V Top Gearu je haněli a ničili. 5 aut, která přesto pořádně získala na ceně

Za roky vysíláni zničili tvůrci Top Gearu obrovské množství vozů. I když v té době šlo o levné kousky, některá z nich se teď stala velice vyhledávaným artiklem.

Známý pořad o autech začala britská BBC vysílat už v roce 2002. I přes odchod původní trojky Richard Hammond, Jeremy Clarkson, James May natáčení pokračuje dále s novými aktéry. Za ta dlouhá léta se tvůrci postarali o destrukci obrovského množství vozů. My jsme z nich vybrali 5, které by raději měli ušetřit. Momentálně jsou doslova ohroženými druhy a jejich hodnota za ty roky pořádně narostla.

1. Maserati BiTurbo

Tento vůz nepatří mezi chlouby značky Maserati. Před několika lety tak bylo možné koupit toto auto za přibližně 10 000 českých korun. Zřejmě podobnou cenu zaplatili i tvůrci Top Gear za vůz zničený v díle šesté série. I když je to asi jeden z nejhorších automobilů, jaký kdy Maserati vyrobilo, jeho hodnota pořádně narostla. Momentálně byste měli problém získat tento model pod 300 000 korun.

2. Alfa Romeo 75

I tento vůz získala ve své době produkce pořadu za zhruba 10 000 korun. Teď je už situace úplně jiná. V celé Velké Británii existuje už jen 44 kusů vozů Alfa Romeo 75 se šestiválcovým motorem se zdvihovým objemem válců tři litry, které mají oprávnění k jízdě po veřejných silnicích. Pochopitelně tak cenovka vozu narostla a dáte za něj minimálně 150 000 korun. 

3. Alfa Romeo 164 Cloverleaf

Ani se vzácným modelem Cloverleaf se v Top Gearu nemazlili a dokonce ho rovnou rozřízli na dvě poloviny. Teď byste tento vůz sháněli opravdu těžce. Ve Velké Británii už existuje jen 30 kusů schopných silničního provozu. Opět platí, že cena takového vozu se šplhá k 300 000 korunám. A to ještě musíte mít štěstí, abyste našli inzerát na prodej tohoto modelu.

4. BMW 635csi

Tento model německé automobilky se zřejmě tvůrcům obzvlášť líbil. V historii pořadu totiž zničili rovnou dva tyto vozy. Poprvé si s ním zajezdili vytrvalostní závod na trávě. Jak už bývá v tomto pořadu zvykem, vůz po něm ostal nepojízdný. O pár let později skončilo 635csi dokonce v příkopu. V té době ho šlo sehnat za méně než 45 000 korun. Teď ale stojí pořádný balík, jeho cena se pohybuje v řádech milionů. 

5. Jaguar XJS V12  

Vzpomínaného vytrvalostního závodu na trávě se zúčastnil i tento Jaguar. Jak už správně tušíte, ani pro něj to nedopadlo dobře. Po dovádění skončil na vrakovišti a možná se z něj stal alespoň zdroj náhradních dílů. Z dvanáctiválcové série se zachoval jen malý počet kusů, tomu odpovídá i momentální cena. Ta se u zachovalejších kusů může vyšplhat na více než 300 000 korun.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků