Vietnamský Hanoj chce od roku 2025 úplně zakázat motocykly

V hlavním městě Vietnamu a jeho nejbližším okolí žije kolem 6,5 milionu lidí. To chce ale svým obyvatelům prakticky zakázat svobodnou individuální dopravu, neboť plánuje od roku 2025 úplně zakázat motocykly. A není to omezené na velikost či stáří, má se jednat o plošný zákaz. Automobil je stále ve Vietnamu téměř nedostupný luxus.

Zajímavosti | Život řidiče

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Město Hanoj chce motivovat lidi, aby používali hromadnou dopravu. Vybudovat se má šest nových linek metra, tři linky rychlé velkokapacitní autobusové dopravy s vyhrazenými pruhy a 18 nových mostů během dalších 14 měsíců. V současné době má Hanoj v provozu jen asi tisíc autobusů, kterými měsíčně jezdí 27 milionů lidí.

Poslední roky se každý měsíc v Hanoji registruje od 8000 do 20 000 motocyklů, celkem jich je v celé aglomeraci skoro pět milionů. Město předpokládá, že pokud se nic neudělá, bude během pár let na silnicích v Hanoji kolem sedmi milionů motocyklů.

Zajímavosti | Život řidiče

Brněnští ekologové a jejich spotřeba: S čím tedy jezdí?

Dopravní situace v Hanoji se odvíjí především od extrémně zastaralé a naprosto nedostatečné infrastruktury. Právě nové silnice, městský okruh a mosty mají pomoci zlepšit dopravní obslužnost rychle se rozrůstajících průmyslových a obytných zón. Otázka je, jak ekonomice pomůže plošný zákaz motocyklů, téměř jediného dopravního prostředku, na který se obyvatelstvo této komunistické země zmůže. Hanoj patří mezi nejvíce znečištěná města na světě.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 112 432 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků