V Singapuru už jezdí první taxíky bez řidiče, je jich zatím šest

V Singapuru už se můžete svézt autem bez řidiče. Přes mobilní aplikaci si zdarma přivoláte taxi a to vás odveze, kam potřebujete. Prakticky neznámé společnosti nuTonomy se tak podařilo předehnat globální giganty jako je Uber nebo Google, které své autonomní vozy teprve připravují.

Zajímavosti | Sedany | Byznys | Volvo

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Flotila má zatím jen šest aut, do roku 2018 chce mít společnost v Singapuru plnou flotilu samořídících taxi. A svoje řešení chce prodat i do dalších měst. Zatím to ale nefunguje úplně dokonale, nástup a výstup je omezen jen na určená místa a v autě je přítomen i řidič, který je v případě nutnosti připraven zasáhnout. Přepravní kapacita autonomního vozu je tak stejná jako u každého normálního auta. Dalším háčkem je fakt, že se auta zatím pohybují jen na poměrně malém území o rozloze 6,5 kilometru čtverečních.

Flotila je složena z elektrických vozů Renault Zoe a Mitsubishi iMiEV, které jsou dále vybaveny řadou senzorů - nechybí laserový radarový systém Lidar ani soustava kamer, která reaguje na dění okolo auta. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků