Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda na včerejším zasedání odsouhlasila zavedení poplatku za registraci vozidla, které splňuje emisní normu Euro 3. To jsou i některá desetiletá a poměrně moderní auta. Už jsme si zvykli toto opatření pojmenovávat jako ekodaň nebo ekologická daň.

Prozatím je ve hře několik variant, ale jako nejpravděpodobnější se jeví zavedení třítisícikorunového poplatku na Euro 3, za Euro 2 by se platilo pět tisíc korun, za Euro 1 a horší pak deset tisíc. O tom ale ještě vláda rozhodne, stejně tak parlament, který musí novelu zákona odhlasovat.

Život řidiče | Názory

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Vozidel plnících normu Euro 3 je na českých silnicích nejvíce. Podle statistiky TÜV SUD je registrováno přes 1,2 milionu osobních aut plnících tuto normu. Dohromady ročně ujedou skoro 14 milionu kilometrů.

Jakých aut se například zavedení nové ekodaně týká? Dopadne na Škodu Fabia I. generace s motory TDI, stejně tak na Octavii I. generace. Dokonce i Octavia II. generace před faceliftem s motorem 1.9 TDI plní pouze Euro 3 a Škoda Superb I. generace s některými verzemi motoru 1.9 TDI rovněž. A poplatek dopadne třeba i na BMW řady 3 E46. Norma Euro 3 vstoupila v platnost v roce 2000 a v roce 2005 ji nahradila norma Euro 4. Některé vozy se ale do normy Euro 3 vešly už od roku 1998.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků