V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Od roku 2016 možná budou nejen dálnice, ale i všechny ostatní silnice v Německu zpoplatněny. Zaplatí Němci, zahraniční turisté a dokonce i motorkáři. Platit budou všichni. Ministr dopravy Alexander Dobrindt tomu říká "poplatek za infrastrukturu".

Dříve se předpokládalo, že platit budou jen zahraniční turisté za použití dálnic, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se peníze z kapes vysají úplně všem. Cena se bude vypočítávat podle objemu motoru, vypouštěných emisí, typu paliva, stáří vozu a také podle aktuální daně.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Auto registrované v Německu musí platit silniční daň a ta bude od poplatku odečtena, takže domácí řidič zaplatí ve výsledku stejně. Jenom část peněz půjde přes dálniční známku a druhá část přes silniční daň. Průměrná sazba je prý kolem 88 eur (2420 korun), ale třeba oblíbený dvoulitrový diesel zaplatí ročně v přepočtu necelé tří tisíce korun.

Život řidiče | Bezpečnost

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Zahraniční návštěvník to bude mít trochu jednodušší. Za desetidenní známku zaplatí deset eur (podle dnešního kurzu zhruba 275 korun) a za dvouměsíční dvacet eur (550 korun). Roční známka se má prý také vypočítávat podle modelu, jakým budou platit Němci. Minimální sazba má být 24 eur, maximální zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zavést placení od 1. ledna 2016, ale návrh ještě musí schválit parlament a už proti němu bojují jak doma v Německu, tak i v Nizozemsku a Rakousku, kde ho označují za diskriminační vůči zahraničním návštěvníkům a prý ho dají k soudu.

Titulní foto: Wikipedia

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků