V Paříži diesel pro Subaru Forester i Imprezu

Fuji Heavy Industries oficiálně oznámil, že v Paříži představí svůj vznětový motor pod kapotami vozů Subaru Forester a Impreza.

U Foresteru se to čekalo, ale naftová Impreza bude uvedena o něco dříve, než se předpokládalo. Pařížský autosalon otevře své brány veřejnosti již 4. října a stane se svědky premiéry modelů Forester 2,0D a Impreza 2,0D, jež na evropské trhy vkročí na sklonku letošního podzimu. V současné typové řadě Subaru doplní „nafta“ dosud jediné hostitelské modely Legacy a Outback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Také v modelech Forester a Impreza se bude pochopitelně jednat o první velkosériový vznětový motor s protiběžnými písty, tzv. „boxer“. Tato pohonná jednotka se v dosud představených modelech dočkala pochvalného přijetí, zatímco očekávané fronty se před dealerstvími Subaru nekonají. Vznětový čtyřválec nasadil koncern FHI s cílem podpořit zejména evropské prodeje automobilů Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotami typů Forester a Impreza se objeví modernizovaná verze dvoulitrového boxeru. Kromě jiného obdržela nový filtr pevných částic DPF uzavřeného typu, důležitější novinkou však konečně bude zástavba nové, šestistupňové převodovky s manuálním řazením. Ta dosud většině vozů Subaru při porovnání s konkurencí citelně chyběla a ve spojení se vznětovou pohonnou jednotkou by měla lépe odpovídat užšímu spektru využitelných otáček a zlepšit spotřebu paliva i emise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Forester 2,0D je univerzálním pětidvéřovým vozem směřujuícím do kategorie kompaktních SUVm jenž vyniká nejen osvědčeným „symetrickým“  trvalým pohonem všech kol, ale také ohleduplností k životnímu prostředí. Hodnotou 167 hramů CO2 na kilometr jízdy se řadí ve své třídě mezi nejlepší. „Nafta“ pod kapotou Imprezy je pro řadu zastánců ortodoxních vozů Subaru poněkud trpkým soustem, nicméně pokud se o její pohon může starat zážehová „patnáctistovka“, vznětový motor již takovým rozdílem není. V obou případech je jasná snaha automobilky přivábit zákazníky i z řad zákazníků, kteří o voze Subaru dosud ani neuvažovali. Tomuto snažení odpovídá konec konců i celkové pojetí aktuální generace Imprezy...

Na stánku této značky se v Paříži objeví také studie elektromobilů s označením R1e a G4e. Kromě kompletní palety současných produkčních vozů Subaru se zde návštěvníci setkají také s replikou nového speciálu Impreza WRC2008 pro letošní šampionát nebo koutek připomínající půl století značky, v jehož středu stane první Subaru 360.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků