V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

Létající auto se přiblížilo realitě. Americká společnost Terrafugia Inc oznámila, že její prototyp úspěšně dokončil testovací let. Přiblížilo se tak splnění plánu společnosti uvést létající auta do prodeje během příštího roku.

Je však třeba vzdát se romantické představy, že s takovým "fantomasovským" strojem uniknete z dopravní zácpy; létající automobil nazvaný Transition potřebuje ke startu dráhu dlouhou 762 metrů. Pro srovnání: legendární český trubolet odstartuje z dráhy v délce 456 metrů.

Vozidlo nazvané Transition má dvě sedadla, čtyři kola a křídla, která se dají složit, takže se s ním dá jezdit jako s automobilem. Při testovacím letu stroj letěl osm minut ve výšce 426 metrů; komerční letadla létají ve výšce zhruba 10,5 kilometru.

Technika | Zajímavosti

Terrafugia je stroj vhodný nejen pro chytrou horákyni

Asi stovka lidí už složila zálohu 10 tisíc dolarů, aby si mohli koupit Transition, jakmile půjde do prodeje. Předpokládá se, že počet zájemců ještě stoupne, až Terrafugia představí svůj model tento týden veřejnosti na newyorské výstavě Auto Show. Ale příliš mnoho jich zřejmě po silnicích jezdit nebude - cena se nyní odhaduje na 279 tisíc dolarů (přes pět milionů korun).

Zdroj: E15.cz

 
 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2008
Stav: 122 975 km
Cena: 115 000 Kč
Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Subaru Forester XT MY16

Subaru Forester má za sebou lehkou modernizaci. Co se změnilo a jaký je výsledek v praxi?

včera | Lukáš Dittrich
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 42 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků