V Top Gearu je haněli a ničili. 5 aut, která přesto pořádně získala na ceně

Za roky vysíláni zničili tvůrci Top Gearu obrovské množství vozů. I když v té době šlo o levné kousky, některá z nich se teď stala velice vyhledávaným artiklem.

Známý pořad o autech začala britská BBC vysílat už v roce 2002. I přes odchod původní trojky Richard Hammond, Jeremy Clarkson, James May natáčení pokračuje dále s novými aktéry. Za ta dlouhá léta se tvůrci postarali o destrukci obrovského množství vozů. My jsme z nich vybrali 5, které by raději měli ušetřit. Momentálně jsou doslova ohroženými druhy a jejich hodnota za ty roky pořádně narostla.

1. Maserati BiTurbo

Tento vůz nepatří mezi chlouby značky Maserati. Před několika lety tak bylo možné koupit toto auto za přibližně 10 000 českých korun. Zřejmě podobnou cenu zaplatili i tvůrci Top Gear za vůz zničený v díle šesté série. I když je to asi jeden z nejhorších automobilů, jaký kdy Maserati vyrobilo, jeho hodnota pořádně narostla. Momentálně byste měli problém získat tento model pod 300 000 korun.

2. Alfa Romeo 75

I tento vůz získala ve své době produkce pořadu za zhruba 10 000 korun. Teď je už situace úplně jiná. V celé Velké Británii existuje už jen 44 kusů vozů Alfa Romeo 75 se šestiválcovým motorem se zdvihovým objemem válců tři litry, které mají oprávnění k jízdě po veřejných silnicích. Pochopitelně tak cenovka vozu narostla a dáte za něj minimálně 150 000 korun. 

3. Alfa Romeo 164 Cloverleaf

Ani se vzácným modelem Cloverleaf se v Top Gearu nemazlili a dokonce ho rovnou rozřízli na dvě poloviny. Teď byste tento vůz sháněli opravdu těžce. Ve Velké Británii už existuje jen 30 kusů schopných silničního provozu. Opět platí, že cena takového vozu se šplhá k 300 000 korunám. A to ještě musíte mít štěstí, abyste našli inzerát na prodej tohoto modelu.

4. BMW 635csi

Tento model německé automobilky se zřejmě tvůrcům obzvlášť líbil. V historii pořadu totiž zničili rovnou dva tyto vozy. Poprvé si s ním zajezdili vytrvalostní závod na trávě. Jak už bývá v tomto pořadu zvykem, vůz po něm ostal nepojízdný. O pár let později skončilo 635csi dokonce v příkopu. V té době ho šlo sehnat za méně než 45 000 korun. Teď ale stojí pořádný balík, jeho cena se pohybuje v řádech milionů. 

5. Jaguar XJS V12  

Vzpomínaného vytrvalostního závodu na trávě se zúčastnil i tento Jaguar. Jak už správně tušíte, ani pro něj to nedopadlo dobře. Po dovádění skončil na vrakovišti a možná se z něj stal alespoň zdroj náhradních dílů. Z dvanáctiválcové série se zachoval jen malý počet kusů, tomu odpovídá i momentální cena. Ta se u zachovalejších kusů může vyšplhat na více než 300 000 korun.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků