V Nošovicích ukončí výrobu modelu Hyundai i30 první generace

Automobilka Hyundai ukončí ve čtvrtek 22. prosince ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu modelu Hyundai i30 první generace v krátké pětidveřové verzi. Celkem tam vyrobila 267 669 kusů těchto vozů. Model Hyundai i30 nové generace začne nošovická továrna sériově vyrábět v půli ledna.

Mluvčí automobilky Petr Vaněk připomněl, že právě tímto modelem v listopadu 2008 ve slezských Nošovicích začala sériová výroba v prvním evropském závodě Hyundai. Automobilka tyto vozy exportovala do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední vyrobený vůz i30 první generace.

„Poslední vyrobený exemplář i30 první generace s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru a v ledově modré barvě Ice Blue poputuje ke svému majiteli do Rakouska,“ uvedl Vaněk.

Doplnil, že nejvíce těchto vozů bylo vyvezeno do Německa, Británie, Španělska, Ruska a Izraele. „Jen za rok 2010 se tohoto modelu v Evropě prodalo 115 tisíc kusů, což je nejvyšší počet, jakého kdy jednotlivý model značky Hyundai na evropském trhu dosáhl,“ uvedl mluvčí s tím, že v Česku bylo prodáno celkem 7876 těchto automobilů.

V polovině ledna začne v nošovickém závodě sériová výroba nového modelu Hyundai i30 nové generace. „Stávající model Hyundai i30 cw (kombík) se bude vyrábět až do léta 2012. Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.

Zdroj: E15.cz

 

 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků