Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Na veletrhu CES budou k vidění kromě známých automobilek také další společnosti zaměřené na automobilovou dopravu. Například Valeo si pro tuto příležitost připravilo dva zajímavé systémy naznačující nové technologie, které by si časem mohly najít cestu do sériových automobilů. První takovou novinkou je autonomní parkování.

Technika | Sportovní auta | Premiéry | Audi | Hybridy

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Řidič jednoduše vystoupí z auta u vjezdu na parkoviště nebo do garáží a automobil za něj vykoná vše potřebné. Systém používá laserový scanner, dvanáct ultrazvukových senzorů a čtyři kamery. Díky tomu je možné přesně detekovat případné překážky a vyhledat vhodné místo. Řidič pak může sledovat pomocí kamer celý manévr na svém chytrém telefonu.

Počítá se také s tím, že bude systém využit pro běžnou jízdu (například pro jízdu v kolonách). Podle společnosti Valeo vám tato novinka ušetří za celý rok provozu jeden týden, který byste jinak „proparkovali“.

Video | Premiéry | Audi

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Sluší se doplnit, že Audi představilo systém autonomního parkování na veletrhu CES přesně před rokem. U Volva pro změnu již hovoří o použití u sériového modelu. Dočkat bychom se této věci měli v kombinaci s novou generací XC90.

Video | Technika | Volvo

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Druhou novinkou, se kterou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládání pohledem. Tato technologie byla představena už dříve pro počítače nebo tablety, své využití by mohla v budoucnu najít také v automobilech. Jako příklad uvádí Valeo ve své tiskové zprávě rádio. Jednoduše se podíváte na ovladač a změní se vám rozhlasová stanice.

Počítá se s tím, že by vybrané ovladače byly zobrazeny pomocí head-up displeje přímo na čelní sklo. Řidič by díky tomu měl možnost ovládání různých funkcí, aniž by spustil oči ze silnice. Stejný systém pak může být bez problémů použit naopak, tedy že auto bude kontrolovat oči řidiče, což by umožnilo přesné rozpoznání únavy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků