V roce 2035 by se mohlo ročně prodat už přes 20 milionů aut s autopilotem

Analytická společnost IHS přednesla svou vizi blízké budoucnosti, podle které by v roce 2035, tedy za necelých dvacet let, mohlo každý rok přibýt na silnice okolo 21 milionů autonomních vozů. Prvnotním lídrem prodejů mají být Spojené státy a překvapivě i Japonsko. IHS očekává „tisíce aut“ na silnicích v těchto zemích už v roce 2020.

Japonsko totiž plánuje flotilu autonomních vozů jako doprovodná oficiální auta pro letní olympiádu v roce 2020. Přesto by se největším samostatným trhem pro autonomní vozy měla stát Čína. IHS se domnívá, že v roce 2035 se v Číně každý rok prodá kolem 4,5 milionu vozů s technologií samočinné jízdy.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Západní Evropa nebude o moc pozadu a za dvacet let by se tu mělo každý rok prodávat okolo tří milionů autonomních aut. Východní část Evropy by si podle IHS měla připsat každý rok dohromady 1,2 milionu autonomních vozů.

Do deseti let, tedy do přelomu let 2025 a 2026, by se mělo ročně prodávat už okolo 600 000 aut s možností samočinné jízdy. Očekává se, že většina prémiových výrobců se bude předhánět v dostupných funkcích částečné nebo plně autonomní jízdy. Auta tak budou technologií vybavena, ale otázka je, jestli ji majitelé budou vůbec využívat.

Bezpečnost | Život řidiče | Elektromobily | Tesla

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Dostupné systémy autonomní jízdy ale podle IHS vytvoří samostatný segment trhu, možná jich i bude více. Stále častěji se totiž začne samořízení uplatňovat i v hromadné dopravě, taxislužbách a podobně. Očekává se i větší zájem o sdílení aut, tzv. „car sharing“. Postupem času se také autonomním systémům uzpůsobí design a výbava aut.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků