Velké pohyby na trhu kompaktních SUV. Prosadí se znovu RAV4?

Kde jsou ty časy, když segmentu kompaktních SUV kralovala Toyota RAV4? Ta byla představena v roce 1994 a po dlouhé roky vévodila prodejním žebříčkům v Evropě. Ovšem loni sklouzla až na 6. místo.

Podle JATO Dynamics v roce 2012 vládl prodejům Volkswagen Tiguan, před vozy Hyundai ix35 a Kia Sportage.

Toyota nyní očekává od nového modelu, který jsme představili před několika dny, dramatickou změnu pro ni nepříznivého stavu. Čtvrtá generace RAV4 je delší a širší, protože podle projektového manažera Hiroshi Hiroshima to dnes zákazníci žádají. 

Toyota věří, že prodá ročně 90 000 vozů RAV4, téměř polovinu, 46 procent aut prý odeberou zákazníci v Rusku. Loni jich v této zemi prodala 27 237. „Ruský trh je velmi slibný,“ řekl Hiroshima. „Nová Toyota RAV4 přichází pro Rusko v pravý čas.“  

V Evropě bude RAV4 nabízen s pohonem předních a všech kol a s dvěma motory – benzinovým 2,0 l a dieselovým 2,2 l. V Rusku bude možné zakoupit tento vůz i s benzinovým motorem 2,5 l. S ním je RAV4 prodáván v USA a v Asii. 

V Evropě vede Tiguan

  modelprodeje 2012  změna (%)
1.VW Tiguan 150 907  +32
2. Hyundai ix35 87 809 +22
3. Kia Sportage 83 045 +26
4. Ford Kuga 62 941 -6,5
5. Honda CR-V 37 053 -8
6.  Toyota RAV4 35 816 -16,5

 Zdroj: JATO Dynamics

 

SUV | Toyota | První svezení | Toyota RAV4

Toyota RAV4 2013 - první jízdní dojmy

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 138 231 km
Cena: 164 000 Kč
Toyota Yaris 1.298
Rok výroby: 2008
Stav: 111 016 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Corolla 1.398
Rok výroby: 2006
Stav: 164 468 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků