Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Při testování Jeepu španělský novinář prudce zabrzdil a zůstal v šoku, když se celá zadní náprava vozu rázem ocitla ve vzduchu.

Člověk nemusí mít vysokou školu na to, aby pochopil, že při prudkém brzdění se veškerá hmotnost dopravního prostředku soustředí na jeho přední část. U motorek to často způsobí zvednutí zadního kola do vzduchu, v případě automobilů je však něco takového unikátem.

Už v loňském roce testoval španělský novinář Pablo Gonzales 1,6litrový Jeep Renegade s dieselovým motorem a pohonem předních kol. Alarmující jev objevil v momentě, kdy v rychlosti 135 km/h prudce zabrzdil. „Vůz se naklonil dopředu a nejprve to nebylo nic zvláštního. Jenže sklon auta se zvýšil a dosáhl bodu, kdy jsem už neviděl nebe, ale pouze asfalt pode mnou. V tu chvíli jsem si myslel, že zadní náprava musí být ve vzduchu. Zajímavé bylo, že při narovnání jsem zezadu necítil žádnou velkou ránu,“ popsal Gonzales.

Autorovi se to nezdálo a proto připravil kameru a celou akci zopakoval. Jak můžete vidět na záběrech níže, test proběhl se stejným výsledkem, náprava Jeepu se opět ocitla ve vzduchu.

Nebyl to jen vadný kus

Gonzales po tomto incidentu kontaktoval pobočku skupiny Fiat, aby ji o svých zkušenostech informoval. Technici prohlédli vůz a zjistili, že testovaný model měl vadný brzdový systém. Po opravě došlo k řadě podobných testů, automobilka už ale podobný jev nezpozorovala.

Jeden by si myslel, že novinář měl jen smůlu a do rukou se mu dostal porouchaný kus. Jenže tímto příběh nekončí. V září letošního roku totiž ten samý člověk testoval Jeep Renegade znovu, tentokrát vznětový dvoulitrový motor s pohonem všech čtyř kol. A k jeho překvapení se situace z minulého roku opět opakovala.

Video | SUV | Americká auta | Design | Premiéry | Off-roady | Jeep | Ženeva 2014

Jeep Renegade je ošklivější, ale drsnější sourozenec Fiatu 500L

Při prudkém brzdění z rychlosti 100 km/h se zadní náprava hned ve dvou po sobě jdoucích testech ocitla ve vzduchu, i když nyní už ne tak vysoko. V dalších testech zůstala zadní kola v kontaktu s vozovkou, vždy ale došlo k nestandardnímu sklonu celého automobilu. Tentokrát už Gonzales výrobce neinformoval.

Následující video (v čase 9:45) zase zachycuje jednoho italského novináře, který měl během testování modelu Renegade stejný problém. I tady se zadní náprava ocitla na malý moment ve vzduchu. Fiat se k těmto záběrům oficiálně nevyjádřil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Ulysse 2.179
Rok výroby: 2004
Stav: 179 205 km
Cena: 64 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 159 384 km
Cena: 112 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků