Vision Mercedes-Maybach 6 má 750 elektrických koní a ujede 500 km

Koncept luxusního kupé Maybach vypadá opravdu úchvatně. Určitě si vzpomenete na studii Mercedes Vision Gran Turismo a také na legendární luxusní auta z třicátých let dvacátého století. A vůbec, když se řekne Maybach, člověk si představí i adekvátní pohon pod kapotou. Jenže v tomto případě máme tak trochu smůlu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už od pohledu by si tenhle koncept zasloužil například vidlicový šestnáctiválec. Ale bohužel, dnes je jiná doba. Dnes musí být všechno na baterky

Jeden by čekal, že pod tou obří kapotou, která by mohla sloužit jako domácí heliport, najde aspoň dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec z Mercedesu S 65 AMG Coupé. Nebo ještě lépe třeba něco ve formě vidlicového šestnáctiválce o nějakém politicky nekorektním objemu. Dejme tomu třeba 11,2 litru.

Ale ne! Mercedes se rozhodl, že tohle auto bude jezdit na elektřinu. Takže tu máte luxusní domácí spotřebič se čtyřmi elektromotory (každý má na starosti jedno kolo) a celkovém výkonu 550 kW (750 k). Energii čerpají z akumulátoru umístěného pod podlahou, který má kapacitu 80 kWh. Dojezd je podle normy NEDC „přes 500 km“, což je stejně uvěřitelné jako tvrzení, že prasata létají nebo že globální oteplování způsobuje člověk.

Zajímavosti | Mercedes-Benz | Ceny | Luxusní auta | Maybach

Příplatek za Maybach? Jenom lehce přes šest set tisíc korun

Koncept Vision Mercedes-Maybach 6 se údajně dostane z klidu na 100 km/h za čtyři sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač. Podle Mercedesu se díky rychlonabíjení o výkonu až 350 kW dokáže za pouhých pět minut prodloužit dojezd o 100 km.

Pojetí interiéru a míchání analogového a digitálního stylu se těžko popisuje slovy, takže si prohlédněte přiložené obrázky a udělejte si názor sami. Tohle je stejně jenom koncept a se sériovou výrobou se nepočítá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků