Vencer Sarthe: 510 koní a pokroková konstrukce z Holandska

Nizozemská společnost Vencer přichází s dalšími podrobnostmi ke svému prvnímu supersportu jménem Sarthe.

Firmu Vencer založil v roce 2010 Robert Cobben a s pomocí svého malého, ovšem podobně „nemocného“ týmu se rozhodl splnit si svůj sen: postavit vlastní supersportovní automobil, který by mohl soupeřit s nejlepšími vozy svého druhu. Tak se zrodil model Sarthe, jenž se poprvé objevil na dubnovém setkání Top Marques v Monaku. Tato rok od roku významnější událost je vyhledávaným setkáním příznivců malosériových sportovních automobilů. Předloni v Monaku na Top Marques zazářil třeba supersport Spada Codatronca, vloni tam byl k vidění například Porsche Cayenne alias Terra 650.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vencer Sarthe přijíždí; nabídne 510 koní a hmotnost 1 390 kg

Sarthe je jedním z jmen používaných pro legendární závodní okruh Le Mans a Robert Cobben si jej vypůjčil pro svůj nový vůz, jehož chce vyrábět 10 až 15 kusů ročně, což zajistí vysokou míru exkluzivity. Ovšem pouze za předpokladu, že se podaří výrobu rozjet a že se pro auta podaří najít zájemce, kteří za ně budou ochotni zaplatit bez daní v přepočtu 6,8 mil. Kč. Na druhou stranu je třeba připustit, že konkurence v podobě modelů Pagani Huyara nebo Koenigsegg Agera je s cenami ještě o něco výše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vencer Sarthe vyniká motorem uloženým podélně před zadní, poháněnou nápravou 

Nový Vencer Sarthe je supersportovním vozem s dvoumístnou uzavřenou karoserií, vzhůru otevíranými dveřmi a motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Konstrukce vozu spočívá na kombinovaném prostorovém rámu složeném z trubek z vysokopevnostní oceli a doplněném bezpečnostním rámem z chrom-molybdenových trubek, hliníkovou podlahou a zadním pomocným rámem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sarthe stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 791 mm a je 4 515 mm dlouhý, 1 984 mm široký a 1 190 mm vysoký  

Pokroková konstrukce vozu v kombinaci s povrchovými karosářskými díly vyrobenými z uhlíkových kompozitů a výhradně ruční výrobou tak údajně dala vzniknout mimořádně tuhému a lehkému celku: Vencer Sarthe vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 390 kg rozloženou v poměru 45/55 % ve prospěch zadní nápravy. O pohon se přitom stará před zadní nápravou usazený vidlicový osmiválec s výkonem 510 koní (375 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 650 Nm při 4 700 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová, manuálně řazená převodovka, jež točivý moment pohonné jednotky přenáší skrze diferenciál s omezenou svorností na zadní kola. Všechna kola jsou zavěšena na osvědčených párech lichoběžníkových závěsů, což má řidiči zajistit dokonalý kontakt s vozovkou. A pokud to poněkud přežene, má k dispozici elektronickou asistenci v podobě ABS s EBD.

Robert Cobben slibuje, že jeho Vencer Sarthe zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne rychlosti 326 km/h, což sice nejsou nijak rekordy bořící hodnoty, ovšem odpovídají zaměření vozu a jeho ceně. 

Zdroj: Vencer
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků