Vaeth G55 AMG: bitevník s 680 koňmi

Firma Vaeth, některými označovaná jako Väth, nyní nabízí vylepšenou verzi tradičního a již celá desetiletí vyráběného Mercedesu G, těžkého to stroje určeného původně k provozu v nejtěžších podmínkách. Doba se však změnila a Mercedes řady G již dávno plní funkci luxusního oděvního doplňku. Novinka vychází z vrcholného sériového provedení Mercedes -Benz G55 AMG a vyznačuje se výraznými modifikacemi pohonné jednotky a optickými úpravami exteriéru karoserie i jejího vnitřku. Kompletně přestavěn byl například sací trakt s patentovaným chladičem paliva a velkou sací komorou na kapotě, jenž spolu s úpravami programu řídicí jednotky přispívá k navýšení výkonu na výsledných 680 koní (507 kW) a točivého momentu vrcholícímu hodnotou 840 Nm. Tyto parametry umožní mastodontu dosažení rychlosti 265 km/h. 

A proto bylo třeba přizpůsobit i podvozek tohoto divokého „géčka“, sportovní tlumiče a zkrácené pružiny snížily světlou výšku o 35 mm a mají se postarat o optimální kontakt řidiče s jeho vozem.  Specifická litá kola Vaeth mají rozměry 10x22 palců, obouvají pneumatiky Yokohama ADV ST s rozměry 295/35R22 a skrývají se za nimi brzdové kotouče o průměru 390 mm. Při prvním pohledu na upravený vůz vynikne též osvětlení v kombinaci xenonových výbojek (jsou i v mlhovkách!) a LED, na přání se dodávají povrchové fólie Race Edition s agresivními pruhy. Uvnitř se nachází volant potažený Alcantarou a celý interiér je čalouněn kvalitní kůží, zatímco palubní deska nese nový informačně zábavní soustavu a přístrojový štít je opatřen rychloměrem s poněkud optmistickým cejchováním do 330 km/h. Prodejní cenu stroj Vaeth G55 AMG zatím nezná, spokojit se navíc musíme s omezeným počtem fotografií.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vaeth G55 AMG
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků