5
Fotogalerie

Valoušek našel azyl u Peugeotu. Domluvili se za dvacet minut

Nejen že bude Pavel Valoušek po vale, jenž mu těsně před sezonou dala Škoda, schopný obhajovat titul, ale navíc stal i jedním z hlavních favoritů českého mistrovství v rallye. Spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou se totiž stali členy Peugeot Delimax Total Teamu a budou jezdit s vozem 207 S2000 Evolution 2011 z dílny společnosti Peugeot Sport, tedy s tovární podporou. Spolupráce je zatím stanovená na rok, ale všechny strany nevylučují delší kontrakt.

O provoz vozu s pohonem všech čtyř kol se bude starat belgická stáj Kronos, která má s projekty v soutěžním motoristickém sportu velké zkušenosti. O aktuální síle Peugeotu 207 S2000 Evolution 2011 svědčí fakt, že s ním v lednu Francouz Bryan Bouffier vyhrál úvodní podnik Intercontinental Rallye Challenge (IRC) slavnou Rallye Monte Carlo. Nový tým se poprvé představí na Valašské rallye 25.-26. března a následně odjede šest dalších dílů českého mistrovství.

Nebylo o čem přemýšlet

„Moc času na sehnání závodního auta jsme po odřeknutí Škody neměli, ale povedlo se získat nejlepšími možnou techniku, takže chceme zase vyhrát,“ prozradil při prezentaci nové stáje Valoušek. Ke konečné domluvě prý došlo během několika okamžiků. „Se vším všudy to trvalo snad dvacet minut. Když jsme se dozvěděli, že by za nás mohl Pavel jezdit, nebylo moc o čem dumat,“ sdělil zástupce francouzské automobilky Marco Venturini.

207_S200.jpg Posadka8.jpg 207S_2.jpg
Spojení mistrovské posádky Pavel Valoušek (vpravo) - Zdeněk Hrůza s klenotem z dílny Peugeot Sport by mělo fungovat

S odhodláním vstupuje do sezony i stáj Kronos. „Posádka má velké předpoklady a my jsme rádi, že s námi bude po třech letech opět spolupracovat,“ připomněl týmový boss Marc van Dalen skutečnost, že dvojice Valoušek – Hrůza s Peugeotem 207 S2000 startovala už v roce 2008 na Barum rallye.

 „Vzpomínám si, že mě tehdy nadchla ovladatelnost auta. Pokud budeme i na trati tak rychlí, jak rychle se zrodil náš tým, můžeme reálně pomýšlet na obhajobu. Věřím také, že naše pokračování v mistráku a navíc s takovým autem, potěší fanoušky. Myslím, že se dočkají hodně zajímavých soubojů, “ řekl populární Valda, jehož novým angažmá se letošní český šampionát výrazně zatraktivnil.

Konkurence je letos skutečně hodně těžká. Vedle tradičních favoritů seriálu Václava Pecha a Romana Kresty ohlásil vstup do šampionátu i tovární tým Škoda Motorsport, jehož speciál bude řídit Jan Kopecký. „Asi na nás jako na obhájce bude velký tlak, ale beru to jako jeden z motivačních prvků,“ pravil dvaatřicetiletý pilot z Otrokovic, který zatím neví, jestli stihne ještě nějaké jiné starty. „Nebylo moc času o tom přemýšlet. Pokud se objevím v nějaké soutěži šampionátu IRC nebo v domácích rallyesprintech, bude nejspíš v rámci testování.“

Peugeot 207 S2000 Evolution 2011

Přednostmi Peugeotu 207 S2000 Evolution jsou nový motor o výkonu 300 koní, nová přední náprava, optimalizovaná převodovka a celý převodový systém, odlehčené brzdy, vylepšené tlumiče a zabudovaný systém sběru dat. 

Motor

EW 10 J4S

Zdvihový objem

1998 ccm

Počet válců

4

Výkon (k DIN)

220 kW, 300 koní při 8 500 ot/min

Točivý moment (Nm)

260

Maximální otáčky

8500

Vstřikování

Magneti Marelli

Sání

Jedna škrtící klapka

Počet ventilů

16

Spojka

Dvoukotoučová

Převodovka

Šestirychlostní se sekvenčním ovlád

Nápravy

Pseudo Mc Pherson, Tlumiče Peugeot

Brzdy

Brembo, 4 písty, průměr 295, u přední pro asfalt 355


207S_20.jpg 207S_2000.jpg

Doporučujeme

Články odjinud