Vaeth G55 AMG: bitevník s 680 koňmi

Firma Vaeth, některými označovaná jako Väth, nyní nabízí vylepšenou verzi tradičního a již celá desetiletí vyráběného Mercedesu G, těžkého to stroje určeného původně k provozu v nejtěžších podmínkách. Doba se však změnila a Mercedes řady G již dávno plní funkci luxusního oděvního doplňku. Novinka vychází z vrcholného sériového provedení Mercedes -Benz G55 AMG a vyznačuje se výraznými modifikacemi pohonné jednotky a optickými úpravami exteriéru karoserie i jejího vnitřku. Kompletně přestavěn byl například sací trakt s patentovaným chladičem paliva a velkou sací komorou na kapotě, jenž spolu s úpravami programu řídicí jednotky přispívá k navýšení výkonu na výsledných 680 koní (507 kW) a točivého momentu vrcholícímu hodnotou 840 Nm. Tyto parametry umožní mastodontu dosažení rychlosti 265 km/h. 

A proto bylo třeba přizpůsobit i podvozek tohoto divokého „géčka“, sportovní tlumiče a zkrácené pružiny snížily světlou výšku o 35 mm a mají se postarat o optimální kontakt řidiče s jeho vozem.  Specifická litá kola Vaeth mají rozměry 10x22 palců, obouvají pneumatiky Yokohama ADV ST s rozměry 295/35R22 a skrývají se za nimi brzdové kotouče o průměru 390 mm. Při prvním pohledu na upravený vůz vynikne též osvětlení v kombinaci xenonových výbojek (jsou i v mlhovkách!) a LED, na přání se dodávají povrchové fólie Race Edition s agresivními pruhy. Uvnitř se nachází volant potažený Alcantarou a celý interiér je čalouněn kvalitní kůží, zatímco palubní deska nese nový informačně zábavní soustavu a přístrojový štít je opatřen rychloměrem s poněkud optmistickým cejchováním do 330 km/h. Prodejní cenu stroj Vaeth G55 AMG zatím nezná, spokojit se navíc musíme s omezeným počtem fotografií.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vaeth G55 AMG
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků