Velká jarní cyklojízda 2015 – Vyjádření OSBID, z.s.

Dne 16. 4. 2015 se pod taktovkou sdružení Auto*Mat odehrála další pražská cyklojízda. Pro její fatální následky hned v několika rovinách ji nemůže spolek OSBID, zasazující se již řadu let o svobodu individuální dopravy v České republice, neokomentovat.

Ač jsme očekávali chaos a ochromení pražské dopravy známé z předešlých ročníků, letos byla naše očekávání mírou nezvládnutí celé akce značně překonána. Pomineme-li organizační fiasko v podobě nepořádku v místě startu i podél trasy cyklojízdy a porušení celé řady příslibů, jejichž dodržením magistrát hlavního města samotné svolání akce podmínil, stejně jako dohru celé akce, kdy se nočními Holešovicemi po chodnících projížděly skupinky neosvětlených podnapilých cyklistů, jsou zde nejméně dvě selhání organizátorů neomluvitelná a OSBID se hodlá zasadit o to, aby se již nemohla opakovat:

1) Praha zažila totální dopravní kolaps. Podle našeho pozorování se každé místo na trase cyklojízdy zcela zastavilo na 40 až 80 minut, než loudavá kolona cyklistů daným místem projela. Ačkoli se organizátoři akce (sdružení Auto*Mat) zaříkávali oslavou cyklistiky ve městě, nelze se než domnívat, že si vybrali právě dopravní špičku v pracovní den s cílem znepříjemnit den uživatelům automobilové dopravy v hlavním městě, proti níž se dlouhodobě vymezují při každé příležitosti. Neméně skandální však je, že jim takto zvolený termín ochromení klíčových silničních uzlů příslušná úřední místa schválila a Prahu tak efektivně paralyzovala.

2) Tunel Blanka, který byl organizátorům cyklojízdy pro tuto akci svěřen do užívání, pořadatelé absolutně nezvládli. Došlo v něm k celé řadě nehod a zranění, účastníci akce nedbali ryze formálně sdělených pokynů pořadatelů a, stejně jako na zbytku trasy cyklojízdy, jezdili přinejmenším neurvale a bezohledně vůči ostatní dopravě ve městě a často i vůči svým spolujedoucím kolegům na kolech.

OSBID se po této akci jal zasadit o ukončení Auto*Matem svolávaných cyklojízd ve stávající podobě, kdy akce nejen obtěžuje, ale i zcela reálně ohrožuje násobně větší počet obyvatel hlavního města pro zábavu zanedbatelné skupiny jedinců radujících se, například na facebookové stránce sdružení Auto*Mat, z omezování svobod ostatních, především potom motoristů.

Zároveň tímto apelujeme na pořadatele akce, kteří obdrželi hromadu kritiky i z řad vlastních účastníků akce, aby se skutečně snažili zasloužit o implementaci cyklodopravy do stávající situace, ne o rozevírání nůžek mezi uživateli jednotlivých dopravních prostředků nátlakovými akcemi, které vedou jen k vzájemné nevraživosti a netoleranci. Zda však naše výzva dopadne na úrodnou půdu lze usuzovat z absence sebekritiky organizátorů letošní cyklojízdy, kteří již nyní do médií vypráví o plánech uzavřít v budoucnu magistrálu na celý den pro kratochvíle cyklistů a milovníků kolečkových bruslí. Soudnost ani zodpovědnost podle všeho nejsou jejich silnými stránkami.

OSBID, z.s. (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu – www.osbid.cz)

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků