V Německu se možná bude za silnice platit minimálně 10 eur

Od roku 2016 možná budou nejen dálnice, ale i všechny ostatní silnice v Německu zpoplatněny. Zaplatí Němci, zahraniční turisté a dokonce i motorkáři. Platit budou všichni. Ministr dopravy Alexander Dobrindt tomu říká "poplatek za infrastrukturu".

Dříve se předpokládalo, že platit budou jen zahraniční turisté za použití dálnic, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se peníze z kapes vysají úplně všem. Cena se bude vypočítávat podle objemu motoru, vypouštěných emisí, typu paliva, stáří vozu a také podle aktuální daně.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Auto registrované v Německu musí platit silniční daň a ta bude od poplatku odečtena, takže domácí řidič zaplatí ve výsledku stejně. Jenom část peněz půjde přes dálniční známku a druhá část přes silniční daň. Průměrná sazba je prý kolem 88 eur (2420 korun), ale třeba oblíbený dvoulitrový diesel zaplatí ročně v přepočtu necelé tří tisíce korun.

Bezpečnost | Život řidiče

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Zahraniční návštěvník to bude mít trochu jednodušší. Za desetidenní známku zaplatí deset eur (podle dnešního kurzu zhruba 275 korun) a za dvouměsíční dvacet eur (550 korun). Roční známka se má prý také vypočítávat podle modelu, jakým budou platit Němci. Minimální sazba má být 24 eur, maximální zhruba 150 eur.

Alexander Dobrindt chce zavést placení od 1. ledna 2016, ale návrh ještě musí schválit parlament a už proti němu bojují jak doma v Německu, tak i v Nizozemsku a Rakousku, kde ho označují za diskriminační vůči zahraničním návštěvníkům a prý ho dají k soudu.

Titulní foto: Wikipedia

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků