V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V rámci kampaně za vyšší bezpečnost na silnicích schválila ruská vláda zákon značně zpřísňující podmínky pro získání řidičského průkazu. Nově bude prakticky nemožné získat řidičák, pokud má žadatel například některou z definovaných sexuálních a mentálních poruch. Původně se v návrhu objevilo i to, že řídit nesmí ani homosexuálové, lidé s těžším tělesným postižením a lidé s nedostatečným tělesným vzrůstem.

Život řidiče | Statistiky

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Za volant si tak nesednou lidé se sexuálními i mentálními poruchami a úchylkami. Mezi ně patří třeba poruchy sexuální identity a preference definované Světovou zdravotnickou organizací, tedy třeba transsexualismus, fetišismus, exhibicionismus, voyerismus a další. Řídit ale nesmí ani lidé trpící kleptomanií či jedinci závislí na hazardu.

Vláda chce vedle „zlepšení mentálního zdraví“ společnosti také přispět ke snížení počtu smrtelných nehod a větší bezpečnosti na silnicích. Docela by nás zajímaly výsledky studie, které dokládají, že více smrtelných nehod způsobí třeba transvestité. Ano, ani ti už řídit nemohou.

Život řidiče | Motocykly | Názory

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Rusko patří mezi „vyspělé“ země s nejvyšším počtem smrtelných nehod na počet automobilů. V roce 2012 se v Rusku zabilo při nehodách 28 000 lidí, to je 55 osob na 100 000 automobilů. V Česku je tento poměr 13 osob na 100 000 aut. Jen pro zajímavost je statisticky nejhorší Středoafrická republika, ve které činí roční úmrtnost 13 470 lidí na 100 000 aut.

Původní verze tohoto článku nesprávně uváděla, že v Rusku plánují odebírání řidičského oprávnění lidem se sexuálními úchylkami, poruchami chování, těžším tělesným postižením a třeba také těm, kteří nejsou vysocí aspoň 150 cm.

foto: wikipedia

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků