Vettel potřetí nevyhrál. V Šanghaji ho porazil Hamilton

Ač všechno nasvědčovalo tomu, že Sebastian Vettel bude pokračovat ve „spanilé jízdě“ i ve Velké ceně Číny, jezdec stáje Red Bull tentokrát na nejvyšší stupínek nevystoupil. V sobotu sice jednoznačně kraloval v kvalifikaci, ale třetí závod mistrovství světa formule 1 se podle jeho not nejel. Klání na okruhu v Šanghaji nabídlo řadu dramatických okamžiků, byla to strhující bitva do posledních metrů. 

Hned po startu se přes Vettela přehnala dvojice stáje McLaren. V dalším průběhu se úřadující mistr světa držel v čele, ale když se schylovalo k finále, nestačil s ojetými gumami na Lewise Hamiltona. V pneumatikářské loterii totiž slavila triumf taktika se třemi zastávkami, oproti dvěma v podání Vettela. Němec přišel o vítězství čtyři kola před cílem.

Famózní výkon předvedl jeho stájový kolega Mark Webber. Po nezdařené kvalifikaci se s ním vůbec nepočítalo, protože startoval až z osmnácté pozice. Jenže Australan se strojovým tempem posouval dopředu a dvě kola před koncem dokonce vyfoukl podium Jensonu Buttonovi.

Nevídaná Buttonova chyba

Ten přišel o vedení z úvodu grand prix málo vídaným způsobem, když během první výměny pneumatik omylem zastavil u připravených mechaniků Red Bullu. Než popojel o pár metrů na své místo, proběhlo Vettelovo přezutí rychleji a Brit se musel červenat za školáckou chybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Okamžiky radosti v podání šanghajského vítěze Lewise Hamiltona

Hamilton se vrátil na první místo poprvé od loňského vítězství na srpnové Velké ceně Belgie. „Jsem naprosto ohromený. Budu se těšit na to, že podobné věci mnohokrát zopakujeme. Myslím, že strategie, kterou jsme zvolili už v kvalifikaci, se vyplatila. Naše nová sada měkkých pneumatik vydržela o něco déle než soupeřům. Zastávky v boxech byly fantastické, vůz se choval skvěle. Snažil jsem se šetřit gumy a udržet rychlost. Palec nahoru chlapcům z továrny, dokázali připravit super auto,“ rozplýval se britský pilot.

Jezdec stáje Red Bull sice tentokrát první místo neslavil, ale dvojí zastoupení na stupních vítězů se počítá. Vettel viděl příčinu ztráty vítězství v taktice přezouvání. „Se dvěma zastávkami musíte být trpělivý a starat se o pneumatiky, ale to dnes nefungovalo. Prostřední stint měl být delší. Pak jsem na tvrdší směsi jen sledoval, jak se Lewis přibližuje. Snažil jsem se bránit, jak to šlo,“ bilancoval obhájce titulu. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků