V Paříži diesel pro Subaru Forester i Imprezu

Fuji Heavy Industries oficiálně oznámil, že v Paříži představí svůj vznětový motor pod kapotami vozů Subaru Forester a Impreza.

U Foresteru se to čekalo, ale naftová Impreza bude uvedena o něco dříve, než se předpokládalo. Pařížský autosalon otevře své brány veřejnosti již 4. října a stane se svědky premiéry modelů Forester 2,0D a Impreza 2,0D, jež na evropské trhy vkročí na sklonku letošního podzimu. V současné typové řadě Subaru doplní „nafta“ dosud jediné hostitelské modely Legacy a Outback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Také v modelech Forester a Impreza se bude pochopitelně jednat o první velkosériový vznětový motor s protiběžnými písty, tzv. „boxer“. Tato pohonná jednotka se v dosud představených modelech dočkala pochvalného přijetí, zatímco očekávané fronty se před dealerstvími Subaru nekonají. Vznětový čtyřválec nasadil koncern FHI s cílem podpořit zejména evropské prodeje automobilů Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotami typů Forester a Impreza se objeví modernizovaná verze dvoulitrového boxeru. Kromě jiného obdržela nový filtr pevných částic DPF uzavřeného typu, důležitější novinkou však konečně bude zástavba nové, šestistupňové převodovky s manuálním řazením. Ta dosud většině vozů Subaru při porovnání s konkurencí citelně chyběla a ve spojení se vznětovou pohonnou jednotkou by měla lépe odpovídat užšímu spektru využitelných otáček a zlepšit spotřebu paliva i emise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Forester 2,0D je univerzálním pětidvéřovým vozem směřujuícím do kategorie kompaktních SUVm jenž vyniká nejen osvědčeným „symetrickým“  trvalým pohonem všech kol, ale také ohleduplností k životnímu prostředí. Hodnotou 167 hramů CO2 na kilometr jízdy se řadí ve své třídě mezi nejlepší. „Nafta“ pod kapotou Imprezy je pro řadu zastánců ortodoxních vozů Subaru poněkud trpkým soustem, nicméně pokud se o její pohon může starat zážehová „patnáctistovka“, vznětový motor již takovým rozdílem není. V obou případech je jasná snaha automobilky přivábit zákazníky i z řad zákazníků, kteří o voze Subaru dosud ani neuvažovali. Tomuto snažení odpovídá konec konců i celkové pojetí aktuální generace Imprezy...

Na stánku této značky se v Paříži objeví také studie elektromobilů s označením R1e a G4e. Kromě kompletní palety současných produkčních vozů Subaru se zde návštěvníci setkají také s replikou nového speciálu Impreza WRC2008 pro letošní šampionát nebo koutek připomínající půl století značky, v jehož středu stane první Subaru 360.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků