Vezme si divize M do parády také BMW řady i?

Frankfurtský autosalon se stal dějištěm světové výstavní premiéry dvou novinek řady i. BMW přivezlo městský vůz i3 a na druhé straně hybridní sportovní kupé i8. Už teď je jasné, že se v nedaleké budoucnosti dočkáme dalších. Nakonec samotná automobilka několikrát prohlásila, že tyta dva modely jsou jenom začátkem revoluce.

Video | Technika | Autosalony | BMW | Frankfurt 2013 | Hybridy | Design

Prohlédněte si sériové BMW i8 ze všech stran (video, velká galerie)

Nabízí se otázka, zda s rozšiřující se řadou "i" někoho nenapadne vypustit na trh něco jako i8 M, zda jednou BMW nezaúkoluje svoji sportovní divizi tak, aby upravila tyto nové automobily. Ve Frankfurtu se hned několik představitelů německé značky dušovalo, že něco podobného nepřichází v úvahu. V podstatě jde o to, že z jedné strany si mohou sportovně založení fanoušci pořídit rychlé auto se silným motorem, nebo mohou jít na věc opačně a koupit si moderní a opět rychlý vůz, který ovšem má být podstatně ekologičtější. BMW chce stavět na těchto dvou pilířích a nechce je míchat dohromady.

Kabriolety | BMW | Hybridy

Fotogalerie: BMW i8 Spyder

Uvidíme, jak dlouho tento přístup německé automobilce vydrží. Že to bude trvat věčně, na to bychom si nevsadili. Není to tak dávno, co si nikdo neuměl představit SUV zařazené do divize M a stejně tak "emko" s dieselem pod kapotou.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků