V minulosti se dost mluvilo o možném přesunutí výroby Škody Superb z Kvasin do Německa. Všechno je nakonec úplně jinak.
O změnách ve výrobních závodech dnes jednalo představenstvo koncernu Volkswagen. Důvodem je nový strategický plán, podle kterého by do roku 2025 mělo dojít k navýšení produktivity výrobních zařízení až o třicet procent. Cílem je vyrábět vozidla stejných tříd v jedné továrně, přičemž velkou váhu má také náběh výroby elektromobilů. Ty mají vznikat v Emdenu, Hannoveru a Cvikově.
V Emdenu aktuálně probíhá výroba Volkswagenu Passat, v budoucnu se to ale změní. Do roku 2023 má být převedena do továrny Škodovky v Kvasinách, kde v současnosti vznikají modely Superb, Kodiaq, Karoq a Seat Ateca. Právě Superb to měl v minulosti hodně nahnuté, protože se ve velkém hovořilo o přesunutí jeho výroby do Německa. Škodovácké odbory byly proti tomu a hlásaly, že se Superbu nevzdají. Přání se tedy nakonec vyplnilo.
Rok 2023 je daleko, už nyní se však ví, že přesunutí výroby Passatu do Kvasin bude mít dopad pro Škodovku i Seat. Výroba Karoqu a Atecy se má totiž přesunout do továrny Volkswagenu, zatím se však neví, do kterého. Podle dostupných informací bude ve východní Evropě, údajně v Maďarsku či Bulharsku.
O změnách ve výrobě Passatu a Superbu se hovořilo také v souvislosti s poklesem zájmu o vozy střední třídy. Jinak řečeno, továrna v Emdenu nebyla dostatečně využitá. Proto projde proměnou a od roku 2022 z ní budou vyjíždět elektrické modely I.D. Nikoliv však všechny – sériové provedení konceptu I.D. Buzz má vznikat v Hannoveru vedle konvenčních užitkáčů.