V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

Létající auto se přiblížilo realitě. Americká společnost Terrafugia Inc oznámila, že její prototyp úspěšně dokončil testovací let. Přiblížilo se tak splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku.

Je však třeba vzdát se romantické představy, že s takovým "fantomasovským" strojem uniknete z dopravní zácpy; létající automobil nazvaný Transition potřebuje ke startu dráhu dlouhou 762 metrů. Pro srovnání: legendární český trubolet odstartuje z dráhy v délce 456 metrů.

Vozidlo nazvané Transition má dvě sedadla, čtyři kola a křídla, která se dají složit, takže se s ním dá jezdit jako s automobilem. Při testovacím letu stroj letěl osm minut ve výšce 426 metrů; komerční letadla létají ve výšce zhruba 10,5 kilometru.

Technika | Zajímavosti

Terrafugia je stroj vhodný nejen pro chytrou horákyni

Asi stovka lidí už složila zálohu 10 tisíc dolarů, aby si mohli koupit Transition, jakmile půjde do prodeje. Předpokládá se, že počet zájemců ještě stoupne, až Terrafugia představí svůj model tento týden veřejnosti na newyorské výstavě Auto Show. Ale příliš mnoho jich zřejmě po silnicích jezdit nebude - cena se nyní odhaduje na 279 tisíc dolarů (přes pět milionů korun).

Zdroj: E15.cz

 
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

26.  7.  2016 | Dalibor Žák | 10 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 57 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků