Víte, jak zvýšit dojezd Leafu? Když ho naložíte na vlak. To není vtip!

Z elektromobilu Nissan Leaf se stal rekordman s dojezdem 800 kilometrů. Díky partnerství mezi Nissanem a francouzskou železniční společností SNCF dnes překoná na jedno nabití baterií vzdálenosti, na které by dříve nemohl ani pomyslet.

Jeho majitelé si ho totiž mohou vzít s sebou na Riviéru vlakem… a zadarmo. Nebudou platit dálniční poplatky a vyhnou se zácpám na dálnicích.

Jak to funguje?

Majitelé elektromobilů přijedou na nádraží Bercy v Paříži, tam si nechají dobít vůz pomocí rychlonabíječky od společnosti Nissan a poté je i s vozem přes noc přepraví vlak na jih.

„Význam našeho partnerství se společností SNCF nevidím jen v tom, že lidem umožňuje, aby si s sebou na dovolenou bez problémů vzali i svůj Nissan LEAF, ale především v tom, že otevírá prostor pro prosazení nového způsobu cestování do letovisek a rekreačních oblastí. Po celé Evropě jsou k dispozici rychlonabíječky, pomocí nichž je před cestou možné zdarma dobít baterie, a tak věřím, že si udržitelné cestování rychle získá oblibu," řekl Pierre Boutin, generální ředitel francouzské pobočky Nissanu.

Majitelé vozů LEAF, kteří službu Auto-Train společnosti SNCF využijí, mají nárok na jednu zpáteční cestu zdarma a 30% slevu na všechny další cesty se společností SNCF. Kromě toho si mohou nechat bezplatně dobít baterii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjecí stanice na nádraží v Paříži je součástí sítě 40 rychlonabíječek ve Francii a celoevropské sítě rychlonabíječek, která čítá celkem 400 stanic.

Cesta vlakem TGV z Paříže do Nice a zpět vyjde čtyřčlennou rodinu přibližně na 6000 korun (se započítáním slevy). Za převoz auta se neplatí a každá cesta trvá asi šest hodin.

Kdyby se rodina vydala na tutéž cestu v běžném rodinném voze s dieselovým motorem, zaplatila by zhruba 8700 korun (5000 korun za palivo a 3700 korun na poplatcích). A na každé cestě by strávila kolem devíti hodin.

Služba Auto-Train spojuje Paříž s mnoha dalšími evropskými městy, mimo jiné s Nice, Ženevou, Avignonem, Biarritzem, Marseille, Narbonne, Toulonem, Toulouse, Tarbes a Saint Raphael. Evropské autovlaky jezdí i do Alessandrie a Livorna v Itálii, německého Düsseldorfu a nizozemského města Hertogenbosch.

Nissan si očividně majitele elektromobilů Leaf hýčká. Lze se pak divit, že v Evropě už jich od března 2011 prodal 10 000? 
 

Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků