Vauxhall VXR8: osm válců pro Británii

Síť anglických dealerství Vauxhall bude již od března 2011 nabízet upravené australské stroje Holden GTS. Divíte se? Nejste sami.

Vauxhall VXR8 modelového roku 2011 prošel sérií vylepšení, dosavadní verze vycházela z levnějšího provedení ClubSport R8. Jeho cena 49 500 liber včetně daně je velmi zajímavá, vezmeme-li v potaz, že stroj pod svojí přední kapotou skrývá vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l. Přesto je třeba říci, že sedan s velkým motorem s atmosférickým plněním a klasickým pohonem zadních kol je v Evropě obtížně prodejným zbožím (jakkoli pro nás je v dnešní době vítaným zpestřením) a divíme se tomu, že se GM rozhodl zrovna tento model Holdenu v Evropě prodávat.

Pořizovací cena je VXR8 na britském trhu je o 13 až 29 000 liber nižší než srovnatelná konkurence na poli výkonných sedanů, například Mercedes-Benz E63 AMG, ale je zároveň i pod cenou vozů o třídu menších včetně BMW M3 či Mercedes-Benz C63 AMG. Je však třeba jedním dechem dodat, že nový Vauxhall bude ve světle konkurence poněkud spartánským dopravním prostředkem, a to zejména po stránce designu a výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přesto se můžeme, resp. naši levostranní přítelé, těšit na přepracované zadní i přední svítilny s denními světly z LED, masku chladiče, spoiler na zádi a modifikované otvory pro přívod vzduchu k chladičům. Uvnitř si všimneme vylepšeného přístrojového štítu a celokoženého čalounění, jež se stává standardní výbavou. Dále jsou připravena sportovní sedadla HSV Performance i „chytřejší“ palubní počítač EDI (Enhanced Driver Interface), jenž kromě jiných zobrazuje také údaje o příčném a podélném přetížení, podrobnostech režimu motoru i časů ujetých kol na okruhu, zvláštní software je pak přímo před řidičem vyhodnocuje.

Jak bylo řečeno výše, o pohon Vauxhallu VXR8 se stará osmiválec LS3 z produkce General Motors naladěný na 431 koní a 550 Nm. Výkon motoru je přenášen na zadní nápravu se standardně dodávaným diferenciálem s omezenou svorností skrze převodovku s manuální, nebo automatickým řazení, v obou případech šestistupňovou. A jízdní výkony jsou působivé: zrychlení z klidu na 96 km/h trvá jen 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu byly vůbec poprvé instalovány tlumiče s elektronickou regulací, tato soustava nese označení Magnetic Ride Control a jde o adaptaci systému, který používá i Corvette ZR1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall VXR8
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků