V Anglii nasadí stovky plug-in hybridů Opel/Vauxhall Ampera coby rychlé vozy záchranné služby.
Doktrína bezhlavého snižování emisí CO2 se dotýká nejen automobilů pro nás, běžné spotřebitele, ale také státních institucí. A tak snad nikoho ani vysloveně nešokovalo nasazení elektromobilů Nissan Leaf do policejních sborů v Portugalsku. Z Albionu nyní dorazila informace o tom, že záchranná služba hrabství Yorkshire (Yorkshire Ambulance Service) uvádí do provozu flotilu pohotovostních zdravotních vozidel Vauxhall Ampera.
Připomeňme, že evropský model Opel/Vauxhall Ampera, jehož výroba byla spuštěna před dvěma roky, je dvojčetem amerického vozu Chevrolet Volt. Jde o hybrid typu plug-in, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájen je z li-ionových akumulátorů 16 kWh, jež samotné vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí pak naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l.
Flotila plug-in hybridůl Vauxhall Ampera má v Anglii zachraňovat životy
A bruselští úředníci včetně jisté části odborné veřejnosti tleskají, díky tomu se stal Opel Ampera Autem roku 2012 (COTY). Dobře, zvláště díky regeneraci brzdné energie v jistých provozních podmínkách může použití této soustavy snížit přímou spotřebu paliva a emise CO2, což by alespoň částečně mohlo vyvážit extrémní spotřebu energie a produkci toxických látek při výrobě akumulátorů, ale dávat to do sanitky…?
Zdravotnická služba britského hrabství Yorkshire nyní dostává k dispozici několik set upravených vozů Vauxhall Ampera, jež budou sloužit k pohotovostním výjezdům a přepravě pacientů. Není to zdaleka první použití modelu Ampera/Volt ve státních službách, vzpomenete si možná na předloňské nasazení vozů Chevrolet Volt u newyorské policie.
Ale to přeci není stejné! Zatímco u hlídkových policejních vozů se očekává převážně plynulý pohyb, v němž mohou určité přednosti hybridu vyniknout, ovšem vozy rychlé záchranné služby budou zpravidla jezdit v plném tempu, ve kterém se elektromotor bez asistence spalovacího agregátu neobejde. Teoretickou možností pro přímé snížení provozních nákladů a emisí tak může být alespoň možnost dobíjet baterie Ampery z běžné sítě…