V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Od roku 2016 možná budou nejen dálnice, ale i všechny ostatní silnice v Německu zpoplatněny. Zaplatí Němci, zahraniční turisté a dokonce i motorkáři. Platit budou všichni. Ministr dopravy Alexander Dobrindt tomu říká "poplatek za infrastrukturu".

Dříve se předpokládalo, že platit budou jen zahraniční turisté za použití dálnic, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se peníze z kapes vysají úplně všem. Cena se bude vypočítávat podle objemu motoru, vypouštěných emisí, typu paliva, stáří vozu a také podle aktuální daně.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Auto registrované v Německu musí platit silniční daň a ta bude od poplatku odečtena, takže domácí řidič zaplatí ve výsledku stejně. Jenom část peněz půjde přes dálniční známku a druhá část přes silniční daň. Průměrná sazba je prý kolem 88 eur (2420 korun), ale třeba oblíbený dvoulitrový diesel zaplatí ročně v přepočtu necelé tří tisíce korun.

Bezpečnost | Život řidiče

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Zahraniční návštěvník to bude mít trochu jednodušší. Za desetidenní známku zaplatí deset eur (podle dnešního kurzu zhruba 275 korun) a za dvouměsíční dvacet eur (550 korun). Roční známka se má prý také vypočítávat podle modelu, jakým budou platit Němci. Minimální sazba má být 24 eur, maximální zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zavést placení od 1. ledna 2016, ale návrh ještě musí schválit parlament a už proti němu bojují jak doma v Německu, tak i v Nizozemsku a Rakousku, kde ho označují za diskriminační vůči zahraničním návštěvníkům a prý ho dají k soudu.

Titulní foto: Wikipedia

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků