Velká galerie: XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2015

Italský výrobce přivezl na milánský veletrh řadu novinek. Některé z nich míří do segmentů, v nichž značka Ducati dosud nikdy zastoupena nebyla.

V Miláně dnes začíná 73. veletrh EICMA (Espozicione Mondiale del Motociclismo), který je motocyklovému světu tím, čím je autům Ženeva či Frankfurt – tradiční místem premiér nových modelů. Kompletní zpravodajské pokrytí s potěšením přenecháme kolegům ze specializovaných médií, ale na AutoRevue.cz si postupně ukážeme alespoň několik nejzajímavějších novinek. 

Video | Premiéry | Motocykly | Frankfurt 2015

Ducati Monster 1200 R je nejsilnější „naháč“ Ducati

Mezi prvními je představila italská značka Ducati, která patří pod křídla skupiny Volkswagen. Zvolila k tomu formát samostatné prezentace v předvečer vlastní výstavy. Některé ze záplavy nových modelů jsou pro Ducati částečně nebo úplně novým teritoriem. 

2016 Ducati XDiavel

Nejnovější člen řady Diavel je svého druhu přiznáním, že dosavadní Diavel neprorazil tam, kde o to Ducati stálo především – na trhu cruiserů v Severní Americe. Model XDiavel S má jako první Diavel předsunuté stupačky (nastavitelné do čtyř poloh) a také sekundární převod bezúzdržbovým ozubeným řemenem. Ducati slibuje volnost náklonu přes 40° (zatímco většina cruiserů je ráda, když se dostane na číslo začínající trojkou). Prodloužená zadní jednoramenná kyvná vidlice uděluje stroji delší rozvor a tím i více „cruiserovský“ vzhled. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ducati XDiavel dostal větší motor a jezdeckou ergonomii typičtější pro cruisery

Motor Testastretta má zdvihový objem 1262 cm3 a díky proměnnému časování (stále desmodromicky ovládaných) ventilů nabízí výkon 115 kW v 9500 ot./min. a točivý moment 129 Nm v 5000 ot./min. Motor ale prošel i estetickými úpravami – díky přemístění vodní pumpy dovnitř „véčka“ mohli designéři ukrýt hadice vodního chlazení, takže Testastretta teď víc lahodí oku puristy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon zadního kola řemenem je u Ducati novinkou; opěrka pro spolujezdce; digitální přístrojový panel s barevným displejem

S přenosem hnací síly na zadní pneumatiku širokou 240 mm pomáhá elektronika od Bosche, která vedle nastavitelné kontroly trakce nově disponuje také funkcí DPL (Ducati Power Launch). Jedná se vlastně o launch control. Řidiči po její aktivaci stačí co nejrychleji uvolnit spojku, otočit plynem nadoraz a pevně se držet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XDiavel má mimo jiné funkci launch control, kterou u Ducati pojmenovali DPL

2016 Ducati Multistrada Enduro a Multistrada Pikes Peak

Po loňské velké modernizaci Multistrady přichází verze Enduro, se kterou Ducati poprvé otevřeně míří i mimo asfaltové silnice. Multistrada se tak pouští do přímého souboje s motocykly jako BMW R 1200 GS Adventure a KTM 1290 Super Adventure. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Multistrada Enduro má 19" přední kolo, delší zdvihy pérování, větší nádrž a lepší ochranu choulostivých partií

Zatímco standardní Multistrada jezdí na 17" kolech s typicky silničními rozměry pneumatik, Enduro má vpředu užší devatenáctipalcové kolo, které je vhodnější pro pohyb v nezpevněném terénu. Ráfky jsou vyplétané, elektronicky nastavitelné pérování má o 30 mm delší zdvihy (200 mm vpředu i vzadu) a výfuk je posazený výš, aby nebyl tolik na ráně. Třicetilitrová nádrž umožňuje teoretický dojezd až 450 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie nenechávají nikoho na pochybách, že Ducati to s terénními ambicemi myslí vážně

Svého druhu opak modelu Enduro představuje nová speciální série Pikes Peak, inspirovaná slavným závodem do vrchu v Coloradu. Vedle barevného provedení je jeho hlavní specialitou pasivní, ale plně nastavitelný podvozek Öhlins a nahrazení některých plastových dílů karbonovými. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Limitovaná edice Pikes Peak připomíná účast Multistrady na slavném závodu do vrchu

2016 Ducati 959 Panigale

„Malý“ superbike Panigale dostal kvůli emisní normě Euro 4 motor zvětšený z 898 ma 959 cm3. Díky tomu vzrostl výkon i točivý moment, z 109 kW v 10 750 min-1 a 99 Nm v 9000 min-1 na 116 kW v 10 500 min-1 a 107 Nm v 9000 min-1. Větší motor a náročnější čistění spalin si vynutily nárůst hmotnosti, ale jen nepatrný – ze 169 na 176 „suchých“ kilogramů. Velkou část z toho má patrně na svědomí nový, objemnější výfuk 2-1-2. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
„Malá“ Panigale dostala motor zvětšený z 898 na 959 cm3

2016 Ducati Hypermotard a Hyperstrada

Rovněž rodina Hypermotardů vjíždí do modelového roku 2016 s větším motorem. I zde je hlavním důvodem norma Euro 4, respektive snaha výrobce udržet stejné nebo lepší parametry i s přísnějším emisním předpisem. Konstruktéři proto převrtali „malou“ Testastrettu 11 z 821 na 939 cm3

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada mají větší zdvihový objem

Hodnota nejvyššího výkonu se téměř nezměnila, z 81 kW v 9250 ot./min. je teď 83 kW v rovných devíti tisících. Díky převrtání má ale motor podstatně více síly, namísto 89 Nm v 7750 min-1 rovnou 98 Nm o 250 otáček níž.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hypermotard SP (uprostřed) je ještě ostřější variantou základního Hypermotardu (vlevo), naopak Hyperstrada myslí i na praktičnost a pohodlí

I zde došlo ke zvýšení suché hmotnosti – o šest kg v případě Hypermotardu (na 181), o sedm u Hypermotardu SP (178) a osm u Hyperstrady (187 kg). Jinak se tyto modely nemění ani vzhledově, ani technicky. Hypermotard je divočákem na okresky; Hypermotard SP má nastavitelný podvozek Öhlins s delšími zdvihy, karbonové díly a lepivé pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP; a Hyperstrada představuje cestovní variantu s předním plexi, pohodlnějším sedadlem a sériově dodávanými bočními kufry. 

2016 Ducati Scrambler Sixty2 a Scrambler Flat Track Pro

Zejména na úplné začátečníky a zákazníky z regionů mimo Evropu a Severní Ameriku cílí nový malý Scrambler. Vzduchem chlazený dvouválec 399 cm3 nabízí 30 kW a 34 Nm. Levnější provedení detailů by mělo pomoci srazit cenu pod 200 tisíc korun. (Velký Scrambler začíná na částce 8200 eur, tedy asi 222 000 Kč.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srambler Sixty2 je novým základním modelem Ducati, pohání ho vduchem chlazený dvouválec o objemu 399 cm3

Flat Track Pro je pátou variací velkého Scrambleru, odlišnosti jsou jen stylistické: štítek nad světlometem, cedulky na startovní číslo, žluto-bílé barevné provedení. Z dosavadních verzí Scrambleru má Flat Track Pro nejblíž k Full Throttle, od kterého si půjčuje nižší řídítka i výfuk Termignoni. Všechny Scramblery jsou ale jakousi skládačkou a díly z jednotlivých variant lze volně kombinovat, takže každý zákazník si může sestavit Scrambler podle svého gusta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Scrambler Flat Track Pro vychází z Full Throttle
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků