Velká jarní cyklojízda 2015 – Vyjádření OSBID, z.s.

Dne 16. 4. 2015 se pod taktovkou sdružení Auto*Mat odehrála další pražská cyklojízda. Pro její fatální následky hned v několika rovinách ji nemůže spolek OSBID, zasazující se již řadu let o svobodu individuální dopravy v České republice, neokomentovat.

Ač jsme očekávali chaos a ochromení pražské dopravy známé z předešlých ročníků, letos byla naše očekávání mírou nezvládnutí celé akce značně překonána. Pomineme-li organizační fiasko v podobě nepořádku v místě startu i podél trasy cyklojízdy a porušení celé řady příslibů, jejichž dodržením magistrát hlavního města samotné svolání akce podmínil, stejně jako dohru celé akce, kdy se nočními Holešovicemi po chodnících projížděly skupinky neosvětlených podnapilých cyklistů, jsou zde nejméně dvě selhání organizátorů neomluvitelná a OSBID se hodlá zasadit o to, aby se již nemohla opakovat:

1) Praha zažila totální dopravní kolaps. Podle našeho pozorování se každé místo na trase cyklojízdy zcela zastavilo na 40 až 80 minut, než loudavá kolona cyklistů daným místem projela. Ačkoli se organizátoři akce (sdružení Auto*Mat) zaříkávali oslavou cyklistiky ve městě, nelze se než domnívat, že si vybrali právě dopravní špičku v pracovní den s cílem znepříjemnit den uživatelům automobilové dopravy v hlavním městě, proti níž se dlouhodobě vymezují při každé příležitosti. Neméně skandální však je, že jim takto zvolený termín ochromení klíčových silničních uzlů příslušná úřední místa schválila a Prahu tak efektivně paralyzovala.

2) Tunel Blanka, který byl organizátorům cyklojízdy pro tuto akci svěřen do užívání, pořadatelé absolutně nezvládli. Došlo v něm k celé řadě nehod a zranění, účastníci akce nedbali ryze formálně sdělených pokynů pořadatelů a, stejně jako na zbytku trasy cyklojízdy, jezdili přinejmenším neurvale a bezohledně vůči ostatní dopravě ve městě a často i vůči svým spolujedoucím kolegům na kolech.

OSBID se po této akci jal zasadit o ukončení Auto*Matem svolávaných cyklojízd ve stávající podobě, kdy akce nejen obtěžuje, ale i zcela reálně ohrožuje násobně větší počet obyvatel hlavního města pro zábavu zanedbatelné skupiny jedinců radujících se, například na facebookové stránce sdružení Auto*Mat, z omezování svobod ostatních, především potom motoristů.

Zároveň tímto apelujeme na pořadatele akce, kteří obdrželi hromadu kritiky i z řad vlastních účastníků akce, aby se skutečně snažili zasloužit o implementaci cyklodopravy do stávající situace, ne o rozevírání nůžek mezi uživateli jednotlivých dopravních prostředků nátlakovými akcemi, které vedou jen k vzájemné nevraživosti a netoleranci. Zda však naše výzva dopadne na úrodnou půdu lze usuzovat z absence sebekritiky organizátorů letošní cyklojízdy, kteří již nyní do médií vypráví o plánech uzavřít v budoucnu magistrálu na celý den pro kratochvíle cyklistů a milovníků kolečkových bruslí. Soudnost ani zodpovědnost podle všeho nejsou jejich silnými stránkami.

OSBID, z.s. (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu – www.osbid.cz)

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků