Vath V63RS: ďábelská C-Klasse

Mercedes C63 AMG je neskutečně rychlý sedan již v sérii. Ale když ho vezme do rukou zkušený tuner, je to hotové peklo.

Specialista pro tuning Mercedesů, společnost Vath, si vzala do parády model C63 AMG. Výsledkem je skutečně rychlý a dobře vypadající stroj, který řádně posílil i na výkonu.

Atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru dostal modifikovanou řídící jednotku , propustnější vzduchové filtry a zcela nový výfukový systém. Výsledkem je plných 130 koní a 90 Nm navíc oproti sérii, a to je bez jakéhokoli přeplňování ohromný výsledek. Celkově tak na zadní kola putuje 585 koní výkonu a 690 Nm točivého momentu.

Kromě výkonu ale muselo dojít k úpravám i v jiných partiích vozu. Modifikovaný, rozumějte přitvrzený a snížený, byl samotný podvozek. Zadní diferenciál získal víc na svornosti a celý vůz je laděn ještě sportovněji, aby byl schopen odolávat tvrdému zacházení i při častém okruhovém ježdění.

V63RS je postaveno na 19“ kolech, vpředu s pneumatikami o šířce 235 mm, vzadu pak ještě o 30 mm širšími. Aerodynamické úpravy se mají pozitivně projevit především při vysokých rychlostech a karbonové díly ušetřily 21 kg hmotnosti. Jen pro zajímavost, maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vath V63RS

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků