V prvním pololetí zaznamenal Ford v Evropě nárůst prodejů

V prvním pololetí roku 2014 prodal Ford v Evropě* o 6,6 % více automobilů než ve stejném období předchozího roku. Celkem 605 400 vozů prodaných na dvaceti tradičních evropských trzích představuje meziroční navýšení o 37 700 kusů. Celý trh přitom v prvním pololetí meziročně vzrostl o 6,3 %. Tržní podíl značky Ford zůstává na hodnotě 7,9 %.

„Cenové prostředí v Evropě zůstává extrémně konkurenční,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Naše prodeje nicméně rostou díky síle našeho modelového portfolia a nadále porážíme průměr trhu v lukrativnějších prodejních kanálech – maloobchodu, fleetových prodejích i užitkových vozech.

Od oznámení restrukturalizačního plánu One Ford pro Evropu v říjnu 2012 jsme již uvedli na trh 15 nových nebo výrazně modernizovaných modelů. Ve druhém pololetí bude následovat několik dalších novinek, mezi nimi nový Focus a Mondeo.“

Více než 52 % vozů Ford prodaných v Evropě za prvních šest měsíců roku 2014 byly zcela nové či důkladně modernizované modely. Tyto nové produkty přispívají rovněž ke zlepšení ziskovosti prodejců značky Ford, jež se meziročně zlepšila asi o 50 %. Díky tomu si prodejci mohou dovolit investice do zdokonalování zákaznického servisu, ať už se jedná o lepší internetové prezentace nebo nový vzhled předváděcích místností.

Celkem 104 000 užitkových vozů Ford prodaných v prvním pololetí představuje meziroční nárůst o 10,5 % a zároveň nejlepší výsledek od roku 2011. Tržní podíl značky v tomto segmentu narostl o 0,3 procentního bodu, na 10,5 %, což je nejvíce od roku 1998.

V prvních šesti měsících roku 2014 projevovali evropští zákazníci velký zájem rovněž o modely poháněné vyspělým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který má na kontě bezprecedentní tři vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v řadě. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 se jich prodalo o 15,3 % více.

Motor 1.0 EcoBoost byl nejprve představen v roce 2012 pod kapotou Fordu Focus. Aktuálně je k dispozici v devíti dalších modelech: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier. Ve Fiestě přesahuje podíl této motorizace 30 %, ve Focusu dokonce 33 %.

Od začátku roku uvedl Ford na evropské trhy již tři nové modely: Ford Transit, Tourneo Courier a Transit Courier. Následovat bude modernizovaná řada Focus včetně sportovní verze Focus ST, která bude poprvé k dispozici se vznětovým motorem, nové Mondeo spolu s variantou Mondeo Hybrid a také plug-in hybrid C-MAX Energi.

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků