V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

Létající auto se přiblížilo realitě. Americká společnost Terrafugia Inc oznámila, že její prototyp úspěšně dokončil testovací let. Přiblížilo se tak splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku.

Je však třeba vzdát se romantické představy, že s takovým "fantomasovským" strojem uniknete z dopravní zácpy; létající automobil nazvaný Transition potřebuje ke startu dráhu dlouhou 762 metrů. Pro srovnání: legendární český trubolet odstartuje z dráhy v délce 456 metrů.

Vozidlo nazvané Transition má dvě sedadla, čtyři kola a křídla, která se dají složit, takže se s ním dá jezdit jako s automobilem. Při testovacím letu stroj letěl osm minut ve výšce 426 metrů; komerční letadla létají ve výšce zhruba 10,5 kilometru.

Technika | Zajímavosti

Terrafugia je stroj vhodný nejen pro chytrou horákyni

Asi stovka lidí už složila zálohu 10 tisíc dolarů, aby si mohli koupit Transition, jakmile půjde do prodeje. Předpokládá se, že počet zájemců ještě stoupne, až Terrafugia představí svůj model tento týden veřejnosti na newyorské výstavě Auto Show. Ale příliš mnoho jich zřejmě po silnicích jezdit nebude - cena se nyní odhaduje na 279 tisíc dolarů (přes pět milionů korun).

Zdroj: E15.cz

 
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Hyundai H350 Van

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.

24.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 12 příspěvků
Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Škoda Octavia 1.0 TSI

Tak jak je to s tím tříválcem v Octavii? Je to absolutní nesmysl, za který si Škoda zaslouží kompletní zatracení, nebo to je trochu jinak?

21.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 331 příspěvků
Test Subaru XV 2.0i Lineartronic: Polem nepolem

Subaru XV 2.0i Lineartronic

Nejmenší model japonské automobilky prodělal poměrně zásadní změny. Má jinak naladěný podvozek, pozměněný vzhled a mnohem příznivější cenu.

16.  8.  2016 | Ondřej Lilling | 64 příspěvků