Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Na veletrhu CES budou k vidění kromě známých automobilek také další společnosti zaměřené na automobilovou dopravu. Například Valeo si pro tuto příležitost připravilo dva zajímavé systémy naznačující nové technologie, které by si časem mohly najít cestu do sériových automobilů. První takovou novinkou je autonomní parkování.

Technika | Sportovní auta | Audi | Premiéry | Hybridy

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Řidič jednoduše vystoupí z auta u vjezdu na parkoviště nebo do garáží a automobil za něj vykoná vše potřebné. Systém používá laserový scanner, dvanáct ultrazvukových senzorů a čtyři kamery. Díky tomu je možné přesně detekovat případné překážky a vyhledat vhodné místo. Řidič pak může sledovat pomocí kamer celý manévr na svém chytrém telefonu.

Počítá se také s tím, že bude systém využit pro běžnou jízdu (například pro jízdu v kolonách). Podle společnosti Valeo vám tato novinka ušetří za celý rok provozu jeden týden, který byste jinak „proparkovali“.

Video | Audi | Premiéry

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Sluší se doplnit, že Audi představilo systém autonomního parkování na veletrhu CES přesně před rokem. U Volva pro změnu již hovoří o použití u sériového modelu. Dočkat bychom se této věci měli v kombinaci s novou generací XC90.

Video | Technika | Volvo

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Druhou novinkou, se kterou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládání pohledem. Tato technologie byla představena už dříve pro počítače nebo tablety, své využití by mohla v budoucnu najít také v automobilech. Jako příklad uvádí Valeo ve své tiskové zprávě rádio. Jednoduše se podíváte na ovladač a změní se vám rozhlasová stanice.

Počítá se s tím, že by vybrané ovladače byly zobrazeny pomocí head-up displeje přímo na čelní sklo. Řidič by díky tomu měl možnost ovládání různých funkcí, aniž by spustil oči ze silnice. Stejný systém pak může být bez problémů použit naopak, tedy že auto bude kontrolovat oči řidiče, což by umožnilo přesné rozpoznání únavy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků