V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

Létající auto se přiblížilo realitě. Americká společnost Terrafugia Inc oznámila, že její prototyp úspěšně dokončil testovací let. Přiblížilo se tak splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku.

Je však třeba vzdát se romantické představy, že s takovým "fantomasovským" strojem uniknete z dopravní zácpy; létající automobil nazvaný Transition potřebuje ke startu dráhu dlouhou 762 metrů. Pro srovnání: legendární český trubolet odstartuje z dráhy v délce 456 metrů.

Vozidlo nazvané Transition má dvě sedadla, čtyři kola a křídla, která se dají složit, takže se s ním dá jezdit jako s automobilem. Při testovacím letu stroj letěl osm minut ve výšce 426 metrů; komerční letadla létají ve výšce zhruba 10,5 kilometru.

Technika | Zajímavosti

Terrafugia je stroj vhodný nejen pro chytrou horákyni

Asi stovka lidí už složila zálohu 10 tisíc dolarů, aby si mohli koupit Transition, jakmile půjde do prodeje. Předpokládá se, že počet zájemců ještě stoupne, až Terrafugia představí svůj model tento týden veřejnosti na newyorské výstavě Auto Show. Ale příliš mnoho jich zřejmě po silnicích jezdit nebude - cena se nyní odhaduje na 279 tisíc dolarů (přes pět milionů korun).

Zdroj: E15.cz

 
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2007
Stav: 137 445 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 114 752 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Yaris 1.3
Rok výroby: 2007
Stav: 121 554 km
Cena: 55 000 Kč
Připravujeme: Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Civic Type R

Mají výkon kolem tří stovek koní, samosvorný diferenciál, pohon předních kol a ambice stát se tím nejlepší v kategorii „horkých hatchbacků“. No tak se podívejme na to, který z nich je nejlepší.

včera | Lukáš Dittrich | 4 příspěvky
Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ

Kdyby nám nedošel benzin, jezdíme v Krušných horách ještě teď. Kromě toho, že nás to ohromě baví, se pořád nemůžeme rozhodnout, kdo je z těchto dvou lepší.

26.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 23 příspěvků
Jaguar Project 7: Změřili jsme dynamiku britské bestie (+videa)

Jaguar Project 7 (dynamika)

Dostala se nám unikátní možnost usednout za volant Jaguaru Project 7. Za volant auta, kterého bylo vyrobeno pouze 250 kusů, které má fantastický podvozek a motor o výkonu 575 koní. Jak je rychlý v reálu? A co dokážou jeho obrovské karbon-keramické brzdy? Výsledky měření a videa najdete v tomto článku.

24.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 24 příspěvků