V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Společnost Hyundai Motor dodala francouzské taxi službě STEP (Société du Taxi Electrique Parisien), která se specializuje na automobily na elektropohon, pět vozů ix35 s pohonem na vodíkové palivové články. Dodávka vozů přichází ve chvíli, kdy se v Paříži otevírá první čerpací stanice na vodík.

Nákupem pěti vozů ix35 Fuel Cell získala společnost STEP největší flotilu vozů taxi s vodíkovým pohonem. Ta se má stát součástí vozového parku s ekologickým pohonem, který bude sloužit v regionu hlavního města Francie. Celá flotila se má rozrůst během příštích pěti let až na několik set vozidel. Vše bude souviset s rozvojem sítě čerpacích stanic.

Provozní ředitel Hyundai Motor Europe Thomas A. Schmid k tomu poznamenal: „Tento společný průkopnický projekt Hyundai Motor a STEP přináší do ulic Paříže udržitelnou mobilitu. Taxíky ix35 Fuel Cell poskytnou nejen čisté řešení pro město, ale také praktický, pohodlný a spolehlivý způsob přepravy pro řidiče i cestující v tomto krásném městě."

Ve srovnání s taxíkem s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135g/km, který ročně v Paříži ujede 100 000 kilometrů, ušetří vozy ix35 Fuel kolem 70 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. Jedinou emisí z výfuku na ix35 Fuel Cell během jízdy je totiž vodní pára.

Využití těchto vozů v taxislužbě má také ukázat obyvatelům a návštěvníkům Paříže jejich spolehlivost a praktičnost v reálném provozu. Počet vozů ix35 Fuel Cell na evropských silnicích se tak vyšplhá na 250. V současné době je ke koupi či k pronájmu ve třinácti evropských zemích.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků