V Německu bude možné řídit auto již od 17 let

Dobrá zpráva pro mladé příznivce čtyř kol, špatná pak pro výrobce čtyřkolových vozítek určených pro řidiče od 15 let a s řidičákem od skupiny Am (např. dealery strojů Aixam): již od Nového roku budou moci sedmnáctiletí Němci řídit běžný osobní automobil. Jde o skutečně progresivní a v době neustále se utahující smyčky okolo krku evropského motoristy ojedinělý jev, byť budou muset teenageři jezdit pod dozorem staršího řidiče.

Před tímto rozhodnutím německé úřady toto opatření pilně zkoušely již od roku 2004 a slibují si od něj pokles počtu dopravních nehod mladých řidičů. Bylo totiž údajně prokázáno, že „doprovázené“ řízení má pozitivní vliv na kvalifikaci mladého řidiče. Podle statistiky ADACu jsou v Německu „horkokrevníci“ ve věku od 18 do 24 let odpovědni za plnou čtvrtinu veškerých dopravních nehod. Mladého řidiče doprovázející osoba musí být starší třiceti let a v jeho držení musí být řidičský průkaz alespoň pět let, navíc na svém kontu nesmí mít více než tři trestné body. Sedět navíc může během svého dozorování i na zadním sedadle. Pokud však bude sedmnáctiletý řidič přistižen bez požadovaného garde, se zlou se potáže.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 74 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků