, který musí novelu zákona odhlasovat.

Život řidiče | Názory

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Vozidel plnících normu Euro 3 je na českých silnicích nejvíce. Podle statistiky TÜV SUD je registrováno přes 1,2 milionu osobních aut plnících tuto normu. Dohromady ročně ujedou skoro 14 milionu kilometrů.

Jakých aut se například zavedení nové ekodaně týká? Dopadne na Škodu Fabia I. generace s motory TDI, stejně tak na Octavii I. generace. Dokonce i Octavia II. generace před faceliftem s motorem 1.9 TDI plní pouze Euro 3 a Škoda Superb I. generace s některými verzemi motoru 1.9 TDI rovněž. A poplatek dopadne třeba i na BMW řady 3 E46. Norma Euro 3 vstoupila v platnost v roce 2000 a v roce 2005 ji nahradila norma Euro 4. Některé vozy se ale do normy Euro 3 vešly už od roku 1998.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků