V polopřevodu zůstalo skoro 700 000 aut. Co s nimi bude?

Majitelé aut měli do 30. června 2015 možnost dohlásit vozidla v tzv. polopřevodu. Spousta jich tak ale neučinila, neboť podle informací Ministerstva dopravy bylo ještě ten samý den v polopřevodu celkem 681 916 vozidel.

Ojetiny | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky

Češi kupují v zahraničí stále starší ojetiny. Vedou ty ve stáří 11 až 15 let

Co s takovými auty bude? Ministerstvo je všechny ihned automaticky nevyřadí. „Toto číslo ve finále ještě poklesne o další tisíce žádostí, které úřady přijaly v posledních dnech,“ říká Zdeněk Neusar z tiskového oddělení Ministerstva dopravy.

„U těchto vozidel je ale v databázi vyznačeno, že jsou stále v převodu, dokud úřad registraci nedokončí,“ vysvětluje Neusar. Úřady totiž chtěly odbavit co nejvíce lidí na poslední chvíli, takže pouze braly žádosti a ty následně budou zpracovávat.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Mercedes-Benz

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Ministerstvo informuje, že až pak budou úřady postupně vyznačovat zánik vozidlům, která zůstala v převodu a není u nich podána žádost či otevřeno správní řízení. Finální číslo vyřazených vozidel tak není známo. K dispozici zřejmě nebudou ani data, o jaká vozidla jakého stáří se jedná.

Na vyhodnocení toho, jestli tímto krokem skutečně došlo k vyčištění registru vozidel od neexistujících aut a k virtuálnímu „omlazení“ českého vozového parku, si musíme ještě počkat.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků