Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

Od prvního července se již do Paříže nepodívají auta vyrobená před rokem 1997. Zákaz vjezdu platí prozatím o pracovní dny v době od 8:00 do 20:00. Podle představitelů města to má snížit emise a zlepšit životní prostředí.

Zákaz se podle propočtů dotkne zhruba 10 % aut. Hodně se ale přetřásalo, jak to bude s klasickými auty a veterány. Ty však budou mít podle všeho výjimku, jak uvádí britský Autocar. Vozy starší třiceti let a registrované jako historická auta mají mít vjezd nadále povolen.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Zákaz vjezdu do Paříže se bude postupně zpřísňovat. V roce 2020 se do města nepodívají auta vyrobená před rokem 2011 (tedy i vozy plnící Euro 5) a motocykly vyrobené před červencem 2015. Výjimku snad mají mít krom veteránů také hybridy a elektromobily.

Paříž ale není jediné město, kde je vjezd omezován v závislosti na roku výroby nebo emisní třídě. Prakticky po celém světě se rozmohla podobná metoda, nám je asi nejznámější mýto z Londýna (které vůbec nepřineslo zlepšení životního prostředí) nebo zákaz vjezdu starším autům v Berlíně. Ten platí už pět let. A nebojte, od příštího roku bude nízkoemisní zóna i v Praze. 

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků