Ve Vladivostoku byl otevřen nejdelší zavěšený most světa

Ve Vladivostoku byl slavnostně otevřel nejdelší zavěšený most světa, Most na Ruský ostrov. Cena stavby přesáhla 28 miliard rublů (17,5 miliardy korun). Most je nyní ve zkušebním provozu, pro veřejnou dopravu by měl být otevřen od 1. srpna. 

Ruský premiér Dmitrij Medveděv při otevření mostu ocenil ruské dělníky a specialisty, kteří na stavbě pracovali „Všechno šlo bezvadně. Cizincům se nedá věřit, že udělají věci pořádně. Bohužel možná neumíme stavět domy, ale na každý pád umíme budovat takovéto stavby,“ řekl.

Most na Ruský ostrov s délkou rozpětí 1104 metrů překonal dosud nejdelší čínský Most Su-tchung z roku 2008 (1088 metrů). S pilíři vysokými 320,9 metru se zároveň stal druhým nejvyšším mostem podle výšky mostní konstrukce za jihofrancouzským Viaduktem Millau (343 metrů). Stavba je součástí soustavy tří velkých mostů, které budou propojovat místní letiště s městskou aglomerací.

Trojice mostů, jejichž výstavba zabrala čtyři roky, je součástí městské magistrály, která se má v budoucnu stát komunikační páteří víc než půlmilionového Vladivostoku.

„Jsem si jistý, že bude sloužit velkému množství lidí, kteří žijí ve Vladivostoku a na Ruském ostrově a těm, kteří přijedou jako turisté,“ řekl Medveděv. „Je to prostě nádherná stavba, zosobňující ducha inženýrství.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Fotografie byly pořízeny v čase výstavby...

 

Zdroj: E15.cz 
Foto: profimedia.cz 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků