V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 % na 2,939 milionů kusů

  • Skupina PSA Peugeot Citroën prodala 2,939 miliony vozů, což oproti roku 2013 představuje nárůst o 4,3 %;
  • Největším trhem skupiny se stala Čína se 734 000 prodanými vozy, nárůst činí 31,9 %;
  • Výrazný nárůst v Evropě: 1 761 000 prodaných vozů, tj. růst o 8,1 %;
  • Světový úspěch všech výrobků značky Peugeot: sjednocená osmičkou končící modelová řada a přesun směrem k luxusnějším kategoriím, zejména díky vozům Peugeot 308 a crossoverům Peugeot 2008 a 3008;
  • Výborné výsledky modelů Citroën: nový Citroën C4 Picasso je evropským lídrem v oblasti MPV, překročení cílů u vozu Citroën C4 Cactus již od počátku jeho uvedení na trh, úspěch modelu C-Elysée v Číně, kde s více než 100 000 prodanými vozy představuje bestseller společnosti DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles);
  • Celosvětové uvedení modelu DS jako prémiové značky skupiny;
  • Veškeré úsilí skupiny zaměřené na snížení skladových zásob nese své ovoce a skladové zásoby na konci prosince jsou výrazně nižší, než se původně očekávalo.

Evropa

Nárůst výsledků skupiny na rostoucím trhu, jehož stabilita je však stále křehká

  • Prodeje skupiny činí v Evropě 1 761 000 kusů, tj. +8,1 % oproti roku 2013.

Nárůst skupiny v Evropě odráží příznivé přijetí vozu Peugeot 308, který byl zvolen autem roku 2014 a prodalo se ho 56 900 kusů, nebo pozitivní výsledky vozu Citroën C4 Cactus.

  • Počet nově registrovaných vozů značky PEUGEOT se zvýšil o 6,2 % na 952 000 kusů. Atraktivitu značky podpořila modernost a soudržnost modelové řady a kvalita služeb, které společně s řízením net princingu ze strany distribuční sítě, umožnily robustní a rentabilní růst. Peugeot posílil o 0,3 procentního bodu u prodejů soukromým osobám, což funguje jako referenční ukazatel.
  • CITROËN, který se zaměřil na nejrentabilnější distribuční kanály, zvýšil své výkony o 7,2 %, což je víc než trh. Výsledek: 689 000 nově registrovaných vozů a nárůst podílů na trhu v největších zemích (Francie, Velká Británie, Španělsko a Německo). Tato dynamika je výsledkem úspěšné produktové ofenzívy, kterou představuje především nový C4 Picasso, evropský lídr v oblasti MPV (120 000 prodejů v roce 2014), a úspěch tří loni uvedených modelů, kterými jsou Nový Jumper v dubnu (31 000), Nový Citroën C1 (41 000) a C4 Cactus (42 000) v červnu.
  • DS registruje 85 900 prodaných kusů. Značka se zaměřila na nejziskovější prodejní kanály, aby si dlouhodobě uchovala zůstatkovou hodnotu svých modelů. Do dnešního dne bylo otevřeno 61 specializovaných prodejen (58× DS Salon a 3× DS Store). Pro rok 2014 je charakteristická posílená nabídka technologií, zejména díky 6 novým motorům a novému bi-xenonovému světelnému podpisu Full LED.

Čína a jihovýchodní Asie

Všechny tři značky Peugeot, Citroën a DS dosáhly v Číně rekordních prodejů: země se stala nejdůležitějším trhem skupiny

  • Čínský trh zaznamenal výrazný nárůst o +11,5 %. Prodeje skupiny dosáhly 734 000 kusů, takže podíl na trhu dosáhl 4,4 % oproti 3,6 % v roce 2013.
  • Peugeot dosáhl v Číně 386 565 prodejů, což znamená nový rekordní rok. Prodeje se zvýšily o 43,1 %, což je největší nárůst mezi 20 největšími značkami na trhu. Vozy Peugeot 3008 a 2008, které naplno využily růst segmentu SUV, představují třetinu prodejů Dongfeng Peugeot. V segmentu C (52 % čínského trhu s osobními vozy) má za sebou nový Peugeot 408 rychlý start, během 4 měsíců se ho prodalo 30 943 kusů. Značka navíc rozvíjela svou síť a v roce 2014 otevřela 100 nových prodejen.
  • Citroën rovněž dosáhl většího růstu než trh. Dosáhl nového rekordu 320 000 nově registrovaných vozů, což představuje nárůst o 14,3 %. Čína tak představuje více než čtvrtinu prodejů značky Citroën ve světě a potvrzuje statut největšího trhu značky (před Francií). Za tímto výkonem stojí i úspěch posledních novinek: bestseller značky Dongfeng Citroën, Nový Citroën C-Elysée, zaznamenal v roce 2014 více než 100 000 prodaných kusů a Citroën C4-L 66 000 prodaných kusů. V prosinci řadu posílil nový model SUV C3-XR. Tyto výkony podpořila i síť Dongfeng Citroën, která je stále hustší a uznávanější a v hodnocení JD Power 2014 SSI (Sales Satisfaction Index) získala 1. místo.
  • Značka DS má v Číně úspěch (26 000 vozů), a to díky prémiové nabídce, kterou tvoří vozy DS 5, DS 5LS a DS 6, jež se všechny vyrábí v Šen-čenu a na trh byly uvedeny během jediného roku. Značka současně aktivně buduje svou distribuční síť. Tu dnes tvoří 80 DS Store v 60 největších čínských městech. Čína dnes představuje 22 % celosvětových registrací značky, oproti roku 2013. kdy činil tento podíl 2 %.

Regiony Eurasie, Latinská Amerika, Střední východ & Afrika, Asie-Tichomoří

V ostatních regionech světa bylo tržní prostředí v roce 2014 obtížné (pokles prodeje automobilů, nepříznivé směnné kurzy). Skupina PSA Peugeot Citroën se proto zaměřila na ziskovost a uplatňovala přísnou cenovou politiku.

  • V Eurasii skupina kladla důraz na místní výrobu vozů Peugeot 408 a Citroën C4 Sedan, které v Rusku dosáhly celkově 8 % trhu (6 500 vozů Peugeot 408 a 9 000 vozů Citroën C4 Sedan).
  • Latinské Americe v obtížném ekonomickém prostředí dosáhly prodeje 200 000 kusů a skupina posílila svou pozici v Argentině, kde činí její podíl na trhu 15,1 %. Výsledky nesou i nejnovější přírůstky: Peugeot 208 se 49 000 prodanými vozy a Citroën C4 Lounge s více než 13 000 prodanými vozy. Dobře se vyvíjí i prodej vozu Citroën C3 (35 300 kusů).
  • Na Středním východě a v Africe se v kontextu nepříznivého směnného kurzu kladl důraz na zlepšení ziskovosti. Skupina si udržuje silné postavení v mnoha zemích, vede na trhu v Tunisku a ve francouzských zámořských departementech a je druhá v pořadí v Maroku. Peugeot je druhou nejprodávanější značkou v Alžírsku a dosáhla silného růstu v Egyptě, kde počet prodaných vozů vzrostl o 77 %.

Nejúspěšnějšími modely zůstávají v roce 2014 vozy Peugeot 301(30 400 kusů) a Citroën C-Elysée (14 800 kusů). V průběhu roku byly na trh uvedeny klíčové modely značky, vozy Peugeot 2008 (8 400 prodaných kusů) a Peugeot 308 (7 400 prodaných kusů). Prodeje LCV oproti roku 2013 stouply.

  • V regionu Indie-Tichomoří došlo ke zvýšení prodeje díky úspěšně uvedeným novým modelům Peugeot 2008 (1 000 objednávek za 3 měsíce) a 308 (3 200 prodaných vozů) a Citroën C4 Picasso (1 450 prodaných vozů)

Ředitelé značek k obchodním výsledkům uvedli :

Generální ředitel značky Peugeot Maxime Picat: „Rok 2014 byl pro značku Peugeot úspěšný, její celosvětové prodeje vzrostly o 5,4 % a pozoruhodný nárůst o více než 43 % zaznamenala v Číně. Úspěch zaznamenala i naše sjednocená osmičkou končící řada, jak je vidět v silné poptávce po vozu 308 a crossoverech 2008 a 3008. Díky těmto výsledkům vidíme rok 2015 velmi sebevědomě.“

Generální ředitelka značky Citroën Linda Jackson:Rok 2014 byl pro Citroën velmi dynamický: značka získala dva tituly v mistrovství světa ve WTCC, její prodeje vzrostly o 4 % a na trh byly uvedeny čtyři nové modely, které ztělesňují obnovu značky. Citroën představuje více než kdy jindy kreativitu a technologii ve prospěch pohody.“

Generální ředitel značky DS Yves Bonnefont: „V červnu 2014 jsme potvrdili naše ambice učinit z DS globální prémiovou značku opírající se o dlouhodobou strategii založenou na obohacování naší řady a rozvoji na mezinárodní úrovni. V roce 2014 dosáhla značka  DS velkého úspěchu v Číně, kde byly úspěšně uvedeny na trh dva nové modely.“ 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků