Ve Škodovce se opět slaví. Tentokrát to je 11 milionů vyrobených aut

Jak nám tak chodí tiskové zprávy, vypadá to, že se každou chvíli ve Škodovce něco slaví. Včera to bylo padesáté výročí modelu 1000 MB, koncem minulého roku zisk titulu nejlepší auto roku podle časopisu Auto motor a sport, v polovině prosince se pro změnu slavil rok od zahájení výroby v Nižním Novgorodu, v listopadu to byl Superb s pořadovým číslem 1,5 milionu, v září se slavil stejný počet vyrobených kusů Fabie druhé generace a tak dále.

Zajímavosti | Retro | Škoda

Fotogalerie: Škoda 1000 MB slaví padesát let od světové premiéry

Co se slaví dnes? Tentokrát Škoda upozorňuje na překročení hranice jedenácti milionů automobilů vyrobených v závodě v Mladé Boleslavi. Historie této fabriky sahá až do roku 1895, kdy v těsné blízkosti dnešních hal byla zahájena výroba jízdních kol, která poté přešla na motocykly a v roce 1905 se definitivně začaly vyrábět automobily.

Škoda | Byznys

Škoda slaví rok od zahájení výroby v Nižním Novgorodu

Závod Škoda v Mladé Boleslavi zaměstnává zhruba 10 000 lidí. Vyrábí se zde Fabie, nová Octavie, Rapid a Rapid Spaceback, V současnosti dosahuje kapacita výrobní linky na 1200 vozů denně.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků