Víte všechno o správném mytí auta? Expertů jsme se ptali i na tlakovou vodu

Jára  |  19. 03. 2017 08:23  |  [87.249.159.xxx]

Tak zrovna u společnosti Davo car bych si svůj vůz opečovávat nenechal

Odpovědět  |   | 
Sokar  |  19. 03. 2017 09:38  |  [46.33.96.xxx]

Automycka na benzince mi vzdy velky necistoty od hmyzu akorat rozsmudlala a kolem zrcatek byla spina furt. Za 179 super kauf. Lepsi je MYJETO. Sice 220kc, ale na aute neni jedina necistota.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  20. 03. 2017 01:04  |  [85.70.129.xxx]

na většinu zbytků hmyzu stačí před mytím nanést z rozprašovače přípravek pro odstranění hmyzu, pár minut počkat a až pak jet do myčky nebo mýt ručně. Není to stoporcentní ale výrazně to pomůže.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  19. 03. 2017 09:40  |  [88.101.88.xxx]

Pretože sme nové auto prevzali asi pred mesiacom a pol, prečítal som pár článkov i testov na toto téma. Deštruktívne je v podstate každé umývanie, pokiaľ si to človek nerobí zásadne sám so zvýšenou starostlivosťou a nekupuje stále nové utierky, kartáče a houby. Ja teda až takým otrokom svojho auta nebudem.
Nádejou sú bezkontaktné myčky, ale tie sú zatiaľ rozšírené len v USA, konkrétne v Česku sú vraj asi 4, na Slovensku netuším. Prekvapilo ma, že deštruktívne je aj ručné umývanie, ktoré si komplet zaplatíte. Tam sa moc nestarajú v akom stave majú houby, ktoré do seba naberú časom ostré malé nečistoty a hlavne používajú pre vysušenie auta gumové stierky ( ako na okná ) a tie dokážu narobiť najviac škody. Záleží od prípadu, ale takéto čistenie je často deštruktívnejšie než klasická myčka.
Ak si zájdete do ručnej myčky, kde si auto umývate sami, tak sa určite nedoporučuje používať kartáče a houby, ktoré sa tam povaľujú. Doneste si vlastné.
Z preštudovaných materiálov mi vyšiel záver, že s umývaním auta to netreba preháňať. Nechodiť do myčky častejšie než 6x do roka, určite po zime na umytie podvozku. Aspoň 2x do roka si poctivo umyť auto sám i s navoskovaním. A nemusíte sa o svoj lak báť. Ale ruku na srdce, po pár rokoch používania auta vám už na tom laku až tak nezáleží, pokiaľ si nehýčkate nejakého veterána, takže veľkú vedu by som z toho nerobil. Po testoch, ktoré robili v kartáčových myčkách, začalo byť okom viditeľné jemné opotrebovanie laku asi až po 40tich umytiach. A to musíte mať k dispozícii porovnanie, pri teste bola časť karosérie prelepená fóliou. K znateľnému poškodeniu, ktoré už znižuje cenu auta došlo až po 80tich umytiach.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  19. 03. 2017 10:36  |  [46.167.216.xxx]

Jako nadšenec si auta myju sám. Kdysi na studiích jsme myl profesionálně. Co se laku týká, vždy mít čistý kíbl. A ideální je houba nebo rukavice z mikrovlákna. Těmi hrozí nejmenší poškození. Co se kosmetiky týká, v našich obchodech a na pumpách je podprůměrná nebo průměrná kvalita. Skutečně dobrá se dá sehnat přes e-shopy zabývající se detailingem. Výsledek je pak úplně jiný.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 03. 2017 11:39  |  [78.102.237.xxx]

Jen bych dodal k těm 40 testům v myčce. Ono je něco jiného řádně seřízená myčka a kvalitními kartáči a běžná myčka na benzínce v ČR. Kartáče levné, tvrdé, rozštěpené na koncích, protože jsou dávno za mezí životnosti. Okem špinavá voda a ještě málo vody (asi potřebují šetřit na elektrice za čerpadlo, nevím). A špatně seřízený tlak kartáčů na karoserii. Připadá mi, že se na servis kartáčového mytí totálně kašle, proto poslední léta vzniká tolik nových mycích wap boxů, které jsou při hezkém počasí vytížené.

Odpovědět  |   | 
LuKo  |  19. 03. 2017 16:58  |  [193.164.219.xxx]

Jsi si jistý těmi počty bezkontaktních myček? Jen v našem malém okresním městečku jsou 3. V posledních 2 letech se rozmnožily jak houby po dešti.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  19. 03. 2017 18:52  |  [88.101.88.xxx]

Istý si nie som, čítal som to v článku asi pol roka starom a písalo sa konkrétne o automatizovaných bezkontaktných myčkách. Vy máte asi na mysli boxy pre ručné "práškové" bezkontaktné umývanie. Tie sa skutočne množia a je to len dobre, síce je to bez toho "automatizovaného" komfortu.
Ničmenej výrazom "bezkontaktný" sa oháňajú aj všelijaké firmičky, ktoré umývajú ručne a tým nie je radno veriť.

Odpovědět  |   | 
znalec  |  22. 03. 2017 13:24  |  [85.248.234.xxx]

houba = špongia
myčka = umývačka

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  19. 03. 2017 10:33

Jelikož je auto každou cestu ostřelováno kilogramy štěrku a bordelu tak opravdu nevidím smysl řešit nějakou houbičku a stav kartáčů na myčce pokud na nich nejsou přidělané nože

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  19. 03. 2017 21:24  |  [188.191.57.xxx]

mám zcela opačnou zkušenost. Poslední čtyři auta, jsem měl vždy černá. První dvě jezdila do myčky, poslední dvě myji jen wapkama, nebo ručním mytím. Lak je mnohem zachovalejší, než v minulosti. Vycházel jsem z úvahy, že když auto každé 4 roky vyměním, bude to jedno. Ale není. A zdá se , že není ani rozdíl značek a třeba to, že jde o dosti drahé kusy. Na druhou stranu, různým škrábancům zabránit nelze. Něco svedu sám, něco drazí spoluobčané. To je život. Poničený lak, ale dost snižuje cenu auta při prodeji. Řekl bych, že u kategorie, kterou používám to může dělat i 100 tisíc. Čili, nemám o tom žádné pochybnosti. Myčka již nikdy. Asi by se vyplatilo nechat lak před prodejem rozleštit, ale byl by to tak trochu podvod a hlavně profík to hned pozná, že se to dělalo a to by logicky vzbudilo nedůvěru k celému autu.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  21. 03. 2017 07:41

Snižuje cenu jenom o 100 tisíc ? Proboha jakým žebřiňákem to jezdíš ?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 03. 2017 10:53  |  [78.102.237.xxx]

Auta myji pouze tlakovou wapkou ve veřejných boxech s programy i na teplou vodu. Lak je stále jak nový. Barva má původní sytost, lesk a je bez škrábanců. Jen to nechává takový drobný film na laku, který naštěstí nelze téměř postřehnout. Takže 1x, 2x do roka umýt ručně. Dále se wapkou dají výborně umýt kola i složitějších tvarů.

Klasické myčky jsem přestal používat zcela. Kartáče jsou často opotřebované a špatně seřízené na tlak. Dále se v nich recykluje až příliš špinavá voda (což je záležitost servisu obsluhy). Lak je z nich zjizvený, lze to pozorovat na sluníčku. Na tmavých vozech to jde vidět nejvíce. Kompletně poškrábané a vymyté laky. A to i u nových drahých vozů. Kdo jezdí do kartáčů, nemá své auto patřičně rád.

Odpovědět  |   | 

Sice teď asi vyzním jako nějaká socka, ale jsou tu i tací (třeba já), kteří mají auto starší a lak je už poměrně poničený. Nejen stářím, sluníčkem, vlivem idiotů sousedících na sídlišti, v nákupácích atp.. takže je holý nesmysl jít auto umýt někdě za 200,- když stejnou službu (čisté auto) mi udělá myčka u ONA za 39,- ... a že se tam někde třeba objeví pár mikroškrábanečků navíc? No a? To už stejně nikdo řešit nebude.

Takže konstatování, že kdo jezdí do kartáčů, nemá své auto patřičně rád bych úplně nevypouštěl. Zase svému autu dopřávám servis, který jiní (kteří si sice lak hýčkají, ale zase mění oleje / filtry po 30ti+ tisících) autu nedopřávají. Já třeba olej a filtry měním každých 10-12k, do nádrže přilívám aditiva, tankuji (doufám) kvalitní palivo, interiér udržuji v čistotě ...

Za ušetřené peníze za nesmyslně drahou myčku si mohu třeba dokoupit pojištění oken, nebo něco smysluplnějšího...

Edit: ANO, samozřejmě, pokud se budeme bavit o autě novém či velmi zachovalém, postoj by byl asi jiný.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 20. 03. 2017 13:08

Apple iPhone 6 64GB Space Gray (Kaktus) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  19. 03. 2017 11:25

"Stále více lidí si nechává opečovávat svůj vůz v ručních myčkách" --> pretoze maju pravdu
Moja skusenost. Niekolko rokov som si nechal auto umyvat v klasickej mycke. Vysledok? Karoseria stratila povodny lesk a farbu. Bolo to proste "stare auto". Mozno ani nebol poskodeny lak, ale bolo to "upackane".
Riesenie? Dal som si odborne "vykartacovat" celu karoseriu a z 10-rocneho auta sa stalo "nove auto". Odvtedy pouzivam len rucne umyvanie a auto vyzera o niekolko rokov mladsie.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 03. 2017 11:58  |  [94.112.17.xxx]

Auto myji v boxech s wapkou s různými programy. A jednou za čas si ho myji ručně sám metodou 2 kbelíků s čistou a špinavou vodou, pak si nanáším vosk atd. své auto mám rád a baví mě to, je to sice práce skoro na celé odpoledne ale odpočinu si u toho a auto má i po 7 letech lak jako nové.

Odpovědět  |   | 
autoking  |  19. 03. 2017 16:32  |  [88.212.37.xxx]

Do vedra (kbelíku) sa odporúča na spodok umiestniť plastové cca 5cm vysoké "sito" s veľkými okami (niečo podobné čo sa používa pri maľovaní valčekom). Pri žmíkaní handry, huby, špongie sa hrubé veľké nečistoty (kamienky atď.) dostanú na spodok vedra (kbelíku) a plastová zábrana zabezpečí, že pri dalšom nabranií vody sa do huby, špongie alebo handry nedostanú tieto nečistoty, ktoré môžu poškriabať lak. (videl som to niekde na YT)

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 03. 2017 16:52  |  [94.112.17.xxx]

Přesně tak. Používám to. Nejvíc mě dostane když při čekání u boxu s wapkou frajer předemnou drhne celé auto kartáčem co je k dispozici na té hlavici a ostatní předním včetně něj si s tím myli kola od bahna apod. a myslí si kdovíjak kvalitně si umyl auto.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 03. 2017 12:29  |  [198.28.69.xxx]

...dobry tip, beriem: ja mam dve spongie, auto umyvam odhora dolu a najprv ho oblejem nech ta hruba spina zlezie. A mna este viac dojme typ, ktory caka polhodinu v rade na umyvacku. Za tu polhodinu to mam rucne umyte aj povysavane a urcite lepsie

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 03. 2017 08:11  |  [198.28.69.xxx]

minuskar to musi vediet najlepsie, pobavil

Odpovědět  |   | 
DDT  |  19. 03. 2017 18:36  |  [85.163.16.xxx]

u spotřebního auta na denní ježdění nemá smysl řešit způsob mytí = pohodlná myčka na obvyklé trase bez front

u auta pro radost si to člověk rád dvě hodiny myje sám

Odpovědět  |   | 
Drake  |  19. 03. 2017 19:46  |  [89.102.219.xxx]

Auto před mytím rychle vezmu vapkou od hrubých nečistot, pak stříknu předek auta odstraňovačem hmyzu. Následně ručně za pomoci houby celé auto umuji, 2x měním vodu v kyblíku, v závěru opět spláchnu vapkou, osuším švédskou utěrkou, celé to zabere max. 30 min. Nikdy by mě nenapadlo, že by se na to dal napsat článek

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 03. 2017 08:19  |  [198.28.69.xxx]

Auto umyvam a osetrujem zasadne rucne. Spotrebuje sa cca 5 kyblov (prvy a druhy jemne so samponom, zvysne cista voda), dalej treba spongiu, jelenicu a cistu handru. Na konzervaciu potom kvalitny vosk. Tu zo skusenosti neodporucam nijake 'ízy' spreje pre negramotnych, ale klasicky kvalitnejsi vosk (bez brusnych pripravkov a ak sa da, potom farebny). Ten sa da volne kupit, reci o hyperspecializovanych obchodoch su uplne blaboly. Nie je to nic extra drahe, jedna flaska vystaci na niekolkonasobne pouzitie (inou vecou je ked na to odkojenec na x-boxe vypatla pollitra vosku a nemoze to potom rozmastit, chyba je inde a nie v tom vosku, ale to uz spada do tej spomenutej kategorie negramotnych). Pred konzervaciou musi bt auto uplne suche (staci prebehnut hore dolu po ulici) neaplikovat na horuci lak. Potom stacia jedna-dve handry (posluzi aj stare tricko) na nanesenie (naozaj tenka vrstva, postupujeme kruzivymi pohybmi metodicky po jednotlivych dieloch karoserie). Nechame polhodinku posobit. Potom rozlestit, trpezlivo, silu netreba: jemne a v klude, clovek nesmie byt hnily a mat obe ruky lave. Niekedy ten vosk rad zalezie aj tam kam nema - s tym asi zabijete najviac casu. Na cierne ochranne listy pripravok na plasty a gumu. Pneu osetrit sprejom, nechat chvilu posobit. Staci absolvovat 2x do roka a mate to v perfektnom stave, zvysok (kedze je nakonzervovane), obstara dazd. Konzerovanie, nech je to akokolvek 'obavana' procedura beriem ako relax, nie je to nic zlozite a auto mate osetrene dokladne. Lak to urcite oceni (hlavne v dnesnej dobe, ked mnohe dnesne kvazi hyper supermoderne ekokary maju dost velky problem s kvalitou a odolnostou tych super eko-lakov)

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 03. 2017 16:05  |  [185.109.109.xxx]

Dobrá galerie,
zajímavé je, že to Auto bylo čisté ještě předtím, než vjelo do myčky. Teda po předmytí vodou. Sice jste ho hezky našpinili ale nebyla to tá 'zažraná špína', jako při běžném používání auta. O té myčce to nic nevypovídá.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: