Vánoční srovnávací test: Zastava 1100 vs. Fiat 128 aneb zpátky do minulosti

21 komentářů

Miyaki
19. července • 9:41

To jsou vozidylka, prima nostalgie. Diky za test! :-)

Mike
27. prosince • 21:02

Novy Fiat 128?
RENDER: ŠTO KAŽETE na moderno utjelovljenje legendarnog Fiata 128?
http://autoklub.jutarnji.hr/render--sto-kazete-na-mod... ...

Mirek H
25. prosince • 9:15

Díky díky!!!! Měli jsme F128 3dvéřovékombi (familiare) z Tuzexu od roku 1972 až do roku asi 1992. Tmavo modré s čevenejma sedačkama. Můj táta jej koupil v roce co jsem se narodil a protože ho někdy kolem roku 1988 naboural, nechal udělat klempířinu a odstavil do garáže sám jsem jej později znovu nalakoval, ze 2 převodovek udělal jednu a složil znovu motor. Pro dospívajícího kluka co si dělá papíry a hrabe se ve fichtlech to byl sen. Při první testovací jízdě jen u nás v ulici ještě bez čelního skla a s několik let propadlo technickou, mne hned čapli policajti :-) Zážitky na který nikdy nezapomenu. Miloval jsem ho. Díky za fotky. Je to balzám na duši. Mirek H Praha10

šroubek
26. prosince • 8:10

Několik let propadlá technická? V roce 1992...?
Vážně? :-D

Kymkač
27. prosince • 11:41

Čo je na tom divného??? STK sa zaviedla dakedy koncom osemdesiatych rokov....

Honza
24. prosince • 20:57

Jen mi nejde do hlavy, že 0-100 za 19s se 40kW a něco přes 800kg, s tím, že stejně výkonná ale o tři metráky těžší Fabie to má rychlejší. O moc ne, ale má.

Driver
25. prosince • 10:09

Ty asi nebudeš strojař že? Proč je jedna vrtačka 2x rychlejší než druhá byť obě mají shodný výkon? (Loga skutečně roli nehrají) u aut je to sice mnohem složitější ale pro začátek by Ti to mohlo pomoci.

Driver
25. prosince • 10:22

To je na Honzu....

Vana666
25. prosince • 10:42

Driver: stejně bys to mohl trochu rozvést. Já strojař jsem a stejně mi smysl tvého příspěvku poněkud uniká.

honza
27. prosince • 11:58

Já myslel, že jsi elektrikář.

Vana666
25. prosince • 9:10

Těch 19 sekund je reálný údaj naměřený při testu Zastavy v roce 1977. Otázka tedy zní kolik je skutečně změřená hodnota u té Fabiehttp://www.zastava.cz/svet_motoru.htm...

Adolf
24. prosince • 21:48

Žádná Fabie nemá reálných 40kw. Jedině stará 1,0 MPI OHV ve Fabii 1. Výkon dnešních motorů je stejná pohádka jako spotřeba.

alien.cz
24. prosince • 13:21

UAU.Se Zástavou 1100 jsem prožil mládí, krásná nostalgie :-) Za komačů byl sice servis velkým utrpením a bez úplatků a známostí se na to nedalo sehnat skoro nic a ještě se na kde-co čekalo i půl roku, ale autíčko to bylo sexi, unikátní a také to bylo pěkné žihadlo ...Tak tohle je milé počtení v dnešní sváteční den.

Vana666
25. prosince • 9:17

Jak se to za těch pár let změnilo - tehdy stovka lehce pod dvacet znamenala "pěkné žihadlo" a dnes je auto se zrychlením nad 10s téměř nepoužitelné :-)

Driver
25. prosince • 10:19

Bohužel to jsou jen sny dětí. V reálu je průměrné auto 15 let staré, spojka nic moc a pohon bud LPG nebo E85 či nafta za nejnižší cenu z JZD respektive ze starých zásob. Divil bych se, kdyby taková průměrná rachotina ještě v obsazení rodinkou udělala kilo pod deset. To průměrné auto fakt nedá. Jen ty lepší kousky...:-D

Driver
25. prosince • 10:21

Vlastně je úspěch, když to průměrná rachotina pod těch 20 vůbec zvládá.

fikovnik
3. ledna • 16:41

je fakt že nejsem kupec nových aut, a je pravda že peníze v tom hrajou hlavní roli, ale od jisté doby auta vlastně "nehnijou" a že mají najeto přes čtvrt milionu je v porovnání s cenou a životností pár dílů, které je logicky potřeba měnit, vlastně úplně jedno :-) toť můj názor na slovo "rachotiny". Dokud to nehnije, není důvod to měnit. Až to začne děravět, tak naopak nemá smysl to dávat dohomady. Podotýkám že nejezdím služebním autem, to už mám doufám za sebou. Ještě přirovnání k diskusi. Klíče taky neměním dokud se nezlomí. Stejně tak barák nestavím znova, dokud mi stávající nezačne padat na hlavu. A ekologický dopad tohoto jednání ať si každý vyloží po svém :-)

dolfi
24. prosince • 12:53

Parádní test, Zástava je moje srdeční záležitost, jednu jsme měli, bylo to zlaté auto, Fiat bude asi lepší, ale Zástava je větší klasika. Díky za test.

Honza
24. prosince • 12:50

Moc hezké. My tenkrát měli Zastavu. Ono jich moc nebylo a otec vozil klasicky v motoru v té rezervě lahev s olej a nějaký hadr a jiné potřebné věci. No a na tohle téma dával k dobru jednu historku: Zastavili mě policajti a ten jeden povídá tomu druhému - no to jsem ještě neviděl. Takový nepořádek v motoru! I rezervu tam má!!!

Adolf
24. prosince • 11:04

Vánoční prdel no

tom
24. prosince • 9:43

:-) ty klicenky jsou mazec.
Jinak super test ;-)

Doporučujeme

Články odjinud