V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

Létající auto se přiblížilo realitě. Americká společnost Terrafugia Inc oznámila, že její prototyp úspěšně dokončil testovací let. Přiblížilo se tak splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku.

Je však třeba vzdát se romantické představy, že s takovým "fantomasovským" strojem uniknete z dopravní zácpy; létající automobil nazvaný Transition potřebuje ke startu dráhu dlouhou 762 metrů. Pro srovnání: legendární český trubolet odstartuje z dráhy v délce 456 metrů.

Vozidlo nazvané Transition má dvě sedadla, čtyři kola a křídla, která se dají složit, takže se s ním dá jezdit jako s automobilem. Při testovacím letu stroj letěl osm minut ve výšce 426 metrů; komerční letadla létají ve výšce zhruba 10,5 kilometru.

Technika | Zajímavosti

Terrafugia je stroj vhodný nejen pro chytrou horákyni

Asi stovka lidí už složila zálohu 10 tisíc dolarů, aby si mohli koupit Transition, jakmile půjde do prodeje. Předpokládá se, že počet zájemců ještě stoupne, až Terrafugia představí svůj model tento týden veřejnosti na newyorské výstavě Auto Show. Ale příliš mnoho jich zřejmě po silnicích jezdit nebude - cena se nyní odhaduje na 279 tisíc dolarů (přes pět milionů korun).

Zdroj: E15.cz

 
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2007
Stav: 137 445 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 114 752 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Yaris 1.3
Rok výroby: 2007
Stav: 121 554 km
Cena: 55 000 Kč
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků
Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 vs. Jaguar F-Type: Dynamika

Jaguar F-Type R AWD i Audi R8 V10 Plus jsou nehorázně rychlá auta. Jak moc a jak si stojí vedle ostatních?

12.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 35 příspěvků