Velký test Subaru Outback 2,0 D: vícebojař

První test dieselového Outbacku jsme vám přinesli v zápěti po jeho vstupu na trh. Nyní je čas podívat se na vůz s větším nadhledem.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Proti všem, Ložnice na cestách
  2. Boxer bez ostychu, Naměřená dynamika a zrychlení, Král šotoliny, Do terénu nejen za trest
  3. Outback is back, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Za volantem Outbacku jsme neseděli poprvé ani naposledy. Vždy nabídl pohodlné cestování a lehké terénní schopnosti. V novém naftovém podání chce přidat i úspornost a dlouhověkost. Porazí konečně další přizvednuté kombíky na trhu?

Proti všem

Subaru Outback jsme vám souhrně přiblížili již v prvním naftovém testu Subaru. Nyní nastal čas zaměřit se na Outback opravdu zblízka. Subaru Outback míří na další přizvednuté kombíky Audi A6 Allroad Quattro a Volvo XC70. Oproti nim však dosud nenabízel naftovou motorizaci.

Z pohledu designu je Outback z trojice allroadů opticky nejlehčí. Zatímco Volvo XC70 působí nesporně masivním dojmem, Audi daleko více sází na dynamiku. Outback o těchto vod vnesl naopak lehkost. Je to dáno subtilní karosérií výchozího modelu Legacy Combi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď s typickými mandlovými předními světlomety a nevtíravou stříbrnou maskou působí elegantně, dynamicky a přitom lehce. Spodní část předního nárazníku tvoří nelakovaný plast s kulatými reflektory předních mlhovek podobně, jako by šlo o šotolinový speciál. A on jím Outback ve skutečnosti také je. Ale o tom více až později.

Silueta nového Outbacku je stále stejná už několik let a dominuje jí rozměrné prosklení se subtilními černými sloupky, které ještě zmenšují bezrámová okna, specialita designu Subaru, o kterou nedávno přišel menší model Impreza.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Parskovitá sedmnáctipalcová litá kola s tenoučkými pnematikami působí proti duchu terénní mise japonského allroadu, nicméně jsou báječnou zbraní na silnicích, kde Outback beztak stráví většinu svého automobilového života.

Záď pak zcela patří koncovým svítilnám s čirou optikou a zajímavě integrované couvačce v chromovaném pásu na pátých dveří. Taktéž zadní nárazník nese nelakovanou část a vykrojení pro efektní dvojici koncovek výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Designu Subaru není co vyčítat. Od nudných krabic z konce osmdesátých let se přes puristickou Imprezu a barokní Legacy a Outback z konce devadesátých let dostalo k technicistnímu stylu v dchu německého Audi. Nutno podotknout, že to Subaru opravdu sluší.

Ložnice na cestách

Interiér Outbacku je dán několika konstantami. Jendou z nich je prostorová koncepce vycházející z Legacy z devadesátých let, to znamená, že ve střední třídě dnes nabízí spíše standardní prostor, než objemovou nirvánu.

Námi testovaný vůz v základní výbavě Trend nemá nijak převybavený interiér. Látkové potahy standardní kvality korespondují s tvrdými, ale kvalitními plasty a dělají dobrou pověst Subaru jako značce s designově dokonalým interiérem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výplně dveří jsou kombinací měkkých a tvrdších plastů, imitace kůžu a matného hliníku. Vše perfektně lícuje a sedí a bezrámová okna nezpůsobují nadměrný aerodynamický hluk ani ve vysokých rychlostech.

Palubní deska si zjevně bere inspiraci od svého německého konkurenta. Ačkoliv spodní část z tvrdších plastů nepůsobí nijak luxusně, horní část je potažena měkčeným plastem a působí vzhledově i na dotek prémiově. Už jsme si také u Subaru zvykli na imitaci matného hliníku, která u tohoto modelu působí hodnotně a sympaticky.

Přístrojový štít má klasické uspořádání, středový panel s ovládáním audiosoustavy a plně automatické klimatizace je natočen směrem k řidiči. Zatímco klimatizaci považujeme za výkonnou a tedy dostatečnou, audiosoustava moc kvalitní zvuk při vyšší hlasitosti neposkytuje. Zatímco při běžné hlasitosti je zvuk odpovídající, v při zesílení začne chrčet jako rádia Blaupunkt ve škodovkách před patnácti lety. A je to vzhledem k prémiovosti vozu docela škoda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Tříramenný volant Momo potěší svým tradičním designem, řadicí páka zase ideálním tvarem a klasickým designem. Také rozestup jednotlivých pedálů je dostatečný k rychlé práci s brzdoou a plynem.

Přední sedadla jsou pohodlná, měkčí než u německé konkurence a tvrdší než u Volva, trochu nám scházela vodorovně nastavitelná hlavová opěrka, která by zlepšila komfort pro záda řidiče a spolujezdce. Jinak jsou sedadla díky jednoduché ergonomii vhodná i na delší cestování.

Na zadních sedadlech si lze při skromnosti cestujících vpředu užívat dostatek místa ve všech směrech, i když místa nad hlavou pro dvoumetrového pasažéra moc nezbývá a také pokud přední sedadla posuneme úplně dozadu, místa pro kolena dvakrát moc nezbude. Takový prostor ve střendí třídě nabízejí takřka všichni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 459 litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce 1 628  litrů. Prostorově mu není co vyčítat, polstrování je bezchybné, každý hluchý prostor je vyplněn úložným boxem, pod rovnou podlahou se nachází úhledně uložené rezervní kolo plnohodnotných rozměrů.

Právě po sklopení zadních sedadel nás Outback nejvíce potěšil svým lůžkovým uspořádáním. Nabízí totiž rovnou plochu, kterou může trampská rodinka na cestách využít jako provizorní ložnici.

Představte si, že se ocitnete ve Skalistých horách daleko od civilizace, kolem vás hladoví medvědi a přepadne vás spánek. Pak není nic snazšího, než si vzadu vytvořit letiště. Sami jsme to na cestách s povděkem kvitovali a vlastně jediné námitky by mohli mít majitelé předražených penzionů a hotelů. S novým Outbackem jste totiž skutečně soběstační. Interiér nového Outbacku nás potěšil vzdušností, i když rozměrově dává znát, že konkurence je napřed.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Proti všem, Ložnice na cestách
  2. Boxer bez ostychu, Naměřená dynamika a zrychlení, Král šotoliny, Do terénu nejen za trest
  3. Outback is back, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků