Velký test Subaru Outback 2,0 D: vícebojař

41 komentářů

Andy
7. července • 8:32

ale neni nahodou vo vete .."je třeba dát a tři a vyšplaht rychle na 130 km/h"... chyba?

martin
4. července • 13:36

nechci, aby muj příspěvek vyzněl negativně. subaru jsem vzdy chtěl a líbí se mi. outback je super na rozbitých silnicích, kamarád má spec B a je vytřesenej jak na motokáře ale nanaklání se. a učit se čtyrkolkou se musel taky. já se poprvé naklonu v zatáčce lekl, prudce sundal nohu z plynu a zád se rozhodila jakoby přetáčivě a už to bylo. vim že musim drzet auto pod plynem, postupně si zvykam a začinam chapat co to je řídit plynem. zpracovaní super, tvar a kvalita klasicky pojaté prístrojové desky také. co mě ještě trochu vadí je převodovka- nemyslím si, že je nezbytně nutná 6, 5je dlouha a ve 160 na 5 točí 3100, což je vyrazně mín než scout nebo seat freetrack na 6- v dieslu samozřejmě ( v testech asi 3400- 3600 tak nějak napomatuji se presně, každy si to může najít). dovedl bych si ale představit kratší 2.a 3.stupen. pak ale větší mezera mezi 4 a 5. takže o převod víc,6 a stále řadit,nevím.
cena super v porovnaní s konkurencí nevím o cenově srovnatelném autě, snad jenom už vzpominaná. scout a freetrack. celkové hodnocení jasně pozitivní a to zatím ještě nesneží.
uvažoval jsem i o kurzu na polygonu v mostě, nemáte někdo zkušenost, je to k něčemu.

misha-typ
3. července • 21:05

diesel diesel, benzin 2,5 bych za nic nevyměnil a tady ta facelitova maska se mi nepááčí

Martin
3. července • 17:52

....všichni ostatní test driveři(ovšem ne ti z fabriky, to je jiná cenová i kvalitativní relace) moderních aut (prostě ti, kteří píšou recenze na auta)Pánové nic proti vám, ale když máte v testu teréňák, nebo auto, který by mohlo i do terénu je to prachbída co předvádíte. Ten terén, kde proženete i tohle subaru projede prakticky i po*raná Felicie (ok tak ta louže je über, tu by asi felinka neprojela, museli ste mít v gaťách naděláno, když jste tam to Subaru utápěli), ale když máte teréňák a jezdíte stím po poli a komentujete, že trakce je dokonalá, že to "p*čo táhne pěkně vocpoda i na trávě, za to může diesel, dyž to má 3 litry, tak to halt frčí"...nu prostě. Předvedli byste někdo z vás alespoň to, co Pavelka se svojí Tatrou 603 z filmu "Štastnou cestu" ?? On tam projede s (z dnešního pohledu křápem) 603kou a tedy limuzínou něco, co vy ani s Land Roverem (prča je, jak ta hov*da na Primě při zkoušce teréňáku náklánějí kameru, aby svah vypadaj ještě prudší, čímž oklamou teda pětiletý děcko co ještě nevidělo foťák, ale průměrnýho dospělýho člověka vlastnícího digi foťák v mobilu teda ne). Je mi jasný, že dnešní moderní "teréňaky" jsou spíše na silnice (ikdyž ty naše někdy vydaj za slušnej tankodrom) a tak nemá smysl prohánět Outbacka někde po všech čertech v sra*kách, ale když už na to narážíte a na skvělý pohon 4*4 Subaru (nepochybuji), mohli byste nám ukázat víc. Teď nehodnotím tento článek, spíše to myslím obecně. Obecně recenze teréních aut je lepší hledat na youtube, kde se najdou blázni, kteří neumí a ukážou přetáhnuté hranice, nebo frajeři co umí a ukážou nám hranici.Když mi napíšete, že máte strach, aby se auto nezabořilo, nebo nepřeklopilo a že prostě nemáte odvahu, tak tento příspěvek beru zpět, jelikož taky bych nebyl schopnej balancovat s autem v terénu.

miso 
3. července • 19:17

ukaz mi jedneho cloveka na svete co si bude kupovat outbacka aby sa s tym mohol jebat po blate v terene dakde vo vysokych tatrach. to radsej forester, alebo nejake poriadne suv. ta 4x4 je prijemna vec hlavne na zimu, lyzovacky, chaty a pod. Na tazky teren nema ani podvozok

skdd
3. července • 20:43

pre pobavenie: http://www.subaru.com.cz/subaru/download/tank.jpg

skdd
3. července • 20:41

príďte sa pozrieť na mňa, bez problémov jazdím s outbackom v ľahkom teréne. Oproti forestru nevidím žiadny extra rozdiel, svetlá výška je myslím rovnaká, jediné čo outbacku chýba v sérii je krytie spodku, za pár korún sa dá dokúpiť. Samozrejme treba dať pozor na to čo má outback obuté, sériové geolandary nie sú moc vhodné "do lesa". Samozrejme som si ho nekúpil na jebanie sa v blate ale nemám s jazdením "v blate" žiadny problém. A bežné SUV s prehľadom nechávam na ceste.
A ešte jedna poznámka, jebať sa s outbackom či s čímkoľvek iným vo vysokých tatrách nie je práve najlepší nápad, pretože bonzákov je všade dosť a tobôž v tatrách najmä keď má auto značku BA :)
Na jazdenie v ťažkom teréne mám iné auto, najmä s iným obutím.

ka-spel
8. července • 1:26

Zase se jeden projevil. Co má co dělat auto v národním parku. Nebo patříš mezi ty pitomce co se tam prohání v zimě na skutrech?

skdd
8. července • 9:49

milý človek, čo nechápe, že niekto môže mať v 5tom pásme ochrany napríklad svoju chatu, na ktorú občas treba doniesť niečo a naozaj sa to pešo nedá, najmä keď ide okolo lesná cesta, po ktorej sa lesníci či správcovia parku premávajú ako keby to bola diaľnica. Prípadne povedľa je objekt kam sa treba dostať, pretože taký ako Vy by si nezavolali. Tak presne pre takého spoluobčana som napísal, že takto premávať sa nie je najlepší nápad. A vidím, že Vy patríte presne do tej kategórie, ktorá bez toho aby vedela o čo ide, rovno niekam príde a svôj názor prehlási za univerzálnu pravdu a ťažko sa im vysvetľuje, že je to trocha inak.
Ale keď príde v zime na lámanie chleba a treba náhodou zobrať nejakého logika, ktorý zabudol, že jeho sily nestačia na ten terén a je zranený, prípadne nemá kto vyviezť krmivo pre zvery tak vtedy - zrazu - sa karta obráti a človek už nie je za pitomca, všakže.

Radek Ondrášík
3. července • 21:54

Do lehkého terénu se dá jet i s předokolkou, nebo zadokolkou. Ono několikrát jsem byl na závodech trialů a to co tam jeden předváděl se Škodou 120 bylo k neuvěření. Dojel a vyjel i tam, kam některé neupravené full time 4kolky nedojely. Ono hodně v tomto hraje roli řidič.

Zelí
4. července • 16:45

Neustálé mýty kolem subaru. Vzhledem k nedostatečné elektronické výbavě subaru a nekompletnosti svorných diferenciálů nebude průchodnost srovnatelná s vozy s elektronickým podvozkem. Tečka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skdd
4. července • 18:34

pán je určite komik!

skdd
3. července • 23:00

hlavne v tomto hraje veľkú rolu nepripúštať si možnosť rozbitia. Ale myslím, že o tomto nebola reč, všakže.
A nie každý má ľahký terén na poľnej suchej ceste...

Zelí
3. července • 20:01

Souhlas. To je do terénu jenom "jako".

martin
3. července • 14:10

outbacka v dieslu vlastním asi 6tydnů a najeto mam necelých 2500km. Několik vlastních postřehů k němu. Spotřeba dle počtače zatím celkem 7,2 l/100(shell), mimo město cca 6,6 rychlost 110-120, předjíždění, dalnice tempomat a dle tacho 160 cca 7,8. Přepočet po dotankovani do plné asi o 0,5litru víc. Maximalku jsem zatím nezkoušel, do 180 bez problémů. V některých testech stížnosti na chod řadicí páky ,já bez problémů, před subaru jsem měl Focuse Combi 1,8TDCi 74kW, a řazení do asi 10000km vyrazně horší. Motor zatím, proti Fordu potřebuje asi o 300ot/min víc aby se probudil, ale pak zatah vyrazně silnější. Celkově nesrovnatelně tišší a lehčí na ovládání. Trochu mě zklamaly jízní vlastnosti, nebo zatím neumím se čtyřkolkou. Outback se docela kolíbá a lekají mě i boční náklony. Rozhodně po známé okresce se sérií zatáček jsem si byl jistější ve Focusu. Ale třeba je to mnou. Rozhodně se těším na zimu jako malej kluk, do teď jsem vyzkoušel jen mokrou trávu.

NorgE
4. července • 12:34

Outback je pohodlne auto, rozhodne nema tvrdy podvozek, ale to jste asi vedel jiz pred jeho koupi, takze tato vlastnost by pro vas nemela byt zklamanim. Osobne to pri stavu nasich cest povazuju za vyhodu. Trakce je dle meho soudu vyborna, ale je treba pohon vsech kol umet vyuzit. Cili jedu-li svizne a v prudkych zatackach chci maximum stability a trakce, nemuzu se do nich napr. v osmdesatce hrnout se zarazenou petkou s tim, ze plyn jen lechtam. Je potreba podradit a mit motor trochu v otackach, aby se pohon vsech kol uplatnil (tedy aspon takhle to funguje u meho benzinoveho motoru - Tribeca). Pak mate pocit, ze auto skvele sedi a je jakoby "tazeno" ven ze zatacky a ne ze se jeho hmota hrne nekam po tecne ven - ten rozdil je zasadni. Nevim, jestli je to dost srozumitelne, ale moje zkusenost je takova. A v zime dejte pozor - na tu dobrou trakci si rychle zvyknete, budete jezdit rychleji nez s Focusem, ale kdyz to prezenete, bude to spatne, protoze pojedete v tu chvili treba o 30 km rychleji, nez byste jel s beznym autem.

pavel
3. července • 15:49

Jsem zvedavej, jak si s autem sednete :-) Sam mam focuse II 1.8tdci kombika, najeto s nim pres 120tkm a musim rict, ze jsem si na nej fakt zvyknul. Pristi rok na jare ho budu menit, byl jsem si projet nove Subaru a mam z Outbacka stejnej pocit, docela se kolibal. Asi to nebude na skodu veci, zase je o neco pohodlnejsi. Docela rad bych vedel jaky budes mit dojmy za pul roku a taky jak si sedne spotreba, to co pisou v testu mi pripada skoro pritazeny za vlasy, za celou dobu mam dlouhodobej prumer na fikusu 6.0

Zelí
3. července • 18:05

Tady pánové uhodili hřebíček na hlavičku. Po přečtení testů plní nadšení, že se bude konat "něco" zjistí po nákupu, že se "něco" nekoná ba co víc nekoná se nic. Auto je kolíbavý kočárek a žádné úžasné jízdní vlastnosti nemá. Motor má průměrný výkon a jediné co je na něm zajímavé je avizovaná super nízká hlučnost, která má být dle údajů výrobce vevnitř o 2-3dBa nižší než v benzínovém šestiválci. O této jediné zajímavé věci se v testu nedočtete vůbec. To je jediný důvod, který by např. mě pohnul ke koupi. Jinak co se týká výkonu nemá ani na 2tdiPD 125kw, který má v reálu obvyklých 137-140kw. Doporučil bych všem případným zájemcům o koupi s přihlédnutí k avizovaným problémům testovaných kusů maximální obezřetnost.

Ray
4. července • 1:59

To "neco" je niekolko vynimiek ktore som cakal od tohto clanku a kde nic tu nic :(
Hlavnou vyhodou BOXER-u (v sucasnej dobe je skustecne JEDINYM BOXER DIESLOM) je ze na lezato a tym padom drzi tazisko auta dole takze to aj ked sprvu mate pocit ze ste v "kolibavom kocarku" to auto sa naklana iba preto ze ma tlmice ako terenne auto, ale pritom skutocne v zatackach "DRZI" hoci letne gumy piskaju ako blaznive ;) To je ten hlavny rozdiel SUBARU BOXER 4x4 oproti inym autam...pernametny symetricky nahon vsetkych kolies este viac prispieva tomu ze sa to auto doslova zareze do zakruty a ide tam kam ho nasmerujete a pokial je v nom vodic ktory je zvyknuty na Focus ktory toto v zivote nedokaze holt to je len o skusenostiach a postupnej dovere. Ak ked je tento clanok o Outbacku a ja mam Forester myslim ze Mozem sa priznat ze ked som kupoval Forestra (viac menej ma presvedcili skusenejsi..) tak som hovoril ze Skaredsie auto som nevidel .... Odstupom casu mozem konstatovat, ze som s tym autom coraz viac spokojnejsi a skutocne by som Forester menil asi jedine za Outback-a ... Este par postrehov: Outback je podstatne lacnejsi ako Volvo alebo Audi a pritom si kupujete auto ktore ma v sebe pretekarskeho ducha (a nielen ducha tj polahky za sebou nechate aj podstatne drahsie vozy) a pritom plni vsetky funkcie ktore potrebujete ci uz pri kazdodennej ceste do prace, na dovolenku do prirody i pri stahovani alebo stavbe domu ... Taktiez porovnajte cenu,vybavu a pohodlie s napr tuzemskou skodovkou 4x4. Kym v skodovke za cenu outbacku mate skoro hole auto...v outbacku mate vybavu v hodnote skoro 50-100tis (zalezi na modeli) ktoru si u skodovky musite priplatit... Proste dalsie rozdiely su v detailoch ktore ocenite az casom (v zime, na dovolenkach a pod)

skdd
3. července • 21:25

pán je komik?

subarist
3. července • 16:21

Doporučuji vyzkoušet BD v klasickém Legacy kombi nebo sedan, které bude mít s FoFo srovnatelnou světlou výšku (155 mm).

Pavel
7. září • 21:22

A není klasické Legacy moc nízko nad zemí? Totiž fíkus má světlou výšku 155mm a co potřebuju (celoročně lesní cesty a hory) s ním víceméně bez problému odjezdím. Světlá výška Legacy je 145mm a když k tomu přičtu delší převisy karosérie, mám strach, abych někde nebrousil spodek. Jinak mě se i víc líbí design Legacy bez toho "módního" oplastování. Tak teď co vybrat?

D
3. července • 9:50

Autore, fakt si ten clanek nemuzes aspon JEDNOU po sobe precist?!

Petr K.
3. července • 8:57

Myslel jsem, že se dočtu něco o novém, do určité míry převratném motoru. Místo toho sem se dozvěděl, jak umravňovat Passaty TDI (že by komplexy), že při zrychlování z vesnice je dobré "dát tři" a ve 180 km/h je třeba řadit na 5. stupeň (šokující). Taky sem se dozvěděl, že každé novinářské auto nese následky zacházení v záběhu a tak některá víc, než 200 prostě nejedou... které by asi neneslo?
Pánové na AutoRevue, bývali jste výrazně lepší!!

miso 
3. července • 19:19

Petr K., a co si sa chcel dozvediet? Ze sa s tym ta lietat alebo ze to ide na vodu?

Radek Ondrášík
3. července • 9:51

Motor je převratný v čem? Další z řady boxer dieselů, které přišly na svět. To jenom Subaru hlásá, že je to první naftový boxer a lidi na to nějak slyší. Jinak motor jsme už velmi podrobně popisovali v předchozích testech a bylo by to opět jenom papouškování.

subarist
3. července • 12:27

Milý Ondrašíku, třeba už jen v tom je převratný, že se dá reálně koupit a to právě nyní a ne někde v třicátých letech jako jediný zkušební exemplář u fašistwagen potažmo ukradený Tatře

Radek Ondrášík
3. července • 12:45

No v rámci nicku chápu tu vaši zaujatost. Prostě je to boxer, který tu už byl a Subaru ho jen přivedlo do dnešních dnů. Nic převratného to není. První není a s tím se musí holt Subaristi smířit. Motor je to každopádně dobrý o tom žádná.

duuri
3. července • 9:11

kto koho zhodil ? o motor pisali v predchadzajucej verzii..tak si neni moc pozorni citatel ;P

Filip
3. července • 5:29

Osobně jsem měl možnost jezdit cca 2000 km s max. vybavenou verzí a 3.0 Benzínem - určitě to není špatné auto.
Jen škoda, že k diesel variantě zatím není k dispozici automatická převodovka

Zelí
3. července • 7:45

Pokud čtu poznámky typu : je to kus od kusu náš jel max 200 ale jiný až 210.. nebo... jeden nýtuje druhý ne...
Kde jste to sebrali, někde na šroťáku.....
A konečná poznámka o alternativě k nenasytným benzínovým motorům subaru... To je u obdivovatelů subaru průlomová poznámka.

kubajz
3. července • 8:04

taky mě to příjde, jak kdyby to psal gumák....stačí vse juknout na první dojmy na Autoweb, nebo na Auto.cz a nedá se to absolutně srovnat!

Radek Ondrášík
3. července • 9:30

Tedy Autoweb ještě pochopím s přivření obou očí, ale pokud je něco na druhém ze zmíněných tragického, pak je to obsah testů a prvních dojmů, které jsou plné klišé, nudy, šedi a dokolaomílejících blbostí.

KK
3. července • 17:53

Že o těch klišé píšete zrvona Vy. Právě ve Vašich výplodech se to hemží "vtipnými" nenudnými názory, které stojí (pro Vás) výše než konkurence. Téměř vždy se udivuji nad tím, že tak trapné článečky produkujete. Zřejmě píšete pro cílovou skupinu uhrovitých teenagerů, kterým Vaše neokázalosti přináší uspokojení. Snad taky jednou dospějete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
3. července • 18:15

Bohužel problém bude v tom, že nepoznáte nudu od kvality a maskutujete to hloupými výpady. Zkuste něco stvořit vy, ať vidím, co je to kvalita. Já svou práci v oblasti testů považuji za špičkovou a krom kolegy Jandy není v Česku konkurence ani na dohled.

ka-spel
3. července • 19:44

Já myslel, že většího narcise jak Klause u nás není.:-D

Radek Ondrášík
3. července • 21:54

To je sebevědomí ;)

ka-spel
8. července • 1:19

Pak dost velké.:-D

KK
3. července • 18:28

Je tomu už "pár" let, co jsem psával, ale ne na autorevue. Kvalitu poznám. Měl jsem na mysli spíše trapné výpady v bleskovkách, které s kvalitou nemají zhola nic společného.

Radek Ondrášík
3. července • 19:18

To ale mícháme testy a bleskovky. V testech jsem pevný v kramflecích, v bleskovkách s vámi souhlasím.

KK
3. července • 20:05

Testy máte opravdu dobré. Takže tady je shoda.

Doporučujeme

Články odjinud