V prvním pololetí zaznamenal Ford v Evropě nárůst prodejů

V prvním pololetí roku 2014 prodal Ford v Evropě* o 6,6 % více automobilů než ve stejném období předchozího roku. Celkem 605 400 vozů prodaných na dvaceti tradičních evropských trzích představuje meziroční navýšení o 37 700 kusů. Celý trh přitom v prvním pololetí meziročně vzrostl o 6,3 %. Tržní podíl značky Ford zůstává na hodnotě 7,9 %.

„Cenové prostředí v Evropě zůstává extrémně konkurenční,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Naše prodeje nicméně rostou díky síle našeho modelového portfolia a nadále porážíme průměr trhu v lukrativnějších prodejních kanálech – maloobchodu, fleetových prodejích i užitkových vozech.

Od oznámení restrukturalizačního plánu One Ford pro Evropu v říjnu 2012 jsme již uvedli na trh 15 nových nebo výrazně modernizovaných modelů. Ve druhém pololetí bude následovat několik dalších novinek, mezi nimi nový Focus a Mondeo.“

Více než 52 % vozů Ford prodaných v Evropě za prvních šest měsíců roku 2014 byly zcela nové či důkladně modernizované modely. Tyto nové produkty přispívají rovněž ke zlepšení ziskovosti prodejců značky Ford, jež se meziročně zlepšila asi o 50 %. Díky tomu si prodejci mohou dovolit investice do zdokonalování zákaznického servisu, ať už se jedná o lepší internetové prezentace nebo nový vzhled předváděcích místností.

Celkem 104 000 užitkových vozů Ford prodaných v prvním pololetí představuje meziroční nárůst o 10,5 % a zároveň nejlepší výsledek od roku 2011. Tržní podíl značky v tomto segmentu narostl o 0,3 procentního bodu, na 10,5 %, což je nejvíce od roku 1998.

V prvních šesti měsících roku 2014 projevovali evropští zákazníci velký zájem rovněž o modely poháněné vyspělým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který má na kontě bezprecedentní tři vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v řadě. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 se jich prodalo o 15,3 % více.

Motor 1.0 EcoBoost byl nejprve představen v roce 2012 pod kapotou Fordu Focus. Aktuálně je k dispozici v devíti dalších modelech: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier. Ve Fiestě přesahuje podíl této motorizace 30 %, ve Focusu dokonce 33 %.

Od začátku roku uvedl Ford na evropské trhy již tři nové modely: Ford Transit, Tourneo Courier a Transit Courier. Následovat bude modernizovaná řada Focus včetně sportovní verze Focus ST, která bude poprvé k dispozici se vznětovým motorem, nové Mondeo spolu s variantou Mondeo Hybrid a také plug-in hybrid C-MAX Energi.

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků