V únoru 2011 dominovala naftová Škoda

Počet registrovaných vozů s naftovými motory v ČR dosáhl v únoru téměř 40 %, většina byla vyrobena v Mladé Boleslavi.

Nejčastěji přihlašovaným vozem v České republice byla v únoru 2011 naftová Škoda. Počet kusů 2283 znamenal 44% podíl na trhu z celkového počtu registrací dieselů. Spolu s 25% podílem u benzinového motoru nechala Škoda všechny konkurenty daleko za sebou – vyplývá to z únorové statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA).

I pohled na únorové výsledky největší evropské automobilky Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto z Mladé Boleslavi, ukázal dobré výsledky: automobilka zvýšila za celou skupinu v únoru odbyt o 8,4 procenta, napsala agentura Reuters.

Benzinové motory stále vedou

Přes skutečnost, že naftová Škoda skončila v ČR v absolutních i procentuálních vyjádřeních na prvním místě (viz tabulky), dohromady se prodalo více vozů benzinových. V měsíci únoru činil podíl naftových automobilů 39,95 procenta, zatímco vozů se zážehovým motorem 57,97 procenta.

Pokud bychom se na tuto statistiku podívali meziročně, tak v únoru 2010 byly dieselové vozy o něco populárnější, jejich podíl činil 42,04 procenta.

Měřeno optikou počtu vozů - v únoru 2011 se registrovalo o 10 % více naftových automobilů než loni a o 22 % více benzinových. Celkově narostl počet o 16 %.

Ať se tedy podíváme na srovnání benzinových vozů s naftovými z jakéhokoli pohledu, naftové vozy ve statistikách ztrácejí. Zřejmě je na vině cena pohonných hmot. Ještě před rokem byla průměrná cena nafty o 1,5 koruny za litr levnější. K 28. únoru 2011 však činil rozdíl už jen pouze 0,5 koruny!

Únor 2011: benzin Top 5
Škoda189425,43%
Renault102513,76%
Hyundai7089,51%
Ford5837,83%
Volkswagen4936,62%

Únor 2011: nafta Top 5
Škoda228344,48%
Volkswagen4809,35%
Ford2324,52%
Hyundai2214,31%
Peugeot2194,27%

Únor 2011: prodej osobních automobilů podle pohonných hmot
RokBenzinNaftaCNGLPGE85OstatníCelkem
2011 (v ks)74485133232323812847
2011 (v %)57,97%39,95%0,02%0,02%0,18%1,85%100%
2010 (v ks)6103465861131111080
2010 (v %)55,08%42,04%0,05%0,01%0,01%2,81%100%
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků