Vath V63RS: ďábelská C-Klasse

Mercedes C63 AMG je neskutečně rychlý sedan již v sérii. Ale když ho vezme do rukou zkušený tuner, je to hotové peklo.

Specialista pro tuning Mercedesů, společnost Vath, si vzala do parády model C63 AMG. Výsledkem je skutečně rychlý a dobře vypadající stroj, který řádně posílil i na výkonu.

Atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru dostal modifikovanou řídící jednotku , propustnější vzduchové filtry a zcela nový výfukový systém. Výsledkem je plných 130 koní a 90 Nm navíc oproti sérii, a to je bez jakéhokoli přeplňování ohromný výsledek. Celkově tak na zadní kola putuje 585 koní výkonu a 690 Nm točivého momentu.

Kromě výkonu ale muselo dojít k úpravám i v jiných partiích vozu. Modifikovaný, rozumějte přitvrzený a snížený, byl samotný podvozek. Zadní diferenciál získal víc na svornosti a celý vůz je laděn ještě sportovněji, aby byl schopen odolávat tvrdému zacházení i při častém okruhovém ježdění.

V63RS je postaveno na 19“ kolech, vpředu s pneumatikami o šířce 235 mm, vzadu pak ještě o 30 mm širšími. Aerodynamické úpravy se mají pozitivně projevit především při vysokých rychlostech a karbonové díly ušetřily 21 kg hmotnosti. Jen pro zajímavost, maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vath V63RS

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků