No jó, v Mladé frontě jde především o čtivost, musí to být záživné a šokující... Je to největší bulvár právě proto, že jí každý věří a považuje ji za seriozní tisk... Jednou mi jeden editor pověděl: jestli tam nikdo nechcípl, tak nás to nezajímá... Další zkušenost s nimi mám, že si vypíchnou pár vět, které člověk opravdu řekl, ale pospojují je tak, že výsledná pointa je úplně jiná... Nehledě na "ucelenou politiku" těchto novin, jednotné psaní článků a redaktory s IQ tykve.
Mnohokrát se na těchto stránkách setkávám s kritikou jednání policie kdy je rychlost kontrolována tam kde to podmínky provozu bezprostředně nevyžadují. Tento článek je vlastně něco podobného. Jisté téma prostě vykazuje vysokou čtenost za celkem minimálních nákladů. Je smutné že pro "snížení nákladů" už je potřeba napsat článek vyhraňující se jednomu z mnoha okrajových článků MF Dnes a dokonce se ještě dopouštět lží či omylů. Ale statistika čtenosti se opět vyhoupne a to je o co tu jde. Někdo se dokonce v tomto článku vidí, někdo by ho podepsal, ale celkově jsou všichni čtenáři i přispěvatelé vlastně "obětí" touhy po vyšší čtenosti a s tím spojených výhod. Nejde o bezpečnost, či prevenci či snad nastolení pravdy:)
Pravda zemřela už dávno. Teď vládne člověk.:-D
Chtělo by to zorganizovat nějakej test. Někdo by si počíhal na redaktora, co tohle vyplivl a jel by za nim a spočítal mu všechny přestupky. Uplně ideální by bylo, kdyby ho někdo načapal ve služebnim autě, protože tam se málo kdo udrží k jízdě podle předpisů. Myslim, že by ten křikloun měl minimálně slušnou ostudu :)
Nejvíc mne děsí, že zdejší redaktoři své názory prezentované v článcích a posléze v diskusích myslí opravdu vážně. Omezování rychlosti hloupost, řidičáky hloupost, kontroly policie hloupost. Ale jejich recept na to jak napravit věci nikde. :-/
Tenhle článek je jen výkřik z kanálu. Neb jinak "zloděj křičí, chyťte zloděje".AR je bulvár, MF Dnes je bulvár a tak je mi zdejší kdákání Jandy zcela lhostejným.
Není, kdyby byl, tak ho nečtete a když už byste ho přečetl, nekomentoval byste to. To, že jste si zde odpliv jen ukazujete, že se vás článek dotkl.
Pane Odrášík,jeden milión lidí v tomto státě jsou zaměstnanci státu. To jest ti, kterým stát dává chleba a vytváří si své závislé. A tito jedinci jsou tzv. podjatí v záležitostech, které se týkají státu.. Měli by být vyloučeni z diskuse o věcech, kde to stát prasí. Případně by měli mít sami tolik soudnosti, aby se do toho nemíchali. Jenže to je téměř každý čtvrtý člověk v produktivním věku.Samozřejmě zaměstnanci státu by se neměli účastnit voleb atd....... To je na jiné vlákno.
Stát? Ta fašistická svině??? Ta hovada která mě místo ochrany buzerují a prudí?? Ať tento debilní stát zmizí.Fuj:-O:-O:-O
Smrt České republice. Ať zmizí v propadlišti dějin.
Článek jsem nečetl. Nadpis stačil a ve světle předchozích obdobných článků jsem vydedukoval, co to bude za "dílo". Jste mimo.
Já ho taky nečetl B-]
Český národ se neumí chovat ani v obyčejných situacích,natož na silnici.Je to národ machrů,kteří nebudou nikoho poslouchat-je přece Demokracie!Jaké zákony!Ty mne chceš omezovat?Jak rád jezdím autem po Skandinávii,či Holansku!To je změna!Motorkář jede na 90 devadesátkou,u přechodu každý zastaví a ve městské špíčce Vám s úsměvem umožní zařazení do pruhu.Je třeba ještě více článků v MF!Anevymlouvat se na policii.
Už se perou?
http://zpravy.idnes.cz/noc-na-silnicich-alkohol-i-jizda-pres-dvojitou-caru-f8z-/krimi.asp?c=A080609_095828_krimi_itu"Noc na silnicích: alkohol i jízda přes dvojitou čáru" Rikam si co to zase bude.... ctu ... a neverim o cem ze to zase proboha je !!! Cely clanek je o dvou neuveritelnych silnicnich prasatech. Prase 1 - mladik v tmave cepici, ktery nervozne rozhazuje rukama, nadychal 0.2 promile. Prase 2 - nemec ktery nema ceske penize a porusil zakaz odboceni. Na uplnem konci je zminka, ze nekde uplne jinde lapli mladika s 1 promile. Ptam se jaky smysl ma tento clanek, netusim. Jan Vaca opet nezklamal
Rad si prectu, ze existuji lide, kteri tu zumpu kterou produkuji "novinari" specialne z Idnes kolem dopravy vidi nekdo stejne. Diky za to
Pubescenti z Autorevie zase řádí. Tak napřed nám tady pan Janda zdrbe konkurenční noviny a potom nás druhý expert pan Ondrášik, bude v diskuzi přesvědčovat, že řidičák vlastně není potřeba. Že ON raději potká deset lidí bez řidičáku, co se naučili jezdit leda tak na polňačce kolem JZD. :-P
Tak 20-rocna soplanda sadne za volant, pritom nema vodicsky preukaz (a velmi dobre vie ze na soferovanie auta ho musi mat), a niekto ma odvahu nazvat jej cin "bezna lidska chyba"? Keby to neskoncilo tragickou nehodou pri ktorej zomreli dvaja nevinni, nazval by som to "joke of the year"...
Zajimalo by mne, jak si novinari z MF Heute predstavuji takoveho silnicniho pirata. Zatim jsem totiz nepotkal nikoho s paskou pres oko, hakem misto ruky a papouskem na rameni. ;-)Jenomze stale casteji je na strankach mainstreamu jako silnicni pirat podavan clovek, ktery jede po meste - predstavte si to strasne provineni - celych 60 km/h a po okresce dokonce 100. Takoveho snad ukrizovat nebo rovnou zastrelit. Pritom rychlost je v seznamu pricin dopravnich nehod nekde na patem miste a mnohem zavaznejsi veci zustavaji bokem. Znam cloveka ktery ma uz 9 bodu jen za rychlost na "znamych mistech" typu cedule mesta, benzinka a kilometr pole, nebo prumyslovy areal na kraji mesta v osm vecer a pritom je to klidny a vyjezdeny fotr od rodiny co jezdi spis defenzivne a znam taky dvacetileteho typka s neskutecne otuzenym vozem co zasadne predbiha pres plnou a v zatacce, cervena na semaforu je pro nej informativni a celkove jezdi jak prase, ale bod nema ani jeden. Ktery z tech dvou je pak pirat?
... ano, nektera mista jsou spatne oznacena (resp. treba neoznacena znackou povolujici vyssi rychlost) a nekteri lide si mysli, ze maji ve meste situaci pod kontrolou i ve 100+ (a maji to odzkousene, ze to parkrat vyslo a nic se nestalo)... ano, nektere holky vypadaji starsi a nekteri lide si mysli, ze uz to s nimi lze od 12 (a maji to odzkousene, ze to parkrat vyslo a nic se nestalo)Nemuze mi byt lito vyjezdeneho taty od rodiny, ktery evidentne systematicky nedodrzuje pravidla. Mam verit, ze skutecne nedodrzuje rychlost jen "v osm vecer na poli"?Jak asi bude jezdit syn toho vyjezdeneho taty, kdyz ma prupravu na to, ze "kdyz se Ti to hodi, pravidla dodrzovat nemusis".Pravidla chrani lidi navzajem a kdo je prekracuje, je pirat, at je to vytunena dvacitka rano pred skolou, nebo vyjezdeny tata v osm vecer na poli. Ostatne, zkuste si tam zase dosadit ten vyse uvedeny priklad....
No , já bych to viděl tak, že kdyby řidičák opravdu znamenal způsobilost jedince k řízení vozidla a nikoliv druhý průkaz totožnosti při žádosti o hypotéku, tak tady neřešíme takové kraviny. Zažil jsem dobu, kdy řidič v podstatě žádné značky nepotřeboval. Stačilo mu, že viděl kudy, na čem a kdy jede a podle toho se přizpůsobil. A křižovatky si kontroloval, i když měl přednost. Zatímco dnes řídí téměř každý, kdo se zapíše do autoškoly. A podle toho to taky vypadá.
Myslim, ze se zbytecne rozcilujete. Naopak byste meli byt radi, ze lziDnes KONECNE nazyva veci pravymi jmeny - silnicni pirati jsou proste duchodci! Uz aby ta policie na ne poradne zatlacila! Hrrrrrrr na ne!:-D:-DB-]
:-D
Hoši, nechápu kde berete tu odvahu se vyjadřovat k úrovni jiných periodik - když si chci dopřát denní dávku "demagogie" a "hloupé komentáře" tak volím AutoRevue a její Jandy a Ondrášíky se sociální inteligencí nula nula nic a zastydlou pubertou s představami, že pravidla jsou k ničemu a kdo nejede dvěstě po městě nemá na silnici co dělat.
Sice bych to neřekl zas až tak dramaticky, nicméně tendence těchto dvou panů být za každou cenu v opozici vůči zákonům a předpisům, resp. všem, kteří je dodržují, je zarážející. Například jsem doteď netušil, že řidičský průkaz je podle Ondrášíka v podstatě zbytečný...hm...to radši přijmu onu demagogii mf dnes, než podobné volnomyšlenkářství. A mimochodem - Jando, píšete, že budete reagovat na mf dnes vždy, pokud budete mít pocit, že jsou mimo mísu a já mám pro vás dvě zprávy : a)mimo mísu se mi častěji jevíte spíš vy, b) myslím, že v mf dnes vaše článěčky někde na serveru moc nezajímají a ve srovnání s nimi je význam vašich výtvorečků tak marginální, že se skoro divím, že máte odvahu se vůči nim stavět do jakési opozice:-D...A vůbec - tento článek je opět bez pointy, co jím vlastně chcete říct? Kromě toho, že podle vás v mf dnes jsou tendenční a věci neznalí a že k jizdě autem nepotřebuji řidičák jsem nenašel jinou pointu. Jdětě se bodnout, TOTO je bulvár, ne ten článek o mrtvých na silnicích v novinách.
Jeste jeden priklad pro pany Jandu a Ondrasika:Kdyz uz nejste schopni pochopit, ze kazdy kdo ridi bez ridicaku je pirat, dokonce i kdyby umel ridit lip nez mnozi s ridicakem, a dokonce i kdyby umel ridit lip nez sam pan Janda (ciste hypoteticky, samozrejme), treba obsahnete nasledujici:Clovek, ktereho nacapete ve vasem byte za vylomenymi dvermi, je zlodej.Je zlodejem dokonce i kdyz ve vasem byte nenajde nic cenneho a odchazi s prazdnou, je zlodej i kdyz ho nekdo vyrusi a odchazi s prazdnou, atd. Jak vas (Ondrasik, Janda) tak posloucham, vy byste jiste takoveho cloveka pozvali na kavu a dali s nim rec, co u vas pohledval. Pro policii by zejmena pan Ondrasik mel spoustu obhajob dotycneho, namatkou:"Je snad kazdy kdo je v mem byte bez meho souhlasu hned zlodej?""Musi mit kazdy kdo se chce podivat do meho bytu od neho nutne klice?""Co kdyz mi ten clovek jenom nesl naky vzkaz? Nebo sel zalit kykty?""Spousta lidi co nevnikli do myho bytu mi zpusobi daleko vetsi skodu, treba ten makler co mi loni poradil nakoupit akcie ORCA" atd...MN
Bohuzel, v nasem trestnim radu je to ale obavam se trochu jinak - ten clovek ve vasem byt vylomil dvere a tudiz provedl VLOUPANI - to jestli neco odcizil, je az druhotne. Pokud se ale bude nekdo prochazet po vasi zahrade, dle trestniho prava to neni zlodej, protoze se proste jen mohl splest.... (viz napr. pripady lidi, kteri chranili sve chaty ZA PLOTEM nastraznymi zarizenimi).Jinak ale o tom, ze ridicaky maji svuj smysl je myslim zbytecne diskutovat a panove z AR to musi vedet take, to proste neni mozne nevedet. Je ale zajimave, ze skutecne at reknete jakoukoli blbost, najdou se lide, kteri vam za to zatleskaji. Zalezi na kazdem, jestli pak na to bude hrdy ;-)
To je dobrý příklad, ano, takto nějak je právo postavené - na dodržování jeho norem. Pohnutky, které pachatele nebo přestupce k jeho jednání vedou, jsou irelevantní. Ale Ondrášik a Janda by zřejmě toho zloděje u nich v bytě obhajovali - nejlépe v nějakém chytrém článku zde na serveru.:-D
Ale vubec ne. Ten zlodej celkem jednoznacne nekoho poskodi. U nekoho, kdo sedne za volant a nema ridicak, to zdaleka tak jednoznacne neni, spise je velka pravdepodobnost, ze nikdo poskozen nebude. Je to srovnani dvou nesrovnatelnych situaci, pak muzete srovnavat zlodeje i s nekym, kdo ma propadlou lekarnicku nebo mu chybi sada zarovek a pojistek.
Můžeš mi říct tedy jediný důvod proč bych ti neměl střílet kolem hlavy z pistole? Já tě netrefím, samozřejmě že budu mířit vedle.
Ale minimalne mne tim budete obtezovat, mozne poskozeni sluchu je take pomerne pravdepodobne. Navic se tim racte vystavovat risiku, ze to vyhodnotim jako utok a budu se branit, coz by pro Vas mohlo mit fatalni nasledky.(netykame si, nepasli jsme spolu vepre ni jineho hospodarskeho zvirectva)
Já budu střílet z dost velké dálky abys mě neviděl a nemohl nijak reagovat, stejně jako nemůžeš reagovat na někoho potencionálně nebezpečného bez papírů. A když kolem tebe poletí kulka tak to skoro neuslyšíš.
Vazne raceji dokazat strilet z velke dalky z pistole tak, aby meli jistotu, ze se netrefi? Zjevne z te pistole asi jeste nestrileli...Potencialne nebezpecny muze byt ridic at uz papiry ma, nebo nema. Stejne tak ovsem nebezpecny mit nemusi, neni tam jednoznacna korelace... Zamysleji se nad tim, ono prejimat nejake stereotypy bez uvazovani je snadne, ale bohuzel to konci tim, co vidime dnes a denne kolem sebe (a nejen na silnicich).
Jdete se bodnout vy, mfDnes je fakt na pobliti a nejen v tomhle. AR nepsalo nic o tom, ze ridicaky jsou k nicemu, ani v diskuzi. Pokud neumis cist nebo nevis co je to negace, tak si zopakuj zakladku.shrnuti (kdyztak me AR opravte):- to co se stalo o vikendu nebylo radeni piratu- ridicak jeste z lidi nedela ridice- mf dnes siri poplasne zpravy a nepravdyjinak taky nesouhlasim se vsim, co AR napise, ono je to dost problematicke. proste jsou nejak nastaveny pravidla, aby platila pro co nejvetsi pocet ovci. jedine davat ridicaky podle schopnosti: dedek 80 let po meste max 35 na dalnici zakaz, Janda 60 po meste na dalnici 200, Alenka Silonka po meste 40 v zatacce max 50, ...
ehm, a co take si predstavujete pod slovom NEGACE? To by me v souvislosti s timto clankem a diskuzi opravdu zajimalo :-))
Ano pJanda opet zari!Jeho priklad se 70-letym piratem co se predvadel pred svou 75-letou spolujezdkyni mi sice vykouzlil usmev na rtech, ale hned dalsi "priklad" nepirata - "dvacetiletá dívka bez řidičského průkazu..." vezouci dalsi 2 lidi uz je typicky Jandovsky absurdni.Z faktu ze krome toho 70-teho duchodce jineho nepirata do sveho clanku nenasel, mi jasne vyplyva ze zrejme o piraty slo a MF dnes mela zase jednou pravdu.Jeste absurdnejsi nez pJandovy vyplody mi pak prijde jeho neustale volani po prevenci - za prve, holka co nepovazuje za nutny si udelat ani ridicak bude jiste hltat vase preventivni porady a kursy, za druhe jedinym moznym vysledkem prevence by byl ubytek zastydlych pubertaku typu pJandy.MN
vy jste to asi nepochopil.. zuste se na to podivat svejma očima
Tímto článkem chtěl říci autor jediné - stará mi už pěkně dlouho nedala, včera měli jen teplý pivo a ráno jsem objevil na čele pěkně macatýho beďara...:-P
Ano, to je možné, protože výtvory těchto dvou individuí by tomu odpovídalyB-]..ono ostatně, kdo viděl například Ondrášíka naživo, tak musí chápat, že mu nezbývá nic jiného, než se dělat zajimavým zde na těchto stránkách:-D Kašlete na předpisy, nedělejte řidičáky, nečtětě mf dnes! uffff...
súhlasím s článkom a dokonca aj s R.O. Vodičský preukaz naozaj nerobí vodiča. Prečo by potom bolo toľko nehôd začínajúcich vodičov? Vodiča robia skúsenosti.
Naopak, demagogií nás plnými hrstmi zásobují běžná média, s MF Dnes v čele. AR je jedna z mála periodik, kde se nesnaží ukazovat jen laciné, líbivé stereotypy, ale jdou po skutečné podstatě problému. To, že vy jste jeden z těch, co propadli brainwashingu mainstreamových médií a nyní hloupě křičíte něco o zastydlé pubertě, jen ukazuje, jak se médiím daří naočkovávat lidem do hlav jednoduchý náhled na svět s tím jediným správným názorem novináře Pepy...
A kde je tedy ta podstata problému co odhalili ti naši vědátoři z AR?
Uplny suhlas. Velke media krasne hybu realitou. Maju na to prostriedky a bezny clovek uz pomaly nie je schopny nad niektorymi vecami rozmyslat. Ak chce ale niekto naozajstnu pravdu, musi prejst niekolko zdrojov a tie puzzle si poskladat sam.Kazdopadne na AR sa mi paci, ze tie clanky (aj ked nie vzdy suhlasim s prevedenim) sa snazia aspon zamyslat nad podstatou problemu a ako im predist. Za to mainstream, policia a zvysok ludi riesia stale iba ako na to vsetko co sa deje reagovat. A nechapu, ze najlepsie ako predist urcitej reakcii na udalost je sa k tej udalosti nikdy nedostat. Prevencia je to spravne slovo. To je ale na moc dlho, tak vymysleli reakciu - radar do kazdej dediny co normalny clovek povazuje za buzeraciu.Pokial bude musiet policia odvadzat prachy do statneho rozpoctu tak sa zmeny nedockame. Stat si to proste nemoze dovolit, kde by zobrali peniaze? Rozpravkam o lepsom hospodareni statu neverim.
Takže jediný správný názor je názor novináře Jandy nebo Ondrášíka??? Nenechte se vysmát. Mne fascinuje, že pánové pisálkové z AR se z takovou vervou pouštějí do kritiky MFD - a všimněte si že to oni si nárokují monopol na pravdu jejich bláboly jsou ty jediné správné... všechno ostatní je dle Jandy a jemu podobných "demagogie" a "hloupé komentáře". :-/
Tak tohle bylo dobre, to me pobavilo :-))
No tak tedy taky přidám příspěvek.Mě tedy zase nepřijde normální od vás obhajovat někoho kdo veze další tři lidi a nemá ani řidičák.Jestli to přijde normální vám tak potěš.
Myslím, že ji nikdo neobhajuje. Já určitě ne a autor článku taky ne. Jde jenom o to, že ta holka asi nebude typický silniční pirát, jak nám to vykresluje iDnes. Sám si třeba myslím, že se to seběhlo tak, že holku ukecali, aby je odvezla domů, protože její přítel (řidič, majitel auta) se na té diskotéce ožral a nechtěl jet s chlastem v krvi. Tak jela nezkušená holka bez papírů a dopadlo to takhle.
Souhlasim, vidim to stejne. Pritom dle tv nova za tu nehodu mohla vysoka rychlost a dle idnes je majitel auta pouha obet nepochopitelneho radeni piratky bez ridicaku, ktera si pujde sednout. Proste na vikend je pripravena reportaz/clanek "vysoka rychlost/pirati zabijeji" a nejak se to tam vsechno nacpe.
Pokud není silniční pirát někdo, kde bez řidičáku sedne za volant a někoho zabije, tak kdo už potom???...
A majitel auta a pritel te slecny se k tomu pripletl asi uplne nahodou. Pokud byl pod obraz a svoji nezodpovednot resil tak, ze k rizeni premluvil slecnu bez ridicaku, tak to vazne neni nevinna obet radeni silnicnich piratu, ale puvodce cele tehle nestastne souhry. Jasne, mozna byl majitel auta strizlivy podpantoflak a ona ho nepustila za volant, ale veris tomu? Ja ne.
Myslím, že nejde o obhajování. Jistě to je odsouzeníhodné. Není to ale podle mne typický pirát, který jezdí jako dobytek každý den a ohrožuje všechny ostatní. A navís se mu většinou nic nestane. Narozdíl od té slečny, která půjde pravděpodobně do báně a ponese si to v sobě celý život. Arogantní pirát se chová trochu jinak. A vidíme to na silnici každý den.
No vidíš, to radší 100 arogántních pirátů co nikoho nezabíjí než jednu smolnou slečínku co z maří 2 lidské životy..
ubohy clanok, a autor este obhajuje nejaku 20rocnu dievcinu bez vodicskeho
Dobrý článek, správná úvaha. Doprava je prostě riziko, podstupujeme jej dobrovolně když sedáme do auta. A jsme jeho zdrojem. Ano, má se snížit, ale hledejme místo nejúčinnější. Se silnicemi se dá dělat hodně, s auty toho moc nenaděláme, a řidiči jsou jen lidé. Pan JKanda správně píše - obyčejná lidská chyba.Ale buzerujme policii, ta za to může, do ulic a znásobit počty... Není prostě co psát, politika unavila a dopravní nehody jsou vděčné téma. MF nečíst, ať se s tí vyfotí...JB
MFD je špína, která klesla na úroveň Blesku. Taky jsem jí přestal kupovat. S p. Jandou souhlasím.
jj, IDNES je fakt hnus... :-/
Na kazdy prase se nekde vari voda, i na to Jandovo.
No nevím, rozhodně mi nepřijde jako pirát ten, kdo jede 150 na dálnici nebo 110 na přehledné kvalitní silnici. Ale příklad, který uvádí autor článku - někdo, kdo si sedne za volant BEZ ŘIDIČÁKU (lhostejno, zda přitom zabije dva lidi nebo ne) je podle mě víc než jen jakési drobné selhání. To není pirátství, to je hovadismus.
Řidičák dělá z člověka řidiče? Raději potkám 10 lidí bez řidičáku, co umí řídit, něž 10 s řidičákem, co jsou totální polena. Papír z člověka neudělá řidiče.
Radku, to přeháníš. Jízda bez řidičáku, v noci, příliš rychle, zřejmě s alkoholem - ano, to je to pirátství. Papír řidiče neudělá, to ne, ale každého alespoň něco naučí, v případě pořádných zkoušek naučí opravdu.Jinak samozřejmě, tyto nehody nelze vyrušit kontrolováním 30/50/90/130 za slunečného počasí ....
No to si snad děláš prdel ne?? Takže podle tvýho zvrácenýho uvažování by bylo lepší, kdyby například tvoje zraněný dítě (nebo starou) operoval chlap, kterej sice není doktor, nicméně je znamenitej lidovej řezbář, tudíž s ostrými nožíky to nade vší pochybnost umí líp než průměrnej chirurg??? Já chápu, že tvojí jedinou snaho u je tady nasrat co nejvíc lidí, ale tohle už vážně hraničí se sociopatií. Mimochodem, jízda bez řidičského oprávnění stále ještě je (a nejspíš i dále bude) trestným činem. Možná se pletu, ale tvoje komentáře by se dali chápat jako schvalování ježdění bez řidičáku. A pokud si dobře vzpomínám, tak na navádění či schvalování trestného činu myslí paragrafy 164 a 165 zákona č.140/1961 Sb. tedy trestního zákona.
Technicka - schvalovat je nezbytne konkretni skutek, spachany konkretnim pachatelem, nikoli nejake jednani v obecne rovine.
Pane Ondrasik, zase pisete rychleji nez myslite!Zase nesmyslny vykrik do tmy "K cemu ridicak?", podobne jako "Co je spatneho na 120km/h na okresce?", a hned o 2 prispevky dal jakysi pokus udelat z tohoto blabolu neco co ma hlavu a patu.Opet, nebudu vam vysvetlovat k cemu ridicak, na to je muj cas prilis drahy a vy zrejme prilis hloupy (opet bez urazky, ale jine vysvetleni me proste nenapada), jen mi laskave odpovezte na jednu otazku: Jakou formou by meli lide, co nepovazuji za nutne mit ani ridicak, prijimat tu PREVENCI po niz tady s pJandou tak volate? Dejet aspon jeden konkretni navrh jak si to predstavujete!MN
A nezda se vam, ze cim vice prevence, predpisu a buzerace, tim vice nam rostou nasledky dopravnich nehod? Ja ten pocit mam. Od roku 2003 do roku 2006 nam nasledky nehod klesaly, pak byl prijat zakon c. 411/2005 Sb. a od te doby nam nasledky nehod zase rostou. A co je spatneho na 120 km/h na okresce, pokud je to rychlost primerena stavu vozovky, vozidla, schopnostem ridice atd., to opravdu nevim. Naopak si dovedu predstavit, ze je mnoho spatneho na 60 km/h na okresce v situaci, kdy tato rychlost primerena neni.
Bohuzel tato slecna bez ridicaku zrejme ridit moc neumela, ehm, ze? :-/
Ridit neumi asi tak 140tisic lidi rocne, kteri bouraji. Ja nevim co se tam stalo. Treba ji upadlo za jizdy kolo.
pan ondrášil by asi nějaké milence bez řidičáku auto půjčil, já tedy ne :-D Když je majitel auta hloupej....
takze kazdej kdo naboura tak neumi ridit...ses vazne idiot
Ono 140tis. lidi rocne rozpuli auto o strom a zabije lidi? :-)
Chápete že pokud má fungovat nějaký systém, je "papír" prostě potřeba? Nebo si redakce AR ke snaze zrušit omezení rychlosti přibrala další svazácký závazek a to zrušení řidičských oprávnění? :-O
Pro cyklisty a chodce take plati system, takze pro fungovani systemu "papir" opravdu potreba neni a bude to fungovat stejne dobre i bez nej. Mame 17 tisic pripadu rocne, kdy nekdo jede autem bez ridicaku, i kdyz je to trestny cin a hrozi za to vezeni... Prijde Vam to jako male cislo? Pri tom 99% z tech lidi nikoho svym jednanim neposkodilo. Takze system neumi ani vymoci ten papir, ktery si vymyslel. Pak se pochopitelne nabizi otazka, zda je takovy papir vubec k necemu dobry.
Pak je otázka co se stane, když nebudou vyžadovány. Z těch 17 tisíc bude třeba 100000 a 1% z toho je docela slušné číslo ne? Nakonec to i z těch 17tisíc..:-/
Ano, ale jak k tomu prijde tech zbylych 99% (tedy drtiva vetsina), kteri patrne jezdi i bez papiru bezpecne?
To myslíte vážně tento infantilní dotaz? :-D
Ano, je snazsi nazvat dotaz infantilnim, nez se na nej pokusit nalezt nejaky argument, to uznavam. Tim vsak jeho validitu nevyvratite.
Je tak těžké pochopit, že řidičák je základní předpoklad? To pak můžem nechat řídit malé děti, ať se sami vodvezou do školy, vždyť to v podstatě není nebezpečné. Ono v podstatě není nebezpečné nic, jízda naprosto na plech vykropenýho, jízda na červenou, atd- atd. Je až zarážjící vaše snaha kde jaký přestupek omluvit a bagatelizovat jako nepodstatný a naopak nafukovat věci a problémky které se hodí. Problém je ale v tom,že nikde neuvádíte žádný konkrétní klíč podle jakého by se mělo jezdit, prostě jen takové plácání bez konkrétního vlastního návrhu jak situaci řešit. Prostě nevyzrálé dítě.
Co chcete zde řešit? Máme 2x menší úmrtnost na silnicích proti roku 1960. 2x menší při 5ti násobku dopravních nehodt a cca patnáctinásobku vozů na silnicích. Prostě lidé na silnicích umírat budou s tím nic nenaděláme. Třeba jsme již na bodě, že méně to už nejde, resp. nepůjde to tak jednoduše, jak si někteří myslí.Drtivou většinu nehod způsobí normální slušní řidiči, kteří udělají lidskou chybu. A to jak běžné dopravní nehody, tak ty smrtelné. Piráti se na tomto počtu podíli jen nepatrným procentem, takže dokud budou lidé chybovat budou nehody a budou úmrtí.A co se týká řidičáku - jaký předpoklad? Je to jenom jakási legalizace řízení. Stovky a tisíce lidí udělají autoškolu a neumí se ani rozjet. Neumí předjíždět, neumí naujíždět, neumí předvídat a takto můžeme pokračovat dále. Autoškola člověka naučí jen úplně základy a nic víc. Každý řidič se učí až na silnici po udělání zkoušek. A není pak jedno, zda se ten řidič učí s papírem v peněžence nebo bez něj? Jaký je v tom rozdíl?Já tady nechci obhajovat řízení bez oprávnění, jen bych z toho zase nedělal nic velkého. Nikdo neví, zda by tak holka nebourala i kdyby ty papíry měla. Ono je velmi jednoduché vše shodit na rychlost, alkohol apod. Ale nikdo už neřekne, zda to byla nehoda způsobena jen a pouze tímto faktorem. Dle mého nebyla. Byla to lidská chyba.
Jesli je tohle parodie na solidní článek a hlupáka ze sebe děláte v zájmu vyvolání debat tak se vám to daří skvěle. Daleko věrohodnější je ale verze, že na tuhle práci zdaleka nestačíte, čtu debaty v popředí a vaše odpovědi, samé tlachy o ničem (z vaší strany), ale abyste jasně definoval co je a co není na silnici správné, tomu se obloukem vyhýbáte. Ale spíš sám nemáte představu co dělat a jen tak vykřikujete do tmy co dělají špatně jiní. A toho Jandu nechte snad jen řídit ty auta, v tom možná bude alspoň průměrnej, jak ale vypustí nějakej pokus o myšlenku, příliš poukazuje na svoji tupost.
Ve srovnani s nejlepsimi (severske zeme) umiraji 3/4 lidi v CR zbytecne navic a pritom v podstatne horsích klimatickych podminkach, takze to jde a jde to velmi vyrazne...
V severských zemích je "poněkud" nižší hustota provozu, to nelze srovnávat.A je otázka, jestli chceme jejich omezení rychlosti.Ono svoboda něco stojí a formulaci "kdyby to zachránilo jediný život" nesnáším.Tím samozřejmě neobhajuju rozpůlení auta bez řidičáku
To nic chlapi, p.Ondrasik se svymi hloupouckymi argumenty snazi jen rozjet diskusi, protoze ani nejvetsi dement by nesrovnaval dopravni situaci z roku 1960 se soucasnosti, ale srovnaval by statistiky z okolnich nejlepe vyspelejsich zemi, kde je jaksi standardem ze k rizeni auta se pouziva vec zvana ridicak.
V tech vyspelych zemich slepej geront nedostane potvrzeni od doktora za uplatek. V tech vyspelejch zemich nejezdej 20 let stary kramy. V tech vyspelejch zemich clovek nedostane ridicak za obalku penez. V tech vyspelejch zemich maj znacky logiku a silnice jsou v slusnem technickem stavu. V tech vyspelejch zemich nejezdej nakladaky a autobusy, ktere jiz 15 let mely byt sesrotovane.Mozna to je ten zdroj rozdilne nehodovosti! A ne nejakej Cernej korzar!Na zapad od nas je dokonce jedna vyspela zeme, kde je na dalnici neomezena rychlost. Proc se timto aspektem vyspelosti neinspirujeme? Proc si kazdy bere jen to, co se mu hodi k argumentaci?Ja tvrdim, ze pricinou nehod (vedle katastrofalniho stavu silnic a vozidel) je to, ze lide NEUMEJI RIDIT !!! A to i ti S RIDICAKEM (urcite pusobej o nekolik radu vice nehod, nez ti bez nej). 90% lidi si pri rozjezdu do kopce ucouvne metr. Sice to samo zadnou nehodu nezavini, ale je to priznak, ze proste NEUMI ovladat auto. Na zelenou se lidi "rozjizdej" tak, ze pred nima vznikne kilometrova mezera, radici paku hledaj az kdyz ten pred nima odjede z dohledu. Opet to samo o sobe neni pricinou nehod, ale je to symptomem toho, ze lidi neumeji reagovat. Nejen na zelenou, ale proste na nic. To se pak projevi v nehodach.Pred kazdou sebepomalejsi zatackou slapou na brzdu - neumi delat 2 veci najednou (ject a zatacet)! V napojovacim pruhu misto akcelerace na rychlost lidi na dalnici slapou na brzdu! Atd...Nebezpecim neni vyjezdenej tricatnik v novem aute stredni tridy jedouci 160 po dalnici! Kolik z nich fuguruje v tech statistikach!? Nebezpecim je geront v S120, nalitej pubertak v Kadettu GSi a vydesena pani v karosovane babete, ktera se stiti fofrklacku. Ale hony budeme poradat na Passaty jedouci 160, Mondea 2.5T jedouci 170 a Audi A6 4.2 V8 Quattro jedouci vozu naprosto neprimerenou rychlosti 173.742km/h.Samozrejme svou roli hraje i agresivita ridicu. Ale opet vsech, ne nejake hrstky odsouzenihodnych piratu. Nedavno me nejakej debil serval, ze jdu po prechodu moc pomalu. Jako by mu to jeho Punto jelo vic a ja ho zdrzoval! Pak jsem sel okolo zavor, ktere se prave zavrely - tolik sprostych vykriku jsem dlouho nesysel. Ale neslysel jsem je ze zavrenych oken klimatizovanych Passatu, ale ze stazenych okynek Favoritu a jineho kovosrotu.
Spravne, pricinou je neschopnost ridicu. Jak to je mozne, ze ridicsky prukaz na letadlo neni zalezitost jednech prazdnin, ale nekolika mesicu soustavneho uceni a praxe. Navic vysledkem je moznost letat jen za prijatelnych podminek. Navrhuji to udelat uplne stejne - rocni autoskolu, ktera nebude stat 15tis, ale 50tis (eleiminuji ty co ridicak skutecne potrebuji a ty co se jim budou jen vytahovat) s tim, ze opravneni je jen na jizdu ve dne a ze dobrych podminek (sucho, teplo atd.). Pokud bude jedinec mit potrebu neni problem opravneni rozsirit po ujeti 20tis km na rizeni v noci (opet za dobrych podiminek), pak rozsireni na mokro, mraz atd. Vysledkem bude dostatecne proskoleny ridic, ktery se bude na silnici chovat efektivne a kompatibilne, navic bude na silnici polovina ridicu. Odmitam argumenty, ze si potrebuji jet nakoupit, vzdyt i hypermarkety, namatkou Tesco umoznuji dovazku zbozi az do domu.
No nevim, jestli bych byl tak prisny :-))Na druhou stranu za totace davali v autoskole autum za kola krabicku od sirek a kdo si couvnul a krabicku rozmack, dostal prd a ne papiry. I tehdy policajti meli mobilni merice emisi. Dnes by mohli emise (hlavne starych plecek) merit taky a pokud by to auto melo technickou treba mesic starou, meli by rovnou dat pokutu i prislusne STK (a napotreti jim sebrat licenci).Kamery na dalnici at pouzivaj na ty, kteri nevedi, ze nejsou v Anglii, Japonsku ci na Kypru a ze zde se jezdi vpravo.Lidi by nemeli byt trestani za udajne nebezpecne chovani (150 na dalnici) ale za to, ze zpusobi nejakou skodu. Jizda 150 po dalnici primo nikomu skodu sama o sobe nezpusobi. Trest za ni je neumerne vysoky. Naopak pokud jiz nekdo neco zpusobi, trest byva neumerne nizky. Pokud do nekoho narazim a za mnou se vytvori fronta, zpusobim vsem tem stovkam a tisicum lidi za mnou ztratu casu, paliva, atd... za desitky ci spise stovky tisic korun. Ale dostanu smesnou pokutu a par bodu. A ti poskozeni nedostanou nic. Pokud nekoho autem zranim ci zabiju, trest taky obvykle bude mensi, nez kdybych mu stejnou ujmu zpusobil jinak, nez autem. Pokud nekomu autem zpusobim skodu za 300000Kc, taky budu pravdepodobne potrestan mirneji, nez kdybych stejne velkou skodu zpusobil nejakym jinym zpusobem.Takze jsem pro to, aby se zakonodarci probrali a vzpomenuli si na zakladi pravni poucku: NENI ZLOCINU BEZ OBETI. A jizda 150kmh po dalnici sama o sobe zadne obeti nevytvari!Naopak pokud vinik nehody ponese veskere nasledky sveho cinu, lide se (po par varovnych prikladech, kdy vinik bude nadosmrti splacet pulku sveho platu poskozenym) zacnou chovat rozumneji a treba se i dobrovolne zapisovat do kurzu pokrocileho rizeni. Nebo se proti placni vysokych nahrad lidi zacnou pojistovat a pojistovny (ve vlastnim zajmu) zacnou lidi motivovat, aby se ridicsky vzdelavali.
Zrejme by bylo dobre, aby autorevue.cz viditelne definovala pojem PIRAT SILNIC :-P
Pane Ondrašíku, děláte ze sebe hlupáka...
No jasne, souhlasim, take radsi potkam na ulici 10x radsi strelce, ktery umi poradne strilet a nemusi mit ani zbrojni pas - proste budu mit jen vetsi pravdepodobnost, ze me netrefi a tech par lidi, ktere obycejnou lidskou chybou postrili? Prosim vas, mozna jsme na hranici, ze to uz mene nejde... A jasne - je potreba hlavne ta PREVENCE. A o tu jde pri zruseni ridicaku a zbrojnich pasu predevsim! :-)Teda panove, to jsou pitomosti. Az k neuvereni... Chapu, ze potrebujete nabrat nejake ctenare a zhodnotit reklamu, ale fakt je vase cilova skupina na teto vlne? Ono je to hlavne snadnejsi, ze? Najdu nekde vas osobni navrh, co udelat se situaci na silnicich? A nebo je jim: "Nedelat nic, jsme v normalnim stavu"?
Tipni si na co su zbrane primarne vyrobene. A ked ta niekto bude chciet sejmut, tak to moze urobit vklude "bez papierovym" sparatkom alebo niecim podobnym. Kazdopadne to nemeni nic na tom, ze bez vodicaku sa nema jazdit. Je to iba reakcia na tu blbost co si napisal.
Ten priklad rika, ze k uzivani zbrane, stejne jako auta, je ze zakona urcita povinnost... nic vic. Samozrejme, pokud me nekdo bude chtit sejmout, udela to bez ohledu na predpisy a zakon. Pokud se nekdo bude chtit projet, sedne do auta a pojede. Doufam, ze oboji bude spolecensky neprijatelnym cinem. Prijde mi hloupe, bagatelizovat z hlediska zakona neopravnene pouzivani predmetu/stroje/"zbrane", jakym je auto. Diky za to, ze jste rekl, ze bez ridicaku se ridit nema. Panove z AR si to nemysli a ja nebudu nikdy souhlasit s vytvarenim obecneho podvedomi, ze zakony se nemaji dodrzovat.
Stejnou logikou lze požadovat přístup k automatickým zbraním bez zbrojního průkazu. Nějaký vrah se zbrojákem se určitě už našel, tak k čemu všechny ty obštrukce. Řidičák a povědomí o tom, že za volant bez papírů prostě nesmím, odradí hodně lidí aby si jen tak sedlo do auta a zkusilo si zajezdit. Nějaká vyjímka se bohužel vždy najde, ale soudný člověk jí nepoužije jako argument.
A kde jsou ti piráti? Ti mrtví?? To byli piráti?? Pár neumětelů a důchodců? Kdyby dopravní policee nebyla vůbec,počet mrtvých by zůstal stejný.
- Suzuki S4X, levý pruh D1, kontinuální jízda 115 - 120km/h a neuhne, když jsem po 5km jizdy a kolony tvořící se za mnou nevydržel a automobil podjel (zpocatku jsem se nelepil, jen problikl, dal levy blinkr), spolujezdkyně v Suzuki se citila desne dotcena a rozhazovala rukama. BMW M5, ktere jelo za mnou s Holandskou znackou melo ridice nejspis s jeste řidčími nervy, takže podjelo a podle toho co jsem viděl ve zpětném zrcátku, tak před Suzuki zpomalilo asi tak na 50km/h. Takže kolona prudce brzdila celá. Suzuki vzít papíry za bránění a Holanďanovi za to, že mu ruply nervy, mohl stejně jako já jet v klidu dál.Tohle nikdo na silnici nevidí, ale že děda s babičkou omotá auto kolem stromu, nebo že někdo jede na přehledném a prázdném kusu dálnice 150km/h, tak to je hned v novinách. Nechápu to a chápat to snad radši ani nechci. Každopádně děkuji jedné hlídce policie, která mě tento víkend zastavila a nenutila mě při zjištění, že nemám u sebe doklady od vozidla jet zpátky z Třebíče do Prahy a nechala mě odvozit kamarádovi nevěstu na svatbě. Někdo měl po dlouhé době rozum a neházel sumou a body, které mi hrozí. Prostě si vozidlo prověřil, prověřil mě a popřál hezkou svatbu! Díky za každého policajta, který skutečně pomáhá a chrání.
ak mozem vediet, preco si cakal 5 km ? kludne mozes obehnut aj sprava, ak sa jedna o subeznu jazdu v dvoch pruchoch, o co sa v tomto pripade zjavne jednalo.
Myslim,ze niekto by si mal zopakovat autoskolu. sprava obehnut mozes,ak sa jedna o dvojprudovu cestu a si v OBCI,mimo obce,cize aj na dialnici, je obiehanie sprava zakazane...
clovece, ked niekoho kritizujes, tak si aspon over fakty. autoskolu by si si mal zopakovat ty.Zákon č. 315/1996 Z.z. O premávke na pozemných komunikáciachDRUHÁ HLAVA JAZDA VOZIDLAMISmer a spôsob jazdy (1) Na ceste sa jazdí vpravo, a ak tomu nebránia osobitné okolnosti, pri pravom okraji vozovky. § 8 (1) Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie. (3) Ak je na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy taká hustá premávka, že sa utvoria súvislé prúdy vozidiel, v ktorých vodič motorového vozidla môže jazdiť len takou rýchlosťou, ktorá závisí od rýchlosti vozidiel idúcich pred ním, vozidlá môžu ísť súbežne. Pritom sa nepovažuje za predchádzanie, ak vozidlá idú v jednom z jazdných pruhov rýchlejšie ako vozidlá v inom jazdnom pruhu (ďalej len "súbežná jazda").
jde o to,ze to neni predjizdeni,ale soubezna jizda.Pokud auto v levem pruhu neuhne rychlejsimu zanim,predpokladam,ze mu to dopravni situace nedovoluje,a ze se jedna o soubeznou jizdu.Pokud to situace umozni,uvolnuji levy pruh(treba z duvodu priblizeni rychlejsiho vozidla,naplnuji tim tedy i zakon) ,zarzuji se do praveho soubezneho pruhu,ktery se muze stat na chvili rychlejsim a pak vidim,ze levy pruh je volny a mohu tedy predjizdet pomalejsi auta v pravem pruhu
Marek to povedal jasne. Subezna jazda plati LEN a LEN v OBCI. Na dialnice ju tahat nemozes, za ziadnych okolnosti.
Preco by som nemohol? Zober si to takto. Idem v pravom pruhu 130 a dobehnem auto ktore ide stale v lavom povedzme 110. Mam sa zaradit za neho do laveho spomalit a cakat kym uhne? Proste pojdem dalej. Okrem toho auto ktore za sebou na dialnici vytvory kolonu (ak je pravy pruh volny) budem povazovat za prekazku a tu mozes obist vzdy.Do minuleho roku som zasadne z prava nepredbiehal az do jedneho rana kedy som na 7km useku predbehol 5 aut z prava. Ten pruh bol uplne volny a aj ked som sa poslusne za nich zarovnal a dal im sancu uhnut tak ziadna reakcia. Pokracujem tak do dnes. Pekne spomalim na ich uroven, dam im sancu uhnut dobrovolne. Ak sa v pravo vytvory miesto a oni nereaguju tak su prekazka a pozvolna ich predbehnem. Znizuje to moju nervozitu a to sa rata ;).
Ja uz sem to zacal delat docela bezne, v levem se najdou idioti, co neuhnou, i kdyz k dalsi prekazce to je jeste dost daleko na to, aby se znovu vratili do leveho. Par idiotu uz mi taky zacalo "najednou" zrychlovat, takze se cela operace musi provest opravdu rychle, aby se clovek nakonec nevztekal sam na sebe. Viz minule na R10 OII nalozena az po strechu zrejme cementem. Nebo borecek v Passatu, co jel 150 a kdyz konecne uhnul, hrozne se divil, ze ho nikdo z ty kolony nepustil zase mezi sebe, kdyz dojel pomaly auto :-D Na D1 taky chlapec porad jel 160-170 a ani po nekolika divkoych manevrech nechapal, ze mu proste neverim a radsi ho budu mit za sebou nez pred sebou. Musel jsem ho vzit stoupacim "zcela vpravo", t.c. bez jediného kamionu. Na plnou už jsem pochopitelně pri navratu pak nebral ohled...no chlapec se mohl ublikat, co že jsem si to dovolil za hroznou prasárnu...ach jo 3-[
jediná vyjímka je pro stoupací pruh, v něm lze předjíždět vozidla zprava, nicméně z toho pruhu lze vyjet až v místě, kde je přerušovaná čára
vodic v suzuki sice nerozumne spomaloval premavku, ale nikoho neohrozil. na rozdiel od toho honibrka v m5.a ano, keby bolo miesto vsetkych ciest (aj tretej triedy, aj lesnych) postavena rovna dialnica, nehod by urcite ubudlo a p. janda by konecne mohol permanentne jazdit 300
Prave tim spomalovanim vytvarel nebezpecnou situaci tim, ze drazdil ty ostatni ridice...
Mno, ono se po D1 v pravem pruhu jezit neda, tedy pokud neni ridic masochista nebo zena s robertkem v ... Navic ta japonska skatule s moturkem ze sekacky rychleji nejede.
...tyhle reci o neoznosti jizdy v pravem pruhu na D1, to je teda vec. Co mate za auto? Ja se vozim v Touranu na 17" rafkach omotanejch prouzkem gumy, se sportovnim podvozkem tvrdym tak, ze prejet v Praze kanal, vylitaj mi plomby z huby, a do pravyho pruhu se na D1 se vracim pokazdy kdyz muzu, i kdyz jedu 180kmh. Nic zvlastniho se mi nedeje...
Tak, pane, mate asi slusnu tukovu zasobu na zadnici ;-)Ja ked tam idem vo svojom Civic VTi (tiez pekne tvrdy podvozok) na 15" s relativne tenkymi gumami (195/50/R15), tak musim mat zavrete usta, aby mi blomby ostali tam, kde maju byt ;-)
To vůbec není o tvrdosti podvozku ale o natvrdlosti řidiče.
Tak. Ten můj je tvrdej jak u žebřiňáku a 18'' ráfky na pohodlí nepřidaj. Ale jezdí se prostě vpravo. Pokud se to tam někomu zdá rozmlácené, má si stěžovat na správě silnic, popřípadě má odmítnout za takové služby platit daně. Ale ne omezovat ty za ním.Pokud je někoho možné podjet pravým pruhem, evidentne nikoho nepředjížďěl a proto vlevo (či veprostřed) neměl co dělat.K čemu jsou na Jižní spojce 3 pruhy, když vpravo nikdo nejede? Jeden takový nejezdec vyrobí kvalitní zácpu.Na co maj orgáni na dálnicích ty kamery? Ať takovým experům pošlou výzvu k odevzdání řidičáku!
Focus II 17" 205/55.. do pravýho nepáchnu... je to náročný, celou dálnici od cca Jihlavy do brna sledovat zp. zrcátko, abych nikoho nebrzdil... ale auto si rozmlátit nenechám. Já vlevo objíždím nekvalitní jízdní pruh...
ja jezdim schvalne 150-160+ abych mel relativne klid v levem pruhu s tim, ze neustale kontroluji prostor za sebou a uhybam rychlejsim vozum hned jak to jde... ono od humpolce do prahy je to parada, relativne krasna silnic.. zato jihlava - brno, ta panelka v pravem je katastrofa a ja menit tlumice po 50tis km rozhodne nechci... ale je to o tom, jestli je kazdy schopen NEBYT prekazkou v levem... ten debil v suzuki byl opravdu idiot ale tohodle vola PCR nezmeri ze :)
Pokud ty nemusíš dodržovat předpisy, tak pak nikdo. Pokud ty nemusíš jezdit vpravo, ostatní mohou jezdit 250, nebo na červenou. Proč jen ten tvůj důvod k porušování předpisů by měl být správný?Pak se prostě nediv, že tě někdo problikne, nebo dokonce předjede zprava (jen porušuje předpisy jako ty - dokonce tvou vinou).
Suzuki SX4 je k dispozic ve dvou motorizacích - benzín 1,6 (0-100 za 10,7 - maximální rychlost 180 km/h) a diesel 1,9 JTD (0-100 za 11,2 - maximální rychlost 180 km/h). Chci jen věřit, že Vaše auto má podobné, či lepší parametry :-)
přesně tak v zákoně je paragraf, který je něco ve smyslu, že nemáš jet bezdůvodně pomalu a další, že když jedeš v levém pruhu musíš co nejdřívěji uhnout do pravého pokud se k tobě blíží nějaké auto, nebo tak nějak. Prostě to Suzuki porušilo dva paragrafy
delph přečti si zákon o provozu na pozemních komunikacích. Řidička suzuki porušila hned několik paragrafů a to jak v základních povinnostech, tak dle dalších paragrafů:- na silnici o více pruzích mimo obec se jezdí vpravo. Vlevo se smí jet pouze při předjíždění, souběžné jízdě nebo při objíždění překážky silničního provozu. O žádný z těchto přápadů evidentně nešlo.- i kdyby šlo o předjíždění, podle paragrafu, který tento stav upravuje "řidič nesmí ani jinak bránit předjíždění" a proto ona slečna v suzuki i zde porušila zákon- řidič "nesmí bezdůvodně pomalou jízdou" bránit v plynulosti silničního provozu. I to bylo nepochybně porušeno__________________________________Nechci v žádném případě obhajovat předjíždění podobných špuntů pravým či dokonce odstavným pruhem, ale je sporné, zda se takovýto řidič přestupku dopouští nebo ne, a to především z následujících důvodů:- bezduvodně jedoucí vozidlo v levém jízdním pruhu nepochybně tvorří překážku silničního provozu (viz definice tohoto pojmu v obecných ustanoveních zákona). U policie ani správního orgánu by řidič zřejmě úsoěšný nebyl, ale pokud by věc došla k soudu, je úspěšnost tvrzení, že řidič pravým pruhem objížděl překážku silničního provozu, docela pravděpodobná. Soud by totiž na rozdíl od správního orgánu musel tento fakt vzít v úvahu.- pokud by v této situaci vozidla v pravém jízdním pruhu jela rychleji než vozidla v levém, jde nepochybně o souběžnou jízdu a pak se nejedná o předjíždění a takový postup je zcela v souladu se zákonem. Rozhodně by nešlo postihnout nikoho jiného než prvního řidiče v pravém jízdním pruhu, který by takto postupoval, protože na všechny za ním se již pravidlo o souběžné jízdě vztahuje.
Neni co dodat, tohle byl od MFD zase jednou naprosty ulet :-/
Naprosto korektni članek na AR. MFD, televize a další hromadná média se zabývají politickou propagandou a přikyvováním státnímu aparátu. Správný pohled pana Ondrašíka je ten, že s ohledem na hustotu a stav komunikací v ČR je asi dosaženo minimum v počtu mrtvých s přihlédnutím k technickému řešení automobilů. Vyloučit chybu řidiče nelze. Pokud je hustota provozu a stav komunikace taková, že tato chyba vede s velkou pravděpodobností k nehodě s vážnými následky např. střetem s protijedoucím vozidlem je to vina provozovatele komunikace.Největší podíl na nehodách má stát. Komunikace neodpovídají hustotě dopravy. Pohybujeme se na silniční síti vybudované ck mocnářstvím kolem roku 1840-50, kdy silnice byly vedeny převážně mimo obce. Již ve dvacátých letech byly silnice hodnoceny jako nedostačující a začala se připravovat dálniční síť. A to v době, kdy hustota provozu na silnicích byla kolem 1% dnešního stavu. Do dnešního dne t.j po devadesáti letech není hotova ani základní dálniční síť. Stát se účinně brání svou nejsilnější socialistickou zbraní a tou je propaganda. Vede systematickou kampaň proti uživatelům silnic. Je to trvalé vymývání mozků, které úspěšně přesvědčuje veřejnost, že viníkem jsou nějací piráti na silnicích, že je potřeba zpřísnit sankce, dát větší pravomoci policii, zřídit další úřady pro vymáhání pokut apod. Aby bylo vidět jak se stát snaží jak pečuje o naše blaho, ale jsou tady ti piráti, kteří mu to kazí a s těmi je nutno zatočit. A jestliže tady nejsou tak je vhodné si je i vymyslet.
Ještě že tady měme "osvícence" jako vy nebo Ondrášík, kteří nám vyjeví pravdu... :-O
ne že bych za ten vikend nejake policisty potkal...:-/
Policistu nemůžeš potkat v ulicích. Pro každého policistu je dneska vytvořena kancelář, má stůl, židli.... Za první republiky měl policajt hadry, kvér doma. Oblíkl se a šel do služby. Šel znamená, že byl celou službu v terénu. Na služebnu přišel jen když zajistil nějakého výtržníka.Proto jich stačil zlomkový počet a jejich existence byla v ulicích sakra citelná. Každého v okrsku znali. Co by se dneska cajti tahali venku, když se můžou zašít v kanclu. Podívej se na ty obrovské baráky, které mají.
Bez zvláštníhé nadšení jsem absolvoval během výkendu vynucených 1336km po D1, D11, I/35, I/43 a D5, nepočítám-li komunikace nižších tříd. A to jak ve dne, tak pozdě večer.Nepotkal jsem ANI JEDNO policejní vozidlo. O čem že to tedy zase policejní prezídíum ústy MFDnes žvatlá?
Přidávám se. Pátek a neděle večer na D1 - 0 policajtů.
Přidávám se k vám. Neděle dopoledne cesta Humpolec Praha (po D1) a odpoledne zpět. Ani jeden policajt.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.