V Polsku popraskaly rozestavěné dálnice

Polsko, které před blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale pospíchá s modernizací dopravní infrastruktury, má velký problém. Praskají nově postavené dálnice.

Ministr dopravy Slawomir Nowak dnes v rádiu RMF FM přiznal, že na stavbě dálnice A2 mezi Varšavou a Lodží, i dálnici A1 spojující jih se severem země, vznikly vážné škody.

Polská média ve čtvrtek informovala o tom, že na ještě nedostavěné dálnici A2 se v důsledku mrazů objevilo asi pět desítek prasklin vedoucích napříč vozovkou. Podle polského ředitelství silnic a dálnic firmy, které staví asi 90kilometrový úsek mezi Lodží a Varšavou, stavbu špatně zajistily před zimou. Oprava prasklin prý potrvá asi dva týdny.

Stavba této části dálnice, která spojí polské hlavní město a Berlín, už je beztak zpožděná. V polovině loňského roku z ní dostala výpověď čínská firma Covec kvůli tomu, že neplatila svým dodavatelům, a práce se zastavily. Po Covecu se stavby jednoho úseku ujalo česko-polské konsorcium v čele s firmou Bögl a Krýsl. V polských médiích se ale už delší dobu objevují informace o finančních problémech jejího polského partnera v konsorciu, společnosti DSS.

Na dálnici A1 se objevilo na 80 prasklin v části mezi Toruní a středopolským Strykowem. Ministr dopravy Nowak připustil, že se dá očekávat, že stejné problémy budou také na rozestavěných částech dálnice A4. Ta povede přes jih Polska z Německa na Ukrajinu. Kolik prasklin na této dopravní tepně je a jak jsou hluboké, se ukáže teprve tehdy, až roztaje sníh.

„Praskliny nepředstavují ohrožení pro termíny dokončení dálnic,“ tvrdí Nowak. Slibuje, že firmy, které mají stavby na starosti, donutí k tomu, aby opravily i sebemenší závadu. Už před několika dny se omluvil za to, že Polsko nestihne před evropským fotbalovým šampionátem zcela dostavět klíčové dálnice spojující sever a jih a východ a západ země. Polské úřady zřejmě kvůli mistrovství umožní, aby auta mohla jezdit na nedokončených dálničních úsecích. Mohly by na nich chybět některé méně důležité prvky jako benzinové pumpy nebo protihlukové stěny.

Zdroj: E15.cz 
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků