V loňském roce bylo objeveno nejméně nových ložisek ropy od roku 1952

V loňském roce bylo objeveno nejméně nových ložisek ropy od roku 1952

Relativně nízké ceny ropy, pokud je srovnáme s hodnotami před několika lety, nemotivují ropné společnosti provádět důkladnější průzkum při hledání nových zásob a ložisek. Neinvestují do nových metod a využívají pouze levnější tradiční způsoby extrakce ropy ve snáze dostupných lokalitách.

I to je důvod, proč bylo v roce 2015 nalezeno mimo Spojené státy „pouze“ 2,8 miliardy barelů nové ropy. To je nejméně od roku 1952. Nyní svět těží zhruba 96 milionů barelů ropy denně, takže nově nalezená ložiska by pokryla aktuální světovou těžbu jen na necelý měsíc.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo | Ceny | Hybridy

Ropa mírně zdražuje. Kdo ale vydělává (a prodělává) na levné ropě?

Svůj podíl na tom má i fakt, že Spojené státy hojně využívají povrchovou těžbu z ropné břidlice a ta pokrývá velkou část americké poptávky po ropě. Jen v USA je podle odhadu více než 50 miliard barelů ropy obsaženo v břidlici.

Problém ale je, že při současných cenách ropy se těžba z břidlice moc nevyplácí a vlastně je ztrátová, takže se i americké těžební společnosti věnují spíše tradičním ložiskům. Otázkou zůstává, zda se za několik let neprojeví nedostatek nových nalezišť a metod na poklesu těžby ropy.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Od konce roku 2013 navíc tradiční těžba trvale převyšuje světovou poptávku a teprve nyní, co některé státy kartelu OPEC omezily těžbu, se pomalu objem spotřebované a vytěžené ropy vyrovnává. Nyní se denně vytěží o asi 0,5 milionu barelů více, než kolik celý trh potřebuje. Zajímavé také je, že světové rafinerie jsou schopné denně zpracovat necelých 80 milionů barelů ropy.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků