V příštích letech se bude na D1 opravovat dvakrát tolik úseků než nyní

Stavební ruch na dálnici D1 od prosince na několik měsíců v podstatě utichne. S o to větší intenzitou pak ale znovu propukne už během časného jara. Navíc se bude už na pěti částech D1 měřit rychlost.

Jestliže se letos na nejdůležitější tuzemské dálnici opravovaly naráz obvykle čtyři úseky, příští rok to bude dvojnásobek.

"Máme ohledně D1 velmi ambiciózní plán," uvedl na setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok.

Ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa to doplnil, že stavební práce budou od jara roku 2017 probíhat současně na osmi až devíti úsecích.

Bezpečnost | Život řidiče

Ve Vysokém Mýtě vzniklo oddělení dálniční policie, i když tam dálnice není

"Je třeba dodělat rozestavěné úseky mezi kilometry 49 (Psáře) - 56 (Soutice), dále v úseku mezi 134. kilometrem (Měřín) a 141. (Velké Meziříčí - západ), u Velké Bíteše (162. - 168. kilometr) a úsek Jihlava - Velký Beranov (112. - 119. kilometr)," sdělil Kroupa. Právě na posledně jmenovaném úseku se navíc možná bude letos dělat až do Vánoc. "Nasvědčuje tomu současný stav prací, i když o termínu skončení prací se zatím ještě nejednalo, dodal šéf ŘSD. Na ostatních úsecích bude přes zimu klid a veškerá omezení zmizí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mimo těchto pěti úseků příští rok stavbaři začnou pracovat od jara na úsecích 34 - 41 (Ostředek - Šternov), 75-81 (Hořice-Koberovice), 90-104 (Humpolec - Větrný Jeníkov) a 146-153 (Velké Meziříčí - Lhotka). Od léta pak ještě mezi sjezdy 21 (Mirošovice) a 29 (Ostředek).

A z ministerstva dopravy přichází pro řidiče ještě jedna důležitá zpráva. "Úsekové měření, které letos bylo mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se osvědčilo, neboť tam ubylo dopravních nehod, proto ho příští rok využijeme už na pěti rekonstruovaných úsecích," sdělil Dan Ťok. Kamery budou obvykle instalovány na mýtných branách.

Klepněte pro větší obrázek

Důvod tak velké "rozpracovanosti" na D1 je podle Ťoka jednoznačný. Jedině tak je možno splnit slibovaný termín dokončení rekonstrukce dálnice D1 do roku 2020.

Zajímavosti | Video | Cestování

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Příští rok tak nebude jediný, kdy se bude pracovat na každém třetím z celkem 25 úseků této dopravní tepny. "Stejné to bude i v roce 2018 a 2019," informuje Kroupa.

Připomeňme, že s rekonstrukcí D1 se započalo už v květnu roku 2013 a do současné doby je kompletně dokončeno pouze šest úseků. Letos přibyly do tohoto seznamu dva - mezi Hvězdonicemi a Ostředkem (29.-34. kilometr) a úsek Ostrovačice - Kývalka (178-182. kilometr).

Původní rozpočet na opravu celého 160 kilometrů dlouhého úseku v obou směrech byl přibližně 24 miliard, nyní to vypadá na částku kolem 20 miliard korun.

Při rekonstrukci se kompletně vymění betonový kryt dálnice, veškeré rozvody a svodidla, a také se komunikace na obou krajích rozšíří vždy o 75 centimetrů.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků