Virtuální závodníci budou mít žně, letos vyjde Forza i Gran Turismo

Najít kvalitní hru s automobilovou tématikou je srovnatelné s hledáním jehly v kupce arkádového sena. V posledních letech je to ovšem o něco snazší - vyznavači okruhového závodění mohli oprášit své volanty u Project CARS nebo Assetto Corsa, rallyovým fandům zase Codemasters po letech nadělili skutečně povedený simulátor v podobě DiRT Rally.

V blízké budoucnosti nás ještě čeká příchod nových her od slovutných značek - chystá se na nás nová Forza i Gran Turismo. Okruhové Forzy se ovšem letos s jistotou nedočkáme, přednost dostal arkádovější sourozenec Forza Horizon, který ponese číslovku 3. Vaší pozornosti by ale neměl uniknout, a to hned z několika důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve hře Forza Horizon 3 se vyřádíte jak na asfaltu, tak v terénu

Předně se můžete těšit na přítomnost 350 automobilů, které navíc půjde dále vylepšovat tuningovými úpravami. Budete se s nimi moci prohnat po australských silničkách i mimo ně. A to je přesně ta chvíle, kdy oceníte Ariel Nomad, pouštní bugginy nebo trophy trucky. Hra vychází letos na podzim, konkrétně 27. září. A pozor - Microsoft se rozhodl své největší herní pecky vydávat jak na Xbox One, tak i na PC s operačním systémem Windows 10. Pokud už si jednou hru pořídíte, je jen na vás, kde ji budete hrát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připraveno bude 350 automobilů, které bude možné dále vylepšovat

Na plnotučné pokračování Forzy si budeme muset počkat pravděpodobně až na příští rok, což bude nejspíš souviset s připravovanou konzolí, která zatím nese pracovní název Project Scorpio. Měla by nabídnout parametry, jaké jsme ve světě konzolí zatím neviděli. Microsoft slibuje grafický výkon až 6 teraflops (současný Xbox One má přibližně 1,84 teraflops), což by mělo bez problémů stačit na hraní ve skutečném 4K rozlišení nebo virtuální realitu.

V polovině listopadu se můžeme těšit na příchod dalšího dílu série Gran Turismo s podtitulem Sport. Nepůjde ovšem o plnohodnotný díl, plnohodnotná bude pouze jeho cena. Těšit se každopádně můžete na 137 vozů a 19 tratí, oproti minulým dílům přibudou okruhy Northern Isle Speedway a Tokyo Street Circuit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani v novém Gran Turismu Sport nebudete ochuzeni o jízdu mimo asfalt

Hlavní novinkou oproti minulým dílům budou online mistrovské závody. V šampionátech můžete reprezentovat buď svoji oblíbenou značku nebo svoji zemi. Na jednotlivé vítěze čeká skutečná trofej a dost možná i cesta do skutečného závodního auta. Ostatně, není náhodou, že nad šampionátem převzala záštitu organizace FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků