Víkendové vzpomínání: ceny aut v roce 1998

63 komentářů

Kuba
16. října • 9:31

Btw, Felda kombi v provedeni Laurin a Klement stala 399.000,-

anawarr
14. října • 10:11

už to někdo zmínil.... v článku je opomenutý kurz koruny, vůdči dolaru. vynásobte si současné ceny uvedených aut kurzem dolaru platným v roce 1998. 1USD: 34,205Kč a pak vydělte dnešním kurzem. trochu se asi přestanete radovat

PetrQ
15. října • 12:22

Co má co dělat kurz CZK/USD s kupní silou obyvatelstva??? :-/

anawarr
15. října • 18:15

všechno... kdyby byl (teorie) USD za 100 Kč, tak by byl "všechna" auta 5x dražší

bzony
15. října • 1:02

A to jako proc?

anawarr
15. října • 7:14

aby jsi mohl srovnávat srovnatelné a nejásat nad tím, že jsou auta prodávána v čr levněji a levněji

xjohny
15. října • 11:44

To je jen matematika, tak to je snad jedno ne? Auta jsou v absolutních číslech za menší ceny přičemž kupní síla současného obyvatelstva je o dost vyšší než před 10ti lety. Proto se radujme ;-)

Sobik
13. října • 10:49

bohuzel, prumerne sice kazdy cech ma 23k ale pres 60% tyhle penize nikdy neuvidi .... tim ovsem nechci rict ze ten prumer z roku 98 tuhle chybu nema.V cene automobilu se dost odrazi i prave kurz eu\us vuci korune, dale automobilky proste jdou s cenama dolu, musi, kdyz chteji prodavat ... to je urcite dobre pro spotrebitele ... bohuzel, ja si nove auto nebudu moct dovolit asi nikdy, ojetina za 100k je max naco dosahnu a to mam nadprumerny plat ...jen si zrovna ctu clanek co je kde jak drahe, a dost me mrzi ze treba nemci s trojnasobou kupni silou maji auta, elektroniku a dalsi veci dokonce levnejsi jak u nas .... kdyz to velmi zjednodusim auto je stoji tretinu toho co nas .... a dalsi xxx veci take...chjo

spizek
14. října • 21:55

Prekvapuje me, kolik lidi je vyjevenych z toho, ze pres 60 % populace nedosahuje prumerne mzdy - to je statistika...
Pokud mas nadprumerny plat, pak pro tebe nove auto neni nerealne, pokud nejsi samozivitel s 3 a vice detmi. Jestli nedas dohromady vic jak 100 000, pak asi hodne prozeres, nebo das za bydleni, nebo uz fakt nevim...

Sobik
15. října • 16:47

asi hodne prozeru, nevim no :) mam cisteho vic nez je prum. plat v cr hrubeho, bydlim sam, rodinu nemam, nemam zadne pujcky, a stejne nemam ...

pavel
13. října • 17:12

Rodiče mé kamarádky jsou na tom podobně, na nové auto 300 000,- nemají, ale za posledních 5 let nacpali minimálně 300 000,- do ojetin + navýšení, páč je brali na splátky. Jak jistě víte, kupovat na leasing nové auto je mnohem lepší než staré na leasing.

PetrQ
15. října • 12:20

Nejlepší je ojeté auto z AAA Auto na hypotéku od Provident Financial... ;-)

koffr
13. října • 11:47

to protože nečtou píčoviny na netu a makaj, socko B-]

thK
12. října • 23:09

2. odstavec: "necháme stranou akční nabídky"3. odstavec: "v rámci sezónních akcí ji jsou dealeři v některých případech stlačit i pod hranici 200 000 Kč"

he?
13. října • 0:16

co achjo ty jarine? to je snad jen info navic ne?

Posraldescu
12. října • 18:32

Dacia 1978 ... 56.000 Kčs
Dacia 2008 ... 179.900 KčKur*y zlodějský, rumunský :-O

miso 
12. října • 21:39

Posraldescu - tak to ta lutujem ak zarabas rovnako ako pred 30 rokmi (jedine ak v euro :D)

Ice
12. října • 21:16

Tak takhle jsem se uz dlouho nezasma,fakt super,palec nahoru!!!!

cert
12. října • 20:31

Chces porovnat aj vlastnosti Dacie '78 a Dacie'08? kazivost, hrdzavenie, bezpecnost? ;-)

asdf
12. října • 19:46

Pokud cca srovname platy tridy lidi pro ktery je auto urceno tak je to dnes mnohmel levnejsi auto nez drive :-)
2000Kcs/mesic @ 56k Kcs = 28měsíců
12000Kc @ 180k Kc = 15měsíců
ve vysledku je dnes to auto za polovic :-)

streda
13. října • 7:05

ono je potreba zapocitat do toho platu taky naklady .. z drivejsich 3k (rok 1989) ti po odecteni bydleni, sluzeb (vodne stocne elektrika a pod) zbylo nejakych 1800 ... tedy 31 mesicu
dnes ti po odecteni z prumerneho platu 23k zbyde v deregulovanych bytech kolem 7k ... tdy 25 mesicu .. a to na prumerny plat 23k nedosahne 60% populace

spizek
14. října • 21:44

Tobe zbyde z 23 000 po odecteni bydleni 7 000? A tve zene zrovna tak? Nebylo by tedy lepsi bydlet ve vlastnim a ty prachy co solis za najem cpat do hypoteky...? A nebo nas tady tahas za fusekli...

trent
17. října • 9:10

Výš kolik se platí hypotéka? Například když máš 100% úvěr(že ho dnes mají lidé, do kterých bys to ani neřekl)? 3+kk, Novostavba v blízkém okolí Prahy...Po zaplacení hypo a ostatních věcí s bydlením ti to pak třeba zchramstne celou výplatu;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
spizek
17. října • 23:41

Opravdu nevÝm:-P
Vim ale, ze je lepsi dat 16000 do hypoteky nezli za najem...;-)

tend5
12. října • 19:17

To nechápu co tím chceš říct, jako že je to auto po 30ti letech 3x drašší? Plat uklizečky od tý doby vzrostl min. 5x :)

PetrQ
15. října • 12:19

Patrně tím chce říct, že neumí počítat, protože přesně tohle je logika uvažování nostalgiků po benzínu za 8 Kčs a pívu za 2.50 Kčs.
Bohužel vysvětlit jim fakt, že vyjádřeno v dnešních penězích a vztaženo k platu v dané době byl tehdy benzín stejně drahý jako kdyby dneska stál cca. 85 Kč je nad rámec jejich schopnosti abstraktního uvažování.

drk
3. listopadu • 20:11

A vy dva si zajdete do knihovny pujcit slovnik a nastudovat si heslo ironie :0)))

martin
12. října • 14:03

Mozna by stalo za to udelat srovnani nakladu na cestu autem Cheb - Ostrava napr.... Cas na ceste, moznosti nataknovani, cena za km .... Pocet nonstop benzinek :) v roce 88 a 08 :) Myslim ze by to bylo fajn.

Jiří Prokop (crocjirka)
12. října • 11:50

a co treba opel tigra :) to je supr kara

DUDU
12. října • 13:50

Zcela scestne s tou prumernou mzdou B-]

Honza
12. října • 11:34

A nebude to taky tim, ze koruna k euru a dolaru je nekde jinde, nez pred deseti lety?

llll
12. října • 21:16

NO jestli to taky nebude tím, že kurz odráží i úroveň?

Tom
12. října • 10:56

Ano,za 2 měsíce.

HH
12. října • 14:03

No nevim, za 25 hrubeho jsem letos nastoupil po skole, jo a rozhodne nejsem a ani nepracuji v Praze...

spizek
12. října • 20:01

v jakem oboru delas?

HH
13. října • 10:18

No pravda v IT ale ja jen rikam, ze to jde a celkem v pohode..

Mi.Chal.
12. října • 13:23

Jak kde, někde to třeba vydělají za dva měsíce, někde by za to nikdo dělat nešel

petr
12. října • 13:05

takovej plat neni problem, to ma u nas zacatecnik po roce prace

hakluk
12. října • 12:45

Proto se to jmenuje "prumerna" a ne "tvoje";-)

Stihacka
12. října • 12:34

Ani ne měsic a je to v kapse...

Bob
13. října • 20:27

Zase třeba já bych za to v žádném případě nedělal ...

Delphin
12. října • 11:40

Jak pro koho, někdo to má za 2 měsíce, někdo za 3, někdo za necelý měsíc a někdo za 2 dny.

martin
12. října • 14:01

Nekde beres 20 jak nic, jenze bydlis za 25 :)

BlackRider
13. října • 8:41

Nebo beres 40 a bydlis za 5 :). To uz asi na vyberu kazdyho soudruha za kolik chce bydlet...

Ricardo
12. října • 10:47

No jenže Suzuki Grand Vitara teď stojí 499 tisíc a ne 579 B-]

Sprint
12. října • 8:51

Je to jak se píše v článku.
Dneska každej nadává na předraženou škodovku, přitom si na ni můžu ušetřit za poloviční dobu než tomu bylo před deseti lety. A ještě mi za stejnou částku může Fabie proti Felicii nabídnout lepší výbavu, zpracování, antikorozní ochranu.
Když se podívám u nás na vesnici, každý má doma už auto, někdo i dvě nebo i tři.
To se před deseti lety nevidělo. Když si rodiče v 97' koupili Octávku přišla to okukovat čtvrtina vsi. Ještě pár let potom jsme byli za majitele "luxusního auta". :-D
Dneska už jich tady jezdí tolik, že se nikoho ani nenapadne nad tím pozastavovat.
Životní úroveň velmi vzrostla!

Jarda
20. října • 16:14

Ano, zivotni uroven opravdu vzrostla. Dneska uz ma skoro kazda rodina lednicku a barevnou televizi, to driv nebejvalo :-)
(a pocitac uz ma dneska taky kazdej jouda, bohuzel uz i s pripojenim k internetu...to taky pred 10 lety nebejvalo...)

trent
17. října • 9:01

Dalo by se říct, že souhlasím. Jen bych lepší výbavu, antikorozní ochranu atd nepřisuzoval Něčemu, ze co bychom měli být vděční, ale jakou nutností. Vývoj trhu s automobily to žádá.

stoural
12. října • 19:04

"Dneska každej nadává na předraženou škodovku"Ale ona je PREDRAZENA. Vzdyt podle tabulky je drazsi nez pred 10 lety. Narozdil od jinych aut, jinych znacek.

PetrQ
15. října • 12:13

"podle tabulky je drazsi nez pred 10 lety" Možná by ti měl někdo trpělivý polopaticky vysvětlit pojem kupní síla Kč popř. rozdíl mezi cenou reálnou a cenou nominální. :-P

tend5
12. října • 19:13

Tohle mám opravdu tak rád ( <--- ironie ) :-) Kdy už lidi pochopíte, že Škodovka nevyrábí pro vaši radost, ale pro zisk. Proč by Škodovky měly bejt levný když je u nás po nich taková poptávka?

°°
13. října • 9:12

Probuď se ty poptávko. Škodovka omezuje výrobu ;-)

spizek
14. října • 21:34

Omezuje vyrobu, ale ne kvuli klesajici poptavce v CR:-P, ale predevsim na Z trzich a v Rusku. A i tak ten pokles poptavky (vyroby) neni nijak markantni...

Petr
13. října • 20:02

Přesně tak.
Výroba oproti loňsku půjde stejně nahoru.
Jen holt místo zisku 10mld. budou mít 9,5mld. :-D

JiVi
13. října • 14:59

ale i tak bude vyrabit vic nez planovala .. ono neni omezeni jako omezeni ;-)

messy
12. října • 16:58

No s tym ze za tu istu cenu mas u skodovky lepsiu vybavu nesuhlasim. Rozdiel medzi feldou a fabkou je tak mozno v abs a bagoch. Inak ani v jednom pripade v zaklade nebolo skoro nic :-D

Petr
12. října • 17:45

Já nechci Fábii vychvalovat, ale oproti Felicii toho je navíc dost.
Jenom za ty 4 airbagy a abs bys u Feldy připlatil alespoň 25tis.
Nehledě na posilovač řízení, výškově stavitelný volant, větší kola a nebo i otáčkoměr. ;-)

martin
12. října • 10:23

NEkterym lidem to nevysvetlis. Bohuzel se tu hodne lidi ridi heslem "podle sebe soudim tebe" a tudis si myslej, ze dyz maj oni prd, tak ze ostatni jsou zlodeji.... Zavist je oskliva vlastnost.

Jyrka Paroubek
15. října • 12:25

Naopak, závist je moc pěkná vlastnost.
Kdyby jí nebylo na čem bychom stavěli náš program a kdo by nás volil???Váš Jyrka Paroubek

budz
12. října • 1:02

Az mi slza vyhrkla pri pohlade na Feldicku I. ;-) ale stale niekde brazdi cesty len ma uz ineho majitela, som ju zakerne vymenil za Fusiona :-P

ja
12. října • 7:37

Trochu podrobneji, prosim. Uvazuji o naprosto stejne vymene, Feldu za Fusion. Co Te nejvice prekvapilo, at uz prijemne nebo neprijemne?

.
13. října • 11:11

Nebyl to sice dotaz na mne, ale v současné době jezdím oběma auty, takže mohu porovnávat.
1) Dojem z jízdy je ten, že ve Fusionu sedíte "na polštáři" - auto je novější a tudíž lépe tlumí nerovnosti. Ať konstrukcí, nebo pouhým věkem. Otázka je, jak bude Fusion tlumit po tolika letech, co má Felcka. Ve Fusionu se sedí ve vyšší poloze = lepší rozhled. Dalším plusem je posilovač.
2) Ve Fusionu má člověk pocit útulnosti - je autem více obklopen (prostě pokrok v designu). Na druhou stranu je uvnitř ve Felicii více místa. Bezpečnostní výztuhy se prostě musí někam schovat.
3) Bezpečnost - jednoznačné plus pro Fusion. Tvrdit, že Felicie po deseti letech provozu bude ve stejném stavu jako v době, kdy vyjela z továrny, je hloupost. I drobná koroze se projeví. Naštěstí jsem nemusel bezpečnost ani jednoho z těchto aut testovat na vlastní kůži, ale tužší skelet a airbagy hovoří jasně pro Ford.
4) Spotřeba: Vzhledem k tomu, že Ford nemá najeto ještě ani 10 000 km je to trochu spekulace, ale vypadá to na výhru Felicie - po Praze s ní jezdím za 6,5 (počítáno dle tankování "do plna"). Nejezdím v dopravních špičkách a tak se ke stání v koloně dostávám jen občas U Barrandovského mostu. Tedy dálnice/mimo město/město = 30%/25%/45%.
U Fordu se (podle palubního počítače) nedostanu pod 7,5.
Závěr: Pokud Máte Felicii v dobrém stavu s níž nejsou problémy, pak se investice do Fusionu nevyplatí. Zvlášť, pokud ji máte předělanou na plyn. Pokud ale chcete bezpečnější vozidlo, s vyšší mírou komfortu, kupte Fusion. Otázkou je, zda se (při ceně za nové auto) nevyplatí pořídit třeba Kiu C'eed.

trent
17. října • 8:57

Myslím, že ne, když v akci je Fusion s celkem příjemnou výbavou za cca 260 000.

Doporučujeme

Články odjinud