V nové Toyotě Hilux si rychlé manévry raději rozmyslete. Proč?

Toyota má s modelem Hilux značné problémy a netýká se to jen nejnovější verze. Trable při rychlých manévrech se řešily už před dlouhými devíti lety.

Začněme pěkně popořadě. V říjnu roku 2007 testovali švédští novináři Toyotu Hilux a u vozu si všimli znepokojujícího faktu. Při náhlém úhybném manévru se totiž automobil nakloní na stranu tak moc, že kdyby řidič včas nezareagoval, úplně se převrátí. Nejde přitom o kousek v žádné závratné rychlosti, celý pokus se odehrál ve zhruba 56 km/h.

Výsledek testu se objevil i na titulní straně jednoho z předních automobilových magazínů, tudíž by se dalo čekat, že se japonský výrobce na tento problém zaměří a u dalších generací si na něj dá o to větší pozor. Jenže se tak nestalo. Píše se rok 2016 a švédští novináři dostali do rukou nejnovější model Toyoty Hilux. A opět se setkali se stejným problémem.

Zajímavosti | Video | Jeep

Vada Jeepu Renegade: Při prudkém brzdění mu vyletí záď do vzduchu

Pokus tentokrát probíhal v rychlosti téměř 60 km/h a to na voze s 18" koly. Při rychlém manévru bylo vymrštění vozu opět tak masivní, že nechybělo moc a posádka skončila hlavami dolů. Autoři videa to následně zkusili s konkurenčními vozy stejných proporcí, včetně automobilů Dodge Ram, Nissan Navara či Ford Ranger. S žádným dalším podobný problém neměli. 

Za zmínku jistě stojí i tento počin stejné party novinářů z roku 2012. Při testu modelu Grand Cherokee se pokusili o podobnou věc jako dříve s Hiluxem a ani výsledek pro Jeep nebyl zrovna lichotivý. Ve videu také můžete porovnat chování několika konkurentů, mezi kterými je například Volkswagen Touareg.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků