VÄTH V63RS: Mercedes E63 AMG na druhou

VÄTH Automobiltechnik představil své úpravy pro Mercedes E63 AMG. Můžete si s nimi pomoci až k 605 koním, ale také od 40 tisíc Eur...

Ani to nejvýkonnější nemusí být pro každého dosti výkonné. Podobně to mají u VÄTHu, kde si proto vzali do prádla prestižní provedení nového Mercedesu řady E v provedení E 63 AMG. Podle tvrzení výrobce má být upravený vůz jako celek tím pravým prostředkem pro milovníky adrenalinu, jednotlivé prvky jeho úprav jsou však k dostání i samostatně - to zřejmě pokud byste měli pocit, že celek ve vás onoho adrenalinu generuje příliš...

Na první pohled si všimneme dvacetipalcových třídílných kovaných ráfků (8 211 eur) nazouvajících pneumatiky o rozměru 245/30, nebo 285/25. K agresivnímu vzhledu karoserie přispívá i odstranění všech chromovaných okrasných dílů, přičemž novou dominantou přídě se stává černě lakovaná maska chladiče bez tradiční trojcípé hvězdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu se vyznačuje instalací decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru (333 eur) a nového difuzoru pod nárazníkem vyrobeného z uhlíkových kompozitů (1 773 eur) a hostícího dva páry lichoběžníkových koncovek výfuků. Z podobného materiálu je vyroben i spodní díl předního nárazníku, za který si u VÄTHu řeknou o 1 416 eur. O lepší jídzní vlastnosti se postará nově odladěné vzduchové pérování snižující světlou výšku o 30 mm (821 eur). Také interiér modelu VÄTH V63RS může být opatřen sadou obkladů z uhlíkových kompozitů (2 737 eur) nebo velurovými koberečky s logem VÄTH (226 eur).

Novinky čekejme také pod kapotou. Technici VÄTH zvětšili kanály v hlavách válců, přepracovali program řídicí jednotky, instalovali nové písty, ventily, vačkové hřídele a větší sání (dohromady 19 635 eur). Díky tomu dává tento motor 605 koní (443 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 690 Nm, což je o 87 koní a 60 Nm více než ve standardním naladění.

VÄTH V63RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Nepřekvapí tedy, že se počítá se zástavbou výkonnější brzdové soustavy s kotouči o průměru 390 mm a osmipístkovými třmeny vpředu (5 355 eur).

Sečteno a podtrženo, připravte si 40 507 Eur. A pak že letos nebude kde utrácet...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V63RS
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků