V Nošovicích ukončí výrobu modelu Hyundai i30 první generace

Automobilka Hyundai ukončí ve čtvrtek 22. prosince ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu modelu Hyundai i30 první generace v krátké pětidveřové verzi. Celkem tam vyrobila 267 669 kusů těchto vozů. Model Hyundai i30 nové generace začne nošovická továrna sériově vyrábět v půli ledna.

Mluvčí automobilky Petr Vaněk připomněl, že právě tímto modelem v listopadu 2008 ve slezských Nošovicích začala sériová výroba v prvním evropském závodě Hyundai. Automobilka tyto vozy exportovala do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední vyrobený vůz i30 první generace.

„Poslední vyrobený exemplář i30 první generace s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru a v ledově modré barvě Ice Blue poputuje ke svému majiteli do Rakouska,“ uvedl Vaněk.

Doplnil, že nejvíce těchto vozů bylo vyvezeno do Německa, Británie, Španělska, Ruska a Izraele. „Jen za rok 2010 se tohoto modelu v Evropě prodalo 115 tisíc kusů, což je nejvyšší počet, jakého kdy jednotlivý model značky Hyundai na evropském trhu dosáhl,“ uvedl mluvčí s tím, že v Česku bylo prodáno celkem 7876 těchto automobilů.

V polovině ledna začne v nošovickém závodě sériová výroba nového modelu Hyundai i30 nové generace. „Stávající model Hyundai i30 cw (kombík) se bude vyrábět až do léta 2012. Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.

Zdroj: E15.cz

 

 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků