Ladičská společnost VÄTH si vzala do parády malý roadster Mercedes SLK a dopřála mu přeplňování. Výkon vzrost o více než 200 koní.
Výsledkem celé práce je vůz označovaný jako VÄTH V58, jenž vychází ze subtilního, kompaktního roadsteru SLK s pevnou skládací střechou v už tak dost divokém provedení SLK 55 AMG.
Změny se dotkly aerodynamických doplňků karosérie, jimž kraluje nové lízátko pod předním spoilerem, jež je stejně jako nový difuzor (resp. jeho klapky) v zadním nárazníku vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Čtveřice specifických litých kol o průměru 19 palců obouvá pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu a lze ji objednat ve stříbrném, černém nebo jakémkoli jiném laku. Přední náprava může být opatřena brzdovými kotouči o průměru 378 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.
To nejzajímavější ale najdeme pod kapotou. Pokud vám u menších Mercedesů 55 AMG chybí kompresor, VÄTH pro vás má řešení a rozhodně ne kompromisní. O pohon vozu VÄTH V58 se stará vidlicový osmiválec s objemem zvýšeným ze základních 5,5 l na výsledných 5,8 l osazený přeplňovacím kompresorem. Zatímco standardní verze tohoto motoru vyladěného u AMG dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 510 Nm, verze VÄTH V58 je naladěna na hodnoty 565 koní (416 kW) a 770 Nm. Doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h zveřejněna nebyla, nicméně nejvyšší rychlost stanovená na 310 km/h hovoří za vše.
Citelnému nárůstu výkonových parametrů odpovdají i modifikace podvozku a dalších skupin vozu, který lze doplnit třeba sportovním pérováním snižujícím světlou výšku až o 65 mm (+ 3 677 Euro), svorným diferenciálem (+ 5 224 Euro) nebo patentovanou soustavou pro chlazení paliva (+ 2 070 Euro).
Cena za samotné odladění motoru byla stanovena na 30 785 Euro, za ně kromě kompresoru zákazník dostane i sportovní písty, nový výfuk z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory, leštěné hlavy válců či speciální klikový hřídel. Interiér může být vybaven přesně podle požadavků zákazníka.
VÄTH V58