V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

Dobrá zpráva pro mladé příznivce čtyř kol, špatná pak pro výrobce čtyřkolových vozítek určených pro řidiče od 15 let a s řidičákem od skupiny Am (např. dealery strojů Aixam): již od Nového roku budou moci sedmnáctiletí Němci řídit běžný osobní automobil. Jde o skutečně progresivní a v době neustále se utahující smyčky okolo krku evropského motoristy ojedinělý jev, byť budou muset teenageři jezdit pod dozorem staršího řidiče.

Před tímto rozhodnutím německé úřady toto opatření pilně zkoušely již od roku 2004 a slibují si od něj pokles počtu dopravních nehod mladých řidičů. Bylo totiž údajně prokázáno, že „doprovázené“ řízení má pozitivní vliv na kvalifikaci mladého řidiče. Podle statistiky ADACu jsou v Německu „horkokrevníci“ ve věku od 18 do 24 let odpovědni za plnou čtvrtinu veškerých dopravních nehod. Mladého řidiče doprovázející osoba musí být starší třiceti let a v jeho držení musí být řidičský průkaz alespoň pět let, navíc na svém kontu nesmí mít více než tři trestné body. Sedět navíc může během svého dozorování i na zadním sedadle. Pokud však bude sedmnáctiletý řidič přistižen bez požadovaného garde, se zlou se potáže.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků