V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Jednoduchá a robustní technika české automobilky Tatra našla zalíbení u tvůrců nového snímku Mad Max: Fury Road, který právě přichází do kin. Na základech masivního podvozku Tatry 815 vznikla ne jen šílená cisterna The War Rig, ale také několik dalších aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když to tak nevypadá, filmová monstra vznikala i na základech české Tatry 815. Původní motor byl nahrazen závodním osmiválcem, i když také vzduchem chlazeným. Cisterny The War Rig postavili filmaři celkem tři

Z Tatry 815 pochází třínápravový podvozek 6x6 s rámem, karoserie je pak svařeninou všeho, co se zrovna na šrotišti válelo. Ve filmu se objeví i čtyřnápravová Tatra 815 ověšená reproduktory jako tzv. Doof Wagon.

Zajímavosti | Fascinace

James Bond a jeho auta: kompletní historie

Původní vzduchem chlazený osmiválec Tatry 815 ale přišel filmařům slabý, a tak byl motor nahrazen závodním vzduchem chlazeným osmiválcem. Dva vstupy sání na kapotě jsou falešné, aby vozidlo působilo dojmem, že má dva motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přehlídka vozidel a záběrů z filmu Mad Max: Fury Road aneb Prima parta se chystá na Velkou jarní cyklojízdu 2016...

Tahač The War Rig má funkční hydraulicky ovládanou radlici a tvůrci filmu pro účely natáčení vytvořili tři identické cisterny. Vozidlo slouží jako pojízdná základna jednoho z gangů, kterému šéfuje jednoruká vládkyně Furiosa.

Není pochyb o tom, že soudobá variace na témá Mad Max bude opět přehlídkou neuvěřitelných pojízdných monster, stejně jako tomu bylo před lety v dřívějších dílech kultovní filmové série.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků