Vettel potřetí nevyhrál. V Šanghaji ho porazil Hamilton

Ač všechno nasvědčovalo tomu, že Sebastian Vettel bude pokračovat ve „spanilé jízdě“ i ve Velké ceně Číny, jezdec stáje Red Bull tentokrát na nejvyšší stupínek nevystoupil. V sobotu sice jednoznačně kraloval v kvalifikaci, ale třetí závod mistrovství světa formule 1 se podle jeho not nejel. Klání na okruhu v Šanghaji nabídlo řadu dramatických okamžiků, byla to strhující bitva do posledních metrů. 

Hned po startu se přes Vettela přehnala dvojice stáje McLaren. V dalším průběhu se úřadující mistr světa držel v čele, ale když se schylovalo k finále, nestačil s ojetými gumami na Lewise Hamiltona. V pneumatikářské loterii totiž slavila triumf taktika se třemi zastávkami, oproti dvěma v podání Vettela. Němec přišel o vítězství čtyři kola před cílem.

Famózní výkon předvedl jeho stájový kolega Mark Webber. Po nezdařené kvalifikaci se s ním vůbec nepočítalo, protože startoval až z osmnácté pozice. Jenže Australan se strojovým tempem posouval dopředu a dvě kola před koncem dokonce vyfoukl podium Jensonu Buttonovi.

Nevídaná Buttonova chyba

Ten přišel o vedení z úvodu grand prix málo vídaným způsobem, když během první výměny pneumatik omylem zastavil u připravených mechaniků Red Bullu. Než popojel o pár metrů na své místo, proběhlo Vettelovo přezutí rychleji a Brit se musel červenat za školáckou chybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Okamžiky radosti v podání šanghajského vítěze Lewise Hamiltona

Hamilton se vrátil na první místo poprvé od loňského vítězství na srpnové Velké ceně Belgie. „Jsem naprosto ohromený. Budu se těšit na to, že podobné věci mnohokrát zopakujeme. Myslím, že strategie, kterou jsme zvolili už v kvalifikaci, se vyplatila. Naše nová sada měkkých pneumatik vydržela o něco déle než soupeřům. Zastávky v boxech byly fantastické, vůz se choval skvěle. Snažil jsem se šetřit gumy a udržet rychlost. Palec nahoru chlapcům z továrny, dokázali připravit super auto,“ rozplýval se britský pilot.

Jezdec stáje Red Bull sice tentokrát první místo neslavil, ale dvojí zastoupení na stupních vítězů se počítá. Vettel viděl příčinu ztráty vítězství v taktice přezouvání. „Se dvěma zastávkami musíte být trpělivý a starat se o pneumatiky, ale to dnes nefungovalo. Prostřední stint měl být delší. Pak jsem na tvrdší směsi jen sledoval, jak se Lewis přibližuje. Snažil jsem se bránit, jak to šlo,“ bilancoval obhájce titulu. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků