V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

Dobrá zpráva pro mladé příznivce čtyř kol, špatná pak pro výrobce čtyřkolových vozítek určených pro řidiče od 15 let a s řidičákem od skupiny Am (např. dealery strojů Aixam): již od Nového roku budou moci sedmnáctiletí Němci řídit běžný osobní automobil. Jde o skutečně progresivní a v době neustále se utahující smyčky okolo krku evropského motoristy ojedinělý jev, byť budou muset teenageři jezdit pod dozorem staršího řidiče.

Před tímto rozhodnutím německé úřady toto opatření pilně zkoušely již od roku 2004 a slibují si od něj pokles počtu dopravních nehod mladých řidičů. Bylo totiž údajně prokázáno, že „doprovázené“ řízení má pozitivní vliv na kvalifikaci mladého řidiče. Podle statistiky ADACu jsou v Německu „horkokrevníci“ ve věku od 18 do 24 let odpovědni za plnou čtvrtinu veškerých dopravních nehod. Mladého řidiče doprovázející osoba musí být starší třiceti let a v jeho držení musí být řidičský průkaz alespoň pět let, navíc na svém kontu nesmí mít více než tři trestné body. Sedět navíc může během svého dozorování i na zadním sedadle. Pokud však bude sedmnáctiletý řidič přistižen bez požadovaného garde, se zlou se potáže.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků